دوربین های دیجیتال

معرفی دوربین بدون آینه نیکون Z30 مخصوص ولاگرها و سازندگان

نیکون از دوربین 20.9 مگاپیکسلی APS-C Z30، کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین سری Z خود، رونمایی کرد. این دوربین که برای ولاگرها و سازندگان طراحی شده، نمایشگر بازشو، ویدیوی 4K 30p و زمان ضبط ویدیوی طولانی 125 دقیقه ای را در صورت اتصال به برق ارائه می دهد – اما فاقد منظره یاب الکترونیکی است.

Z30 سومین دوربین بدون آینه APS-C (DX) نیکون پس از مدل‌های Z50 و Z fc است. این مدل از همان Z-mount غول‌پیکر مدل‌های فول‌فریم این شرکت استفاده می‌کند که به طور موثر بر بدنه نسبتا کوچک تسلط دارد. این دوربین دارای یک تنظیم کنترلی ساده اما مؤثر با یک رول مود در بالا، چرخان جلو و عقب برای تنظیم نوردهی، یک سوئیچ انتخابگر عکس/فیلم، و دکمه‌هایی برای ISO، جبران نوردهی، قفل AF و حالت عکاسی است. یکی از ویژگی‌های جدید نسبت به سایر مدل‌های DX، چراغ نمایشگر در جلو است تا ولاگرها بتوانند زمان ضبط را ببینند.

گرفتن دست برای چنین دوربین کوچکی عمیق است، اما به دلیل مانت بزرگ، فضای زیادی بین لنز برای انگشتان شما وجود ندارد. همانطور که گفته شد، دارای یک صفحه نمایش 3.0 اینچی کاملاً مفصلی است که حالت پرتره از خود را هنگام باز کردن فعال می کند و به شما امکان می دهد کنترل های کلیدی مانند جبران نوردهی را با دوربین در فاصله بازو تنظیم کنید. سایر ویژگی های کلیدی شامل میکروفون استریو داخلی، ورودی میکروفون و یک اسلات کارت حافظه SD UHS-I است. متأسفانه، فاقد جک هدفون بوده که برای سازندگان ویدیو گزینه منفی است. Z30 با دوربین ولاگینگ ZV-E10 سونی رقابت کرده و یک مزیت نسبت به رقیب خود دارد. این دوربین می‌تواند با استفاده از تمام عرض سنسور با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند، در حالی که مدل سونی دارای کراپ 1.23 برابری با سرعت 30 فریم در ثانیه است.

همچنین می تواند با کیفیت 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه برای حرکت آهسته فیلمبرداری کند، اما برخلاف ZV-E10، از Log Capture پشتیبانی نمی کند – فقط یک پروفایل “Flat”. مانند رقیب سونی، Z30 فاقد IBS داخلی است – فقط لرزشگیر الکترونیکی است. نیکون فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی با قابلیت اطمینان سریع و واضح به همراه تشخیص هوش مصنوعی صورت، چشم و حیوانات را وعده می‌دهد. احتمالاً شبیه به AF در مدل‌های Z50 و Z fc است که مناسب هستند اما از نظر سرعت و دقت فوکوس خودکار از دوربین‌های APS-C سونی عقب‌تر هستند. این یک عملکرد خودکار کنترل تصویر بسته به صحنه، همراه با 20 پروفایل خلاق ارائه می دهد. با این حال، گزینه‌های product showcase یا بوکه با یک کلیک مانند پیشنهاد سونی در ZV-E10 وجود ندارد.

نیکون عملکرد عکاسی خوبی را نیز نوید می دهد، اما در حال حاضر در آن ناحیه بدون منظره یاب الکترونیکی پشت 8 بال قرار دارد. با این حال، سرعت عکاسی تا 11 فریم در ثانیه (شاتر مکانیکی، JPEG/RAW)، فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی و حتی توانایی گرفتن عکس در حین ضبط ویدیو را دارید. Z30 در اواسط جولای با قیمت 710 دلار فقط بدنه، 850 دلار با کیت لنز Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 یا 1200 دلار با لنز Nikkor Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 وارد بازار می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا