نرم افزار و اینترنت

هوش مصنوعی آریا به مرورگر متمرکز بر بازی اپرا رسید

اپرا نسخه جدیدی از مرورگر خود را برای گیمرها با همان ویژگی های هوش مصنوعی مولد که با مرورگر One خود راه اندازی شد، عرضه کرده است. این شرکت هوش مصنوعی Aria خود را با مرورگر One که در ماه ژوئن عرضه شد، معرفی کرد. در آن زمان، اپرا به مرورگر اندروید خود نیز هوش مصنوعی را ارائه داد، اما مرورگر GX برای گیمرها بدون هوش مصنوعی باقی ماند.

اکنون، این شرکت به کاربران GX این امکان را می دهد تا در صورت تمایل، از ویژگی های Aria استفاده کنند. آنها باید “Early Bird” را در تنظیمات فعال کنند و سپس “Aria Extension” و “Aria Command Line” را روشن کنند تا بتوانند از دستیار هوش مصنوعی استفاده کنند. و مانند سایر نسخه های مرورگر این شرکت، کاربران باید به حساب Opera خود وارد شوند.

با این حال، هنگامی که هوش مصنوعی را فعال می‌کنند، یک خط فرمان جدید دریافت می‌کنند که در آن می‌توانند ctrl+ / را در ویندوز یا cmd+ / در مک تایپ کنند تا یک پوشش را در جایی که با آریا تعامل دارند، نمایش دهند. سپس آنها می توانند از طریق آن همپوشانی، سؤالاتی از آریا بپرسند، که می توانند از نوار کناری نیز راه اندازی کنند.

اپرا بیان کرد که کاربران می توانند سوالات مربوط به بازی آریا را بپرسند، مانند “آیا [بازی خاصی] بالاخره راه اندازی شده است؟” و “چگونه می توانم حرفه پخش خود را شروع کنم؟” البته، کاربران به راحتی می توانند با استفاده از موتور جستجو به روش قدیمی، پاسخ این سؤالات را بیابند، اما آریا یک جایگزین درون مرورگر را به همان روشی که کمک کوپایلت Edge انجام داده، ارائه می دهد.

علاوه بر این، کاربران می توانند از قابلیت AI Prompt آریا با برجسته کردن هر متنی در مرورگر برای نمایش اطلاعات متنی استفاده کنند. زمانی که اپرا ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد مرورگر خود را معرفی کرد، نمونه‌هایی را شامل می‌شد که در آن آریا تکه‌هایی از متن صفحه را به دیالوگ‌های اپرای صابون یا سوالات مسابقه تبدیل می‌کرد. Aria AI اکنون در بیش از 180 کشور در دسترس است، بنابراین اکثر مردم می توانند با مرورگرهای GX و Opera’s One به آن دسترسی داشته باشند. علاقه مندان می توانند مرورگر گیمرها را در صورت تمایل آن را از وب سایت اپرا دانلود کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا