موبایل و تبلت

آیفون 15 پرو تا 24 درصد از سرعت 5G بالاتری برخوردار است

از زمان عرضه سری آیفون 12 در سال 2020، آیفون‌ها با 5G سازگار بوده‌اند. از آن زمان، اپل به طور پیوسته عملکرد 5G آیفون را بهبود می‌بخشد. اکنون، گزارش شده که تراشه مودم 5G آیفون 15 پرو تا 24 درصد سریعتر از نسل قبلی است.

این گزارش از SpeedSmart، یک ابزار اندازه گیری سرعت اینترنت آمده است. SpeedSmart سرعت ارتباط 5G آیفون 15 پرو و پرو مکس را در اپراتورهای بزرگ آمریکایی AT&T، T-Mobile و Verizon آزمایش کرد. این گزارش نشان می دهد که آیفون 15 پرو دارای سرعت ارتباط 5G سریع تری در هر سه اپراتور است و سرعت دانلود به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

در میان همه، شبکه Verizon بیشترین پیشرفت را تجربه کرد، به طوری که آیفون 14 پرو با میانگین سرعت دانلود 195.83 مگابیت در ثانیه و آیفون 15 پرو به میانگین 243.06 مگابیت در ثانیه رسید. این افزایش 24 درصدی در سرعت دانلود است. در T-Mobile، آیفون 15 پرو با بالاترین میانگین سرعت دانلود 5G با سرعت 300.92 مگابیت در ثانیه، 22 درصد بهبود را نشان داد. و در AT&T سرعت دانلود 14.6 درصد سریعتر است و میانگین آن 204.34 مگابیت در ثانیه است. همانطور که گفته شد، سرعت آپلود در هر سه اپراتور اصلی تغییر کمی داشت.

عملکرد بهبود یافته 5G به دلیل یک مودم ارتقا یافته در مدل های آیفون 15 پرو و پرو مکس بوده  که توسط SpeedSmart پیشنهاد شده است. اگرچه اپل به طور رسمی مودم این دستگاه ها را فاش نکرده، اما SpeedSmart اشاره کرده که مدل های پرو از مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده می کنند که سه مزیت اصلی را ارائه می دهد:

  1. مصرف برق به میزان قابل توجهی کمتر
  2. قابلیت‌های بهتر تجمع حامل 5G
  3. اتصال بهتر زمانی که آیفون از یک برج تلفن همراه دورتر است

با این مزایا، آزمایش‌های SpeedSmart نشان می‌دهد که آیفون 15 پرو و پرو مکس تا 24 درصد سرعت 5G سریع‌تری نسبت به سری آیفون 14 پرو ارائه می‌دهند. در حالی که شایعاتی مبنی بر توسعه مودم های 5G داخلی خود توسط اپل وجود دارد، این شرکت قرارداد تامین مودم خود را با کوالکام تا سال 2026 تمدید کرده است. این بدان معناست که اپل ممکن است تا چند نسل دیگر از آیفون ها، فناوری مودم خود را معرفی نکند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا