دوربین های دیجیتال

7 نکته ای که هنگام خرید یک دوربین پوشیدنی باید به آن توجه کنید

هنگام اسنوبورد، دوچرخه سواری یا موج سواری، کار با گوشی هوشمند همیشه آسان نیست. حتی زمانی که به سادگی راه می روید، ضبط ویدیو با استفاده از گوشی هوشمند می تواند دردناک باشد. برای چنین فعالیت‌هایی، بهتر است از یک دوربین پوشیدنی استفاده کنید؛ این دوربین‌ها به شما کمک می‌کنند به جای نگرانی در مورد دوربین خود، در لحظه زندگی کنید.

با این حال، آنها لنزهای مختلف و فاکتورهای شکل متفاوت برای موارد استفاده مختلف دارند. به این ترتیب، اگر ندانید دنبال چه چیزی بگردید، خرید آن سخت است. بنابراین، در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا قضاوت کنید که کدام دوربین پوشیدنی برای استفاده شما مناسب‌تر است.

1. نوع لنز

از آنجایی که ضبط ویدیو یا گرفتن عکس هدف اصلی دوربین است، از نوع لنز شروع کنید. برخی از دوربین های پوشیدنی دارای لنزهای ثابت هستند، در حالی که برخی دیگر لنزهای قابل تعویض را ارائه می دهند. برای اینکه بفهمید چه چیزی برای شما مفید است، سطح مهارت و مورد استفاده خود را در نظر بگیرید.

اگر اهل وبلاگ نویسی معمولی هستید، دوربین هایی با لنزهای ثابت گزینه بهتری هستند. آنها مقرون به صرفه هستند و لازم نیست نگران تغییر لنز (و حتی حمل آنها) برای موقعیت های مختلف باشید. لنزهای با زاویه دید عریض اغلب برای ویدیوهای مجازی ترجیح داده می شوند و اکثر دوربین های پوشیدنی قبلاً آنها را دارند.

از سوی دیگر، لنزهای قابل تعویض انعطاف پذیری و قابلیت زوم بیشتری را ارائه می دهند. با استفاده از چنین دوربین‌های پوشیدنی می‌توانید عکس‌های مختلفی بگیرید، اما به مهارت بیشتری نیاز دارند. این دوربین ها بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا مناسب هستند که به تنوع بیشتری در عکس های خود نیاز دارند.

2. قابل حمل بودن

نکته اصلی فروش دوربین های پوشیدنی این واقعیت است که آنها سبک وزن و حمل آسان هستند. با این حال، برخی از مدل ها قابل حمل تر از بقیه هستند. آنها همچنین در مورد گزینه های نصب متفاوت هستند. مورد استفاده شما هر چه باشد، چیزی سبک وزن و آسان برای نصب روی سطوح مختلف می خواهید.

بررسی کنید که آیا می‌توانید دوربین را روی کلاه ایمنی، قفسه سینه یا مچ دست خود نصب کنید و اینکه چقدر راحت می‌توانید آن را بپوشید. برخی از دوربین ها دارای پایه ای هستند که می توانید آن را به دوچرخه، تخته موج سواری یا حتی یقه حیوان خانگی خود وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که در صورت عدم استفاده، حمل آن در کیف یا جیب شما نیز آسان است. اگر یک دوربین پوشیدنی برای ورزش انتخاب می‌کنید، دوربینی را تهیه کنید که کوچک باشد تا زمانی که کاملاً روی اکشن تمرکز می‌کنید، مزاحمتی ایجاد نکند.

3. با دوام و مقاومت در برابر آب

برخی از دوربین ها دارای Weather-Sealed هستند، به این معنی که می توانند در محدوده وسیع تری از محیط ها کار کنند. اگر از دوربین پوشیدنی در فضای باز استفاده می کنید، این نوع دوام مهم است. هنگام ضبط در شرایط سخت یا ورزش های آبی مانند موج سواری، شنا یا غواصی، آسیب آب خطر بزرگی است.

با دقت برگه مشخصات را مرور کنید و به دنبال رتبه بندی IP باشید. دوربین‌های فهرست کوتاهی که این محافظت را بدون کاهش کیفیت تصویر دارند. برخی از دوربین‌های پوشیدنی مانند گوپرو دارای قاب‌های محافظی هستند که می‌توانید از آنها برای محافظت در برابر آسیب‌های شدید استفاده کنید.

4. عمر باتری طولانی

دوربین‌های پوشیدنی با عمر باتری کوتاه فقط یک مشکل دائمی هستند. شارژ مجدد دوربین شما نه تنها آزاردهنده است، بلکه میزان ضبط یکباره را نیز محدود می کند. به همین دلیل است که به یک دوربین پوشیدنی با عمر باتری طولانی نیاز دارید، به خصوص اگر قرار است برای مدت طولانی تری در فضای باز باشید.

اگر روی مدل خاصی تنظیم شده‌اید، اما عمر باتری خوبی ندارد، بررسی کنید که آیا دوربین دارای قابلیت تعویض آسان باتری است یا خیر. این به شما امکان می دهد تا به سرعت باتری مرده را بردارید، آن را با یک باتری تازه جایگزین کنید و در عرض یک دقیقه به فیلم برداری بازگردید. زمان شارژ نیز اهمیت زیادی دارد. باتری های موجود در دوربین ها ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا دوباره شارژ شوند، اما برخی از مدل ها دارای ویژگی شارژ سریع هستند. دوربین های پوشیدنی که از طریق USB-C شارژ می شوند اغلب این گزینه را دارند.

5. ذخیره سازی کافی

تنها چیزی که آزاردهنده تر از تمام شدن باتری است، تمام شدن فضای ذخیره سازی است. اگر در سفری خارج از کشور هستید و حافظه دوربین شما تمام شده است، برنامه سفر شما ممکن است از پنجره خارج شود. طعمه این موضوع نشوید و چیزی تهیه کنید که فضای کافی برای ماندگاری شما را داشته باشد.

اگر ضبط شما نیاز به ذخیره سازی دارد، به دنبال دوربین های پوشیدنی باشید که از کارت های microSD یا فضای ذخیره سازی ابری پشتیبانی می کنند. کارت‌های SD شرط امن‌تری بین این دو هستند، اما فضای ذخیره‌سازی ابری نیز به خوبی کار می‌کند زیرا همیشه یک نسخه پشتیبان در دسترس در فضای ابری دارید.

6. گزینه های اتصال

پس از اتمام ضبط، باید بتوانید به سرعت فیلم را به تلفن یا رایانه خود منتقل کنید. این به شما کمک می کند فضایی را در دوربین آزاد کنید، فیلم را با دیگران به اشتراک بگذارید و از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برخی از گزینه های اتصال محبوب عبارتند از Wi-Fi، بلوتوث، USB و NFC. وای فای و بلوتوث بهترین گزینه برای انتقال فایل از دوربین به گوشی هوشمند شما هستند.

برای رایانه‌ها، دوربینی می‌خواهید که از انتقال سریع فایل از طریق USB پشتیبانی کند. برای این منظور به دنبال پورت های USB-C یا USB-3 سریع باشید. اگر لپ تاپ/رایانه شما دارای کارت خوان SD است، می توانید ضریب اتصال را در اولویت قرار دهید.

7. سهولت استفاده

هنگامی که یک دوربین پوشیدنی را در نظر می گیرید، اولویت دادن به سهولت استفاده می تواند تجربه ضبط شما را تا حد زیادی افزایش دهد. به دنبال کنترل های ساده ای باشید که به شما امکان می دهد با حداقل تلاش شروع به ضبط کنید، به خصوص در لحظات پر سرعت. مطمئن شوید که می‌توانید به سرعت در منوها پیمایش کنید و تنظیمات مختلف را در لحظه تنظیم کنید.

به غیر از آن، بررسی کنید که آیا دوربین دارای یک برنامه همراه کاربر پسند برای تلفن شما است یا خیر. این می تواند کنترل از راه دور و ویژگی های اشتراک فایل را ساده کند. اگر دوربینی با لنزهای قابل تعویض می‌خرید، مطمئن شوید که فرآیند تعویض لنز ساده است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا