نرم افزار و اینترنت

6 اپلیکیشن هوش مصنوعی در مک برای بهره وری بیشتر

وقتی زمان محدود است، تجهیز خود به ابزارهای مناسب به شما امکان می دهد کارهای بیشتری انجام دهید. اگرچه مک شما از قبل دارای چندین ویژگی و اپلیکیشن داخلی است که به شما کمک می کند بهره وری بیشتری داشته باشید، اما ممکن است همچنان برای تکمیل کار به چیزی اضافی نیاز داشته باشید.

خوشبختانه، چندین اپلیکیشن مک اواس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای ساده‌سازی گردش کار و خودکارسازی کارهای روزمره وجود دارند که به شما امکان می‌دهد روی موارد مهم تمرکز کنید. در زیر، بهترین اپلیکیشن های مک مجهز به هوش مصنوعی را برای افزایش بهره‌وری شما پوشش می‌دهیم.

1. Krisp: حذف نویز پس زمینه در طول جلسات

سر و صدای پس زمینه یکی از رایج ترین حواس پرتی است که می تواند جلسات شما را از مسیر خارج کند. از آنجایی که جلسات آنلاین به طور فزاینده‌ای در محیط کار مدرن رایج می‌شوند، یافتن راه‌هایی برای از بین بردن صدای پس‌زمینه، مانند زمزمه‌های تهویه مطبوع، صحبت‌های همکاران یا پارس کردن سگ‌ها، حیاتی است.

Krisp یک ابزار ضروری برای جلسات آنلاین است، زیرا از هوش مصنوعی برای قطع صداهای پس زمینه و بهبود کیفیت صدای شما به صورت بلادرنگ استفاده می کند. استفاده از Krisp آسان است؛ شما فقط باید برای یک حساب کاربری ثبت نام کرده و اپلیکیشن را در مک خود دانلود کنید. سپس، اپلیکیشن را از نوار منوی مک خود اجرا کنید.

Krisp با اکثر اپلیکیشن های ارتباطی یا ویدیو کنفرانس برای مک شما کار می‌کند، مانند زوم، مایکروسافت تیمز، هنگ اوت و غیره. برنامه جلسه آنلاین دلخواه خود را باز کنید، به تنظیمات صدا بروید و Krisp را به عنوان میکروفون و بلندگو انتخاب کنید. اکنون می توانید از جلسات مجازی بدون نویز پس زمینه لذت ببرید. توجه داشته باشید که Krisp همچنین می‌تواند جلسات شما را در لحظه رونویسی کند.

2. GrammarlyGO: دستیار هوش مصنوعی برای نوشتن و ویرایش

GrammarlyGO یک اپلیکیشن مک مجهز به هوش مصنوعی است که می تواند به عنوان دستیار نوشتن و ویرایش شخصی شما عمل کند. شما می توانید از این ابزار برای بررسی علائم نگارشی، دستور زبان و اشتباهات املایی استفاده کنید. Grammarly همچنین می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که جملات شما با صدای فعال هستند و خوانایی کلی نوشته شما را بهبود می بخشد.

GrammarlyGO فراتر از قابلیت های ویرایش خود، از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا بر اساس نیازهای شما استفاده می کند. می‌توانید درخواست‌های خود را وارد کنید یا از یکی از بسیاری از درخواست‌های پیشنهادی استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از GrammarlyGO برای کوتاه کردن، گسترش یا بهبود متن خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای تنظیم لحن مناسب برای متن خود استفاده کنید تا متناسب با یک مخاطب خاص باشد. به عنوان مثال، می توانید یک ایمیل رسمی برای یک مشتری یا یک پست دوستانه برای فیس بوک ایجاد کنید.

استفاده از Grammarly ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید و افزونه سافاری و برنامه مک را دانلود کنید. شما اکنون آماده استفاده از GrammarlyGO با برجسته کردن متن و دسترسی به ویژگی های آن با کلیک بر روی نماد GrammarlyGO هستید (که با یک لامپ نشان داده شده است).

3. Notion AI: ابزار بهره وری همه در یک شما

چند اپلیکیشن بهره وری روی مک خود نصب کرده اید؟ به احتمال زیاد، شما یک اپلیکیشن اختصاصی برای یادداشت ها، وظایف، تقویم و موارد دیگر دارید. در حالی که این ابزارها بدون شک به شما کمک می کنند تا کارها را انجام دهید، جابجایی بین آنها می تواند دردسرساز باشد. اینجا جایی است که یک فضای کاری همه کاره بهره وری مانند Notion AI مفید است.

Notion یک ابزار بهره وری همه کاره است که می تواند به شما کمک کند تا وظایف خود را سازماندهی کنید، تمام صفحات وب را که بازدید می کنید پیگیری کنید، یادداشت های جلسه خود را ذخیره کنید و موارد دیگر بدون جابجایی به برنامه های مختلف. هر چند این همه چیز نیست. Notion از هوش مصنوعی برای ساده کردن گردش کار شما استفاده می کند.

به عنوان مثال، می توانید از Notion AI برای خلاصه کردن، گسترش، ترجمه یا ساده کردن یادداشت های خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای یافتن موارد اقدام از یادداشت‌های جلسه یا ارائه نکات کلیدی در قالب جدول استفاده کنید. Notion برای استفاده در مک شما رایگان است، اما می‌توانید برای ویژگی‌های بیشتر آن را به نسخه پولی ارتقا دهید.

4. Canary Mail: دستیار ایمیل هوش مصنوعی شما

فهرستی از برنامه‌های مک مجهز به هوش مصنوعی که به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید و بهره‌وری بیشتری داشته باشید، بدون ذکر دستیار ایمیل کامل نمی‌شود. به این دلیل که ایمیل هنوز یکی از رایج ترین روش های ارتباطی برای استفاده شخصی یا حرفه ای است. به علاوه، هیچ کس از نوشتن ایمیل یا گذراندن وقت در صندوق ورودی خود لذت نمی برد! بنابراین، اگر برنامه Mail داخلی این کار را انجام نداد، به Canary Mail بروید.

Canary Mail یک دستیار ایمیل مجهز به هوش مصنوعی است که می تواند به ساده سازی جریان کار ایمیل شما و صرفه جویی در زمان کمک کند. این ابزار از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و خلاصه کردن ایمیل های شما استفاده می کند. همچنین می‌توانید از Canary Mail برای نوشتن ایمیل‌های خود با ارائه جزئیاتی در مورد آنچه می‌خواهید بگویید استفاده کنید.

اگر اغلب در تلاش هستید تا با تعداد زیادی ایمیل دریافتی همراه باشید، Canary Mail می‌تواند با مرتب‌سازی و اولویت‌بندی آن‌ها برای شما به شما در کاهش اضافه بار ایمیل کمک کند. علاوه بر این، لغو اشتراک از خبرنامه های ایمیل مزاحم را برای شما آسان تر می کند. در نهایت، می توانید تمام حساب های ایمیل خود را به Canary Mail اضافه کنید تا یک صندوق ورودی یکپارچه ایجاد کنید و از جابجایی بین کلاینت های ایمیل مختلف خودداری کنید.

5. Craft: ویرایشگر سند شما با هوش مصنوعی

اگر به دنبال یک اپلیکیشن macOS قدرتمند و با کاربری آسان برای کمک به ایجاد اسناد با استفاده از هوش مصنوعی هستید، با Craft اشتباه نخواهید کرد. Craft یک ویرایشگر اسناد مبتنی بر هوش مصنوعی برای مک است که می تواند تجربه یادداشت برداری شما را ارتقا دهد و روند ایجاد اسناد را آسان کند.

Craft مجموعه غنی ابزارهای قالب‌بندی و ایجاد انواع اسناد، از جمله پست‌های وبلاگ، پیشنهادات پروژه، یادداشت‌های جلسه، مجلات سپاسگزاری و موارد دیگر را آسان می‌کند. علاوه بر این، Craft چندین الگو را نیز ارائه می‌کند، که شروع اسناد خود را با طرح‌بندی‌های از پیش طراحی‌شده آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، می توانید از دستیار هوش مصنوعی Craft برای صرفه جویی در زمان هنگام ایجاد اسناد استفاده کنید. برای مثال، Craft AI می‌تواند خلاصه، ترجمه، عنوانی را پیشنهاد کند، طرح کلی ایجاد کند و به نوشتن ادامه دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای دسترسی به ویژگی‌های آن، دستور اسلش (/) را در سند خود فشار دهید.

6. Rewind: همه چیز را در مک خود ضبط کنید

آیا اغلب برای به خاطر سپردن سایت هایی که بازدید می کنید یا پیام هایی که می خوانید مشکل دارید؟ فرض کنید روز قبل از X (توئیتر سابق) در مک خود بازدید کردید و با یک نقل قول جالب یا یک پست خنده دار مواجه شدید. متأسفانه تنها چیزی که از پست به یاد می آورید یک کلمه یا عبارت است. برای جستجوی پست می توانید از Rewind استفاده کنید.

Rewind یک اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی است که هر چیزی را که در مک خود می بینید ضبط می کند. هنگامی که Rewind را در مک خود دانلود و نصب می‌کنید، در پس‌زمینه اجرا می‌شود، به طور خودکار صفحه نمایش شما را ضبط می‌کند و ضبط‌ها را به صورت محلی در مک شما ذخیره می‌کند. می توانید از نوار منو به Rewind دسترسی داشته باشید و روی نماد آن کلیک کنید تا به گذشته برگردید و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا