بررسیسخت افزار

بررسی ماوس ریزر Viper V3 HyperSpeed

ریزر یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ و لوازم جانبی بازی‌های کامپیوتری می باشد، اما این شرکت از لحاظ تاریخی بر بخش‌های رده بالای بازار متمرکز بوده است. حالا شرکت به طور پیوسته در حال تغییر رویه بوده و محصولاتی با قیمت مناسب را در خطوط مختلف ارائه می دهد. ریزر با جدیدترین ماوس گیمینگ بی‌سیم متمرکز بر ورزش‌های الکترونیکی، ممکن است به سطح جدیدی دست یافته باشد.

ریزر Viper V3 HyperSpeed عصر جدیدی را برای سری ماوس‌های گیمینگ Razer Viper با عملکرد بالا و طراحی تازه‌تر و ارگونومیک‌تر آغاز می‌کند. این ماوس همچنین با عملکردی تقریباً یکسان با برادر بسیار گران‌تر خود، Razer Viper V2 Pro، از جمله گزینه‌ای برای نرخ نظرسنجی تا 4000 هرتز به لطف دانگل بیسیم HyperPolling منحصربه‌فرد ریزر، تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این ماوس گیمینگ عالی اکنون تنها با قیمت 69.99 دلار در دسترس است، که آن را برای آنچه که دریافت می‌کنید ارزش بسیار خوبی دارد. بیایید توضیح دهیم که چرا باید Razer Viper V3 HyperSpeed را به عنوان ماوس گیمینگ بی سیم بعدی خود در نظر بگیرید.

طراحی و کیفیت ساخت

از نظر ظاهری ماوس گیمینگ Viper V3 HyperSpeed شبیه به DeathAdder V3 است. هر دو خط DeathAdder و Viper بر عملکرد در سطح esports متمرکز هستند، بنابراین منطقی است که زبان طراحی برای هر دو خانواده موس های بازی تحت نام V3 همگرا شود. البته، همه ماوس‌های DeathAdder برای کاربران راست‌دست طراحی شده‌اند، در حالی که ماوس‌های Viper همگی متقارن هستند.

این ماوس بدنه پلاستیکی مشکی مات، روکش ملایم و انحناهای ظریف و شکوفایی است. در اینجا هیچ خطوط تهاجمی و نور پردازی RGB نیز وجود ندارد. این چیزها هزینه و وزن را بدون بهبود عملکرد اضافه می کنند، بنابراین در اینجا غیر ضروری هستند. در زیر، پایه‌های 100 درصد PTFE صاف ابریشمی را دریافت می‌کنید که روی هر سطحی می‌لغزند و یک چرخ اسکرول دوست‌داشتنی با بافت لاستیکی و چسبنده دارد.

این همه به طور بی عیب و نقص با هم ترکیب شده است و ریزر Viper V3 HyperSpeed را به طرز باورنکردنی محکمی در دست دارد. ماوس این سری هیچ ظاهر پر زرق و برقی ندارند و همه چیز در مورد عملکرد و قابلیت اطمینان است. همچنین یک باتری AA هم در زیر ماوس قرار می گیرد. فراتر از ظاهر یک ماوس و نحوه ساخت آن، یکی از مهمترین جنبه های هر ماوس بازی خوب، ارگونومی استفاده واقعی از آن است: احساس ماوس.

در این زمینه، ریزر Viper V3 HyperSpeed یکی از پیشرفته ترین ها در کل مجموعه ریزر است (حتی بهتر از DeathAdder V3). این ماوس یک طراحی متقارن داشته که در هر دو دست چپ و راست به همان اندازه احساس راحتی می شود، اما به لطف قرار دادن دکمه اضافی، کمی تعصب به سمت راست دست ها دارد. با این حال، دیدن چنین ماوس با کارایی بالا و راحت با طراحی متقارن بسیار جذاب است. شما همچنین یک قوس دوست‌داشتنی دریافت می‌کنید که در مواقعی که به آن نیاز دارید در کف دستتان می‌نشیند، اما در صورت عدم نیاز، از سر راه می‌ماند.

منحنی‌های کناره‌ها، حتی بدون بافت، چسبندگی طبیعی عالی را فراهم می‌کنند. دکمه‌های ماوس انگشتان شما را بدون لغزش نگه می‌دارند. لبه های ظریف در هر دو لبه جلویی Viper V3 HyperSpeed به جلوگیری از نیشگون گرفتن انگشت شما در حین بازی فشرده در شکاف دکمه ماوس کمک می کند.

عملکرد و کارایی

خطوط Viper و DeathAdder Razer، ماوس هایی با عملکردی بالا و متمرکز بر ورزش های الکترونیکی هستند که برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده اند. در واقع، ریزر اغلب به طور مستقیم با بسیاری از متخصصان ورزش های الکترونیکی کار می کند تا به شکل گیری آینده این خطوط کمک کند. نباید تعجب کنید که Razer Viper V3 HyperSpeed یک عملکرد واقعا عالی است. این ماوس مشابه Razer Viper V2 Pro است که دو برابر آن قیمت دارد.

این به معنای حسگر اپتیکال فوق العاده و قابل اعتماد ریزر با حداکثر 30000DPI (در صورت نیاز) و نرخ نمونه برداری پیش فرض 1000 هرتز است. ردیابی صاف، ثابت است و روی سطوح مختلف از جمله شیشه با ضخامت بیش از 4 میلی متر کار می کند. شما می‌توانید این تجربه را با ویژگی ردیابی هوشمند ریزر برای برش نامتقارن تنظیم کنید. هنگام استفاده روی میز چوپی بدون ماوس پد، عملکرد روان داشت و برای بازی حس فوق العاده ای دارد.

این سبک ترین ماوس با وزن 82 گرم با باتری AA نیست، اما همچنان آنقدر سبک است که به سختی متوجه آن در دست خواهید شد. همچنین یک حافظه داخلی برای تنظیم پنج پروفایل DPI، یک چراغ نشانگر برای کمک به شما در دانستن اینکه از کدام پروفایل استفاده کرده، دریافت می کنید. هر دکمه قابل لمس و کلیک است و چرخ اسکرول نیز احساس خوبی دارد. ریزر سنسور اپتیکال را بیشتر در جلوی ماوس قرار داده، که شرکت ادعا می کند در واقع تجربه عملکرد را بهبود می بخشد.

اگر می خواهید نرخ نمونه برداری بالاتری نیز داشته باشید، این ماوس تا 4000 هرتز را برای تجربه بازی پاسخگوتر پشتیبانی می کند. شما باید دانگل بی‌سیم Razer HyperPolling اختیاری را خریداری کنید، که خریدی جداگانه است و کابلی برای اتصال آن به دستگاه شما ندارد. همه دستگاه‌های بی‌سیم ریزر از استاندارد بی‌سیم 2.4 گیگاهرتز HyperSpeed آن استفاده می‌کنند و در اینجا مانند همیشه کارآمد و قابل اعتماد است. هنگام استفاده از Razer Viper V3 HyperSpeed در مقابل DeathAdder V3 سیمی، اساساً هیچ تأخیر قابل شناسایی وجود ندارد. ما هرگز در هنگام استفاده از این ماوس با یک لکنت، پرش یا اتصال اولیه کند مواجه نشدیم. همیشه فوری بود و بی عیب و نقص کار می کرد و این عالی است. می‌توانید کیبوردهای بی‌سیم سازگار ریزر را به این دانگل متصل کنید، درگاه USB را ذخیره کرده و تنظیمات خود را ساده‌تر کنید.

عمر باتری

در پشت درب محفظه باتری که باز کردن آن بسیار دشوار است، فضای کافی برای نگهداری دانگل بی سیم USB Type-A HyperSpeed و یک باتری AA یکبار مصرف دارید. برخلاف اکثر ماوس‌های گران‌قیمت بازی بی‌سیم، Razer Viper V3 HyperSpeed باتری داخلی و قابل شارژ ندارد. در واقع، حتی نمی توان از آن در حالت سیمی خالص استفاده کرد. همه چیز به گنجاندن یک باتری AA بستگی دارد که وزن زیادی (از 59 گرم بدون تا 82 گرم با آن) را اضافه می کند.

با این حال، این لزوما منفی نیست. Viper V3 HyperSpeed هنوز هم سبک است، وزن کاملاً متعادلی با باتری نصب شده دارد و استقامت فوق‌العاده‌ای را با یک باتری AA بدست می‌آورد. در عملکرد معمول باتری تا 280 ساعت دوام می آورد که به اندازه کافی دقیق به نظر می رسد، اگرچه اگر نرخ نمونه برداری را به 4000 هرتز افزایش دهید، عمر باتری زیادی را از دست خواهید داد.

ریزر یک باتری قلیایی استاندارد در جعبه قرار داده، اما اشاره کرده که می توانید از یک باتری لیتیومی برای افزایش عمر باتری و کاهش وزن یا حتی باتری های AA قابل شارژ برای کاهش ضایعات (به قیمت متوسط عمر باتری) استفاده کنید. همه از باتری‌های AA در Viper V3 HyperSpeed خوششان نمی‌آید، اما مانع از این نمی‌شود که این ماوس یک دستگاه جانبی با کارایی بالا، بادوام و قابل اعتماد باشد.

جمع بندی

شاید رقابت زیادی برای Razer Viper V3 HyperSpeed وجود نداشته باشد، حداقل دیگر ماوس های بازی بی سیم که این سطح از عملکرد را با این قیمت فوق العاده پایین ارائه می دهند، وجود ندارد. شما در میان بهترین ماوس های بازی گزینه هایی دارید، پس بیایید چند مورد را مرور کنیم.

در مقابل ریزر، می توانید DeathAdder V3 را در نظر بگیرید. قیمت این ماوس سیمی برابر با Viper V3 HyperSpeed است. نقطه مقابل اتصال کابل، حداکثر نرخ نمونه برداری 8000 هرتز، وزن بسیار کمتر، سوئیچ های اپتیکال بادوام تر ریزر و طراحی کمی راحت تر برای کاربران راست دست است. در جاهای دیگر، شما تجربیات مشابهی را با این ماوس های متمرکز بر عملکرد عالی دریافت می‌کنید.

HyperX Pulsefire Haste 2 نیز یک جایگزین عالی با قیمت مشابه در نسخه های سیمی و بی سیم است. ماوس گیمینگ بی‌سیم Alienware (AW620M) دارای یک استراحتگاه انگشت شست و نورپردازی RGB با قیمتی مشابه است، اما Viper V3 HyperSpeed تجربه عملکرد ثابت‌تری را ارائه می‌دهد.

مزایا

  • طراحی ارگونومیک راحت و تصفیه شده
  • کیفیت ساخت عالی با پوشش صاف
  • بهترین عملکرد بی سیم در کلاس
  • عمر باتری عالی، به خصوص با نرخ نمونه برداری 1000 هرتز
  • ارزش عالی برای یک ماوس بازی بی سیم

معایب

  • باتری های AA وزن و ناراحتی را اضافه می کنند
  • هیچ گزینه ای برای استفاده از ماوس سیمی وجود ندارد
  • دانگل HyperPolling یک خرید اضافی است و شامل کابل لازم نیست
منبع
windowscentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا