کنسول و بازی

آپدیت بزرگ پلی استیشن 5، با پشتیانی از Dolby Atmos و موارد دیگر

آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار پلی‌استیشن 5 تعدادی ویژگی مفید را به کنسول اضافه می‌کند، که با توانایی لذت بردن از صدای سه‌بعدی آن که توسط Tempest 3D AudioTech در دستگاه‌های HDMI سازگار با Dolby Atmos فعال شده، شروع می‌شود. سونی برای اولین بار این ویژگی را به همراه سایر مواردی که در اینجا به آنها اشاره می کنیم، به عنوان بخشی از یک به روز رسانی بتا در ماه آگوست در دسترس قرار داد و اکنون برای همه کاربران پلی استیشن در دسترس است.

یکی دیگر از ارتقاء قابل توجه ارائه شده توسط نرم افزار جدید، پشتیبانی از حافظه های SSD با ظرفیت بیشتر M.2 است. اکنون می توانید از حافظه های SSD تا 8 ترابایت استفاده کنید، یعنی دو برابر محدودیت قبلی 4 ترابایت، تا زمانی که شرایط سازگاری را برآورده کنند. اگر در حال بازی با کسی هستید که ممکن است برای شکست دادن یک سطح یا رئیس مخصوصاً دشوار به کمک نیاز داشته باشد، کنسول اکنون به شما این امکان را می دهد که یک کنترلر دوم را به عنوان کنترلر کمکی اختصاص دهید.

با انجام این کار، پلی استیشن 5 شما دو کنترلر را به عنوان یک دستگاه تشخیص می دهد و هر کدام می توانند هر چیزی را که روی صفحه است کنترل کنند. جدیدترین به روز رسانی PS5 همچنین با پیشرفت هایی برای ویژگی های اجتماعی کنسول ارائه می شود. وقتی به یک مهمانی بسته دعوت می‌شوید، دیگر به‌طور خودکار به گروه اضافه نمی‌شوید، بنابراین لازم نیست با کسی که نمی‌خواهید ارتباط برقرار کنید. اگر شخصی در مهمانی که به آن ملحق می‌شوید صفحه‌ای را به اشتراک می‌گذارد، حتی قبل از اینکه وارد آن شوید، پیش‌نمایش آن را خواهید دید. اگر شما فردی هستید که افراد را دعوت می‌کنید، توجه داشته باشید که اکنون می‌توانید دعوت‌نامه‌های مهمانی بسته و باز را به طور همزمان برای چندین بازیکن ارسال کنید.

علاوه بر این، اکنون می توانید ببینید که کدام یک از دوستان شما فعالیتی را انجام می دهند که می توانید در تب Friends به آن ملحق شوید، زیرا رابط اکنون یک نماد “joinable” را در کنار آنها نشان می دهد. جدای از این ویژگی ها، به روز رسانی به شما امکان استریم بازی های PS5 یا PS4 را از دستگاه های دارای سیستم عامل Android TV 12 می دهد. تاکنون، سونی تأیید کرد که برنامه PS Remote Play با دستگاه 4K Chromecast with Google TV و تلویزیون هوشمند BRAVIA XR A95L سازگار است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا