بررسیصوتی و تصویری

بررسی تلویزیون هوشمند هایسنس 65U8K

در دنیایی که اکثر تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه در پس‌زمینه‌ای یکنواخت ترکیب می‌شوند، مجموعه جدید هایسنس U8K به‌عنوان نفسی تازه ظاهر می‌شود و مصمم به تکان دادن همه چیز است و ماموریت دارد تا فناوری درجه یک را که زمانی برای پرچمداران گران قیمت در نظر گرفته شده بود، در اختیار توده مردم قرار دهد.

ترکیبی جذاب از ویژگی‌ها و ارزش‌ها را می‌بافد و علاقه‌مندان به فیلم و گیمرها را با آغوش باز به خود جذب می‌کند. این سری در اندازه های 55، 65، 75 و 85 در دسترس بوده که امروز تصمیم داریم که مدل 65 اینچی این سری یعنی 65U8K را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

  • بدنه: 57.2 در 33.1 در 3.0 اینچ، وزن 56.4 پوند (بدون استند)
  • پنل: 65 اینچ، وضوح 3840 در 2160 پیکسل، نرخ 144 هرتز، روشنایی 1500 نیت
  • نوع پنل: Mini-LED Backlight LCD
  • پتلفرم تلویزیون: گوگل تی وی
  • ارتباطات: HDMI 2.1
  • اسپیکر: 50W 2.1.2 Multi-Channel
  • زمان پاسخگویی: 8 میلی ثانیه
  • متفرقه: پشتیبانی از VESA 400 x 400، توان مصرفی 260 وات

طراحی و کیفیت ساخت

ضخامت فریم U8K نمای متوسطی را در بالا و کناره‌های آن نشان می‌دهد که به طور مستقیم روی شیشه حدود 6.5 میلی‌متر است. 2 میلی متر اضافی با فریم پلاستیکی به معادله اضافه شده که تقریباً 8.5 میلی متر است. در زیر نمایشگر یک روکش فلزی خاکستری تیره با ضخامت حدود 14 میلی متر وجود دارد. جالب اینجاست که به جای هم سطح بودن با بقیه قسمت های نمایشگر، حدود 2 میلی متر به سمت بیرون بیرون زده است.

در زیر لوگوی Hisense، برجستگی رو به پایین دیگری خواهید دید که حسگر مادون قرمز، میکروفون های داخلی برای دستورات صوتی (حتی زمانی که تلویزیون در خواب است) و یک سوئیچ فیزیکی بی صدا میکروفون برای آن لایه اضافی از حریم خصوصی را در خود جای داده است. با پشتیبانی از این تلویزیون، دو پایه فلزی T شکل وارونه پیدا می کنیم. برای مقایسه، سامسونگ 65 اینچی QN90B از پایه نگهدارنده مرکزی استفاده می کند که معمولاً به سطح کمتری نیاز دارد و نصب تلویزیون شما را در آن گوشه ها و سوراخ های عجیب و غریب آسان تر می کند.

هایسنس 65U8K با ایجاد دو موقعیت نصب در زیر قاب سازگار است. این انتخاب برای کسانی که مراکز سرگرمی کوچکی دارند، راحت است. اگر نصب روی دیوار را ترجیح می‌دهید، هایسنس 65U8K از استاندارد VESA 400 x 400 پشتیبانی می‌کند.

راه اندازی اولیه

برای اولین بار تلویزیون را روشن می کنید، با نشان Hisense و به دنبال آن نشان Google TV مواجه می شوید. برای ساده کردن فرآیند، می توانید به سرعت تلویزیون خود را با استفاده از برنامه Google Home با تلفن هوشمند خود پیکربندی کنید. این امر مستلزم لینک حساب گوگل خود، اتصال به شبکه Wi-Fi خانگی و اجازه دادن به شما برای انتخاب برنامه‌هایی است که می‌خواهید دانلود کنید.

جایگزین کار دشوار تایپ دستی هر جزئیات با استفاده از کنترل از راه دور است که هرگز سرگرم کننده نیست. هنگامی که تلویزیون فرآیند ورود به سیستم را به پایان رساند، به دنبال به‌روزرسانی‌ها می‌گردد. از طریق راهنمای سریع Google TV، ویژگی‌های Google Assistant (اگر می‌خواهید آن را فعال کنید) کلیک می‌کنید و سپس از شما خواسته می‌شود مجموعه‌ای از موافقت‌نامه‌های رضایت را بخوانید.

جالب اینجاست که علیرغم تعامل با کنترل از راه دور تا این لحظه، اکنون از شما خواسته می شود آن را با تلویزیون همگام کنید. با این حال، انتخاب skip، جستجوی صوتی مبتنی بر گوگل را در کنترل از راه دور غیرفعال می کند. در ادامه راه‌اندازی اولیه، از شما خواسته می‌شود کد پستی خود را وارد کنید که بعداً برای ارائه پخش شبکه های محلی از طریق تلویزیون NEXTGEN، که به عنوان ATSC 3.0 نیز شناخته شده، استفاده می‌شود.

با نزدیک شدن به خط پایان، قرارداد کاربر نهایی هایسنس و سیاست حفاظت از داده ها به شما ارائه می شود. برای تنظیم نهایی خود، می‌توانید قابلیت احضار تلویزیون را با “OK Google” فعال کنید، حتی زمانی که صفحه در حالت آماده به کار است. با این تفاسیر، اپلیکیشن هایی که از مرحله قبل انتخاب کرده اید، در نهایت شروع به دانلود خواهند کرد. در مجموع، کل فرآیند نصب تقریباً 15 دقیقه طول کشید تا اینکه وارد فینال بزرگ شوم: صفحه اصلی تلویزیون.

ریموت کنترل

از نظر عملکردی، کنترل از راه دور به خوبی کار می کند و هر کاری که از کنترل تلویزیون نیاز دارید را انجام می دهد، از جمله قرار دادن میکروفون برای ویژگی های صوتی. در پایین، دسترسی سریع به پنج برنامه کانال خواهید یافت: نتفلیکس، پرایم ویدیو، یوتیوب، دیزنی، و Tubi، و یک دکمه اختصاصی Apps. در حالیکه سرویس های استریم از پیش انتخاب شده خوب هستند، دوست داشتیم این کلید قابل برنامه ریزی باشند.

برخلاف جذابیت تلویزیون، کنترل از راه دور از احساسات پریمیوم دور می‌شود و به سمت طراحی قدیمی و عمومی متمایل می‌شود. این کنترل که از پلاستیک سیاه صاف ساخته شده، فاقد شخصیت متمایز است که فوراً آن را به عنوان یک کنترل از راه دور هایسنس یا متعلق به یکی از بهترین تلویزیون های سال 2023 شناسایی می کند.

مسلماً، این کنترل از راه دور پس از آزمایش سایر پیشنهادات “پریمیوم” با USB-C و حتی کنترل از راه دور قابل شارژ خورشیدی از برندهایی مانند سامسونگ، شما را بیشتر می خواهد. با قرار دادن دو باتری AAA، کنترل از راه دور به طور کلی سبک وزن است.  این کنترل از راه دور رویکرد Hisense را با لاین اپ U8K با اولویت تجربه تماشای پرچمدار و در عین حال صرفه جویی در هزینه ها در سایر زمینه ها خلاصه می شود.

قابلیت اتصال و هوشمند

برای اتصال بی‌سیم، هایسنس 65U8K از وای فای 6E برای فرکانس‌های 2.4/5G/6G و بلوتوث 5.2 استفاده کرده که تضمین می‌کند حداقل تا چند سال آینده سریع خواهد بود. اکثر پورت‌های تلویزیون به راحتی در سمت چپ پشتی قرار گرفته‌اند و برای دسترسی آسان حتی پس از نصب، رو به بیرون به سمت چپ هستند.

با شروع از بالا، یک درگاه USB 3.0، چهار درگاه HDMI (شامل دو درگاه 144 هرتز و یک eARC)، یک ورودی آنتن RF، یک ورودی 3.5 میلی‌متری AV و یک خروجی صوتی 3.5 میلی‌متری را خواهید دید. درست در مجاورت این بخش، به سمت پشت تلویزیون، پورت های اضافی به صورت استراتژیک به سمت بیرون قرار گرفته اند.

از سمت چپ شروع کنید، اینها شامل یک پورت LAN، یک خروجی صوتی دیجیتال و یک پورت USB 2.0 است. اگر تلویزیون روی دیوار قرار گیرد یا اگر قصد نصب مستقیم روی دیوار را دارید، ممکن است این درگاه‌های رو به عقب، کمی چالش ایجاد کنند. یک سیم اترنت باریک ممکن است یک راه حل عملی برای کاهش بیرون زدگی کابل باشد. کابل برق تنها اتصالی است که در سمت راست تلویزیون خواهید یافت.

از آنجایی که Google TV هستید، می‌توانید به راحتی از اکثر دستگاه‌های اندروید استریم کنید و حتی مستقیماً از تب کروم در دستگاهی که در همان شبکه Wi-Fi است، پخش کنید. کاربران اپل می توانند با پشتیبانی آن از Apple AirPlay 2 برای تجربه مشابه استفاده کنند. با صحبت مستقیم از ریموت کنترل یا (در صورت فعال بودن) در مجاورت تلویزیون، می‌توانید از “Hey, Google” برای روشن یا خاموش کردن سریع تلویزیون، پخش یک نمایش یا فیلم خاص، پرسیدن یک سؤال تصادفی از گوگل استفاده کنید.

Google TV برای پیمایش بسیار راحت است. در سمت چپ بالای صفحه، نماد پروفایل، دروازه ای برای جابجایی کاربر و دسترسی به سابقه مشاهده شخصی و محتوای توصیه شده شما وجود دارد. تب “For You” در بالا به عنوان صفحه اصلی عمل می کند. درست در زیر، بخش برنامه‌های سرویس‌های استریم دانلود شده‌تان را خواهید دید. در زیر این بخش Continue Watching است که کار بسیار خوبی برای مدیریت محتوای ساعت از برنامه های وارد شده شما انجام می دهد.

همانطور که به پیمایش ادامه می‌دهید، بخش Explore More باز می‌شود که مجموعه‌ای از دسته‌ها، عناوین محبوب، مجموعه‌های مضمون و محتوای متناسب با تاریخچه مشاهده شما را ارائه می‌کند.  اگر می‌خواهید پخش زنده را تنظیم کنید، تب Live به طور پیش‌فرض با ترکیبی از کانال‌های Google TV و همچنین TUBI به طور پیش‌فرض تنظیم می‌شود.

کیفیت تصویر

در جایی که نور طبیعی روز یا چراغ های آشپزخانه LED بالای سر در طول روز وجود دارد، تلویزیون شبح های از اشیا را از حدود 10 فوت دورتر منعکس می کند. این انعکاس‌ها در حالی که حواس‌تان را پرت نمی‌کنند، با تنظیمات روشنایی بالاتر کمتر محسوس می‌شوند و وقتی صفحه در حرکت است، از توجه شما محو می‌شوند. به طور مشابه، وضوح در زوایای دید چشمگیرتر کمتر به نظر می رسد. با این حال، حتی با مشاهده آن از زاویه 45 درجه در فاصله 15 فوتی، محتوا عالی به نظر می رسد.

روشنایی چشمگیر تلویزیون در تنظیمات پیش فرض، به ویژه پس از غروب خورشید، می تواند بیش از حد باشد. ما تعادل راحت را با تنظیم نور پس زمینه حدود 60 در روز و 30 یا کمتر در شب پیدا کردیم. آنچه برجسته است، توانایی تلویزیون برای رسیدن به تاریکی عمیق بدون به خطر انداختن سطوح سیاه، اجتناب از خطر تیره شدن تصویر و از دست دادن تمام جزئیات است.

هنگام پایان دادن به کار، اغلب نور پس زمینه را روی 0 تنظیم می کردیم، که تجربه تماشای شبانه آرامش بخشی را ارائه می دهد. علاوه بر این، حالت Bluelight را می‌توان به صورت دستی فعال یا روی یک برنامه خودکار تنظیم کرد، که با یک حسگر نور خودکار تکمیل شده و روشنایی را بر اساس روشنایی اتاق تنظیم می‌کند. در تنظیمات Clarity، گزینه‌های وضوح، وضوح فوق‌العاده، کاهش نویز، نوارهای رنگی و بهبود حرکت در انتظار شماست، که مطابق با اولویت‌های شخصی برای صاف کردن یا دستیابی به آن افکت اپرا است.

قابل توجه است که تنظیمات رنگ پیش فرض تلویزیون رضایت بخش بوده و نیازی به تنظیم اضافی ندارد. با مشاهده طیف متنوعی از محتوا، از SDR گرفته تا HDR و بازی، تعادل عالی از جنب و جوش، وضوح و دقت رنگ وجود دارد. حتی فیلم‌های کلاسیک مانند Batman: The Animated Series نیز با جزئیات پیچیده در تاریک‌ترین صحنه‌ها با شنل و کلاه بتمن که در جنایتکاران گاتهام ترس ایجاد می‌کند، تجدید قوا می‌شوند. محتوای پشتیبانی شده HDR، مانند The Grand Tour یا James May Abroad، شفافیت می‌بخشد و بینندگان را به مناظر و آسمان‌های زیبا دعوت می‌کند که هوس سرگردانی را بیدار می‌کند.

با انتقال به بازی در ایکس باکس وان ایکس، قدرت تلویزیون همچنان به درخشش خود ادامه می دهد. با استفاده از پورت‌های 144 هرتز HDMI تلویزیون برای پشتیبانی کامل از 4K HDR Xbox در همه حالت‌ها، عناوینی مانند Overwatch 2 مزیت‌های نرخ تجدید 144 هرتز و حالت بازی با تاخیر کم تلویزیون را به نمایش می‌گذارند و به زمان پاسخگویی 8 میلی‌ثانیه دست می‌یابند. همین امر در مورد بازی‌های مسابقه‌ای مانند Need For Speed و Forza نیز صدق می‌کند، جایی که تصویر HDR و Dolby واقعاً می‌درخشد.

جمع بندی

Hisense U8K استاندارد جدیدی را برای تلویزیون های مقرون به صرفه و باکیفیت تعیین می کند. فناوری Mini-LED QLED آن تصاویری جذاب را ایجاد می کند که دوستار فیلم ها و گیمرها هر دو از آن استقبال خواهند کرد. U8K با طیف رنگی غنی، کنتراست چشمگیر و پشتیبانی از چندین فرمت HDR، تمام محتوا را عالی جلوه می دهد. عملکرد بازی آن نیز به همان اندازه چشمگیر است و این یکی از معدود انتخاب های سال 2023 است که کیفیت تصویر و ویژگی های بازی در سطح پرچمدار را بدون برچسب قیمت گزاف ارائه می دهد.

مزایا

  • ویژگی های پریمیوم بدون برچسب قیمت
  • کیفیت HDR عالی
  • بازی 144 هرتزی با AMD Freesync
  • Google TV ساده و سریع
  • بلندگوهای داخلی به طرز شگفت انگیزی قدرتمند و بیسیم هستند

معایب

  • از راه دور ارزان به نظر رسیده و احساس می شود
  • باریک ترین و براق ترین طرح نیست
منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا