دوربین های دیجیتال

بلک مجیک از اولین مدل فول فریم خود با نام Cinema Camera 6K رونمایی کرد

بلک مجیک دیزاین از Cinema Camera 6K، اولین مدل خود با اتحاد L-Mount و اولین دوربین فول فریم، رونمایی کرد. این شرکت بیان کرد که دوربین جدیدش با یک سنسور کاملاً جدید 24.6 مگاپیکسلی (6048 در 4032)، تا 6K عکاسی می‌کند و دارای ISO دوگانه برای عملکرد فوق‌العاده در نور کم است.

به جای استفاده از پایه EF کانن مانند گذشته، با لنزهای L-mount از پاناسونیک، لایکا، سیگما و سایر شرکا در اتحاد L-mount کار خواهد کرد. همانند سایر دوربین‌های Blackmagic Design، برای فیلم‌برداری در سینما طراحی شده، بنابراین فاقد ویژگی‌های اساسی مانند فوکوس خودکار مداوم و تثبیت‌کننده داخلی است.

گرانت پتی، مدیرعامل این شرکت گفت: “با دوربین جدید Blackmagic Cinema Camera 6K، ما می خواستیم قابل حمل ترین دوربین ممکن را برای فیلمبرداری با فرمت بالا و با کیفیت بالا ایجاد کنیم. به همین دلیل است که ما پلتفرم دوربین سینمای جیبی را انتخاب کردیم، اما قطعات الکترونیکی داخل آن را در حول یک سنسور فول فریم و L-Mount دوباره مهندسی کردیم.”

سنسور جدید تعدادی از مزیت‌ها را برای شاترهای فیلم ارائه می‌کند، یعنی عمق میدان کم‌تر و عملکرد بهتر در نور کم. برای این منظور، این شرکت 13 استاپ دامنه دینامیکی و عملکرد ISO دوگانه تا 25600 را وعده داده است. با L-mount، همچنین اولین مانت بدون آینه Blackmagic Design است که فاصله فلنجی نسبتاً کمی دارد که آن را باریک‌تر از مدل‌های گذشته می‌کند. با این حال، نقطه ضعف آن این است که جایی برای فیلتر ND داخلی که در مدل‌های گذشته موجود بوده، وجود ندارد.

Cinema Camera 6K می‌تواند در تمام وضوح‌های استاندارد و نرخ فریم تا DCI 4K و 6K فیلم‌برداری کند و تا 24.6 مگاپیکسل عکس بگیرد. گیت باز 6K (3:2) با حداکثر سرعت 36 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه با 6048 در 2520 (2.4:1) و 60 فریم در ثانیه در 4096 در 2160 (4K DCI) در دسترس است. این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی 5 اینچی کج 1500 نیت (اما نه کاملاً مفصلی) HDR است که امکان بررسی ویدیوهای HDR را مستقیماً از دوربین، حتی در شرایط روشن، امکان پذیر می کند.

بلک مجیک کمک های معمول شاتر مانند هیستوگرام، اوج فوکوس، سطوح، راهنمای فریم و موارد دیگر را ارائه می دهد. شما همچنین می توانید LUT های سه بعدی خود را برای نظارت اعمال کنید. این رابط لمسی Blackmagic دارد که استفاده بصری و دلپذیر است. ویدیو در فرمت‌های 12 بیتی Blackmagic RAW (BRAW) یا پروکسی H.264، یا در CFexpress B یا SSD از طریق درگاه USB-C ضبط می‌شود.

سایر ویژگی‌ها شامل طیف گسترده‌ای از پورت‌های صوتی، از جمله درگاه XLR قفل‌کننده، خروجی HDMI، باتری‌های NP-F570 (همراه با کانکتور قفل کننده برق DC) و یک BMPCC Pro Grip اختیاری است. Cinema Camera 6K اکنون با قیمت 2595 دلار به فروش می رسد – که آن را به پایین ترین قیمت دوربین مخصوص سینمای فول فریم تبدیل می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا