نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت اج 118 بتا با قابلیت Find on Page منتشر شد

مایکروسافت مرورگر اج 118 را در کانال بتا با تعدادی ویژگی جدید، از جمله گزینه “Find on Page” مبتنی بر هوش مصنوعی که به ادعای این شرکت، جستجوی یک کلمه یا عبارت را در یک صفحه وب برای کاربران آسان‌تر می‌کند، عرضه می‌کند. این یکی از بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی است که به مرورگر نوپا ارائه می‌شود، از جمله ابزار کمکی نوشتاری مجهز به هوش مصنوعی که قول می‌دهد بازنویسی متن را آسان‌تر کند.

آخرین نسخه همچنین نحوه اطلاع‌رسانی مرورگر به کاربران را در مورد به‌روزرسانی‌های موجود تغییر می‌دهد و یک خط‌مشی SmartScreen جدید را معرفی می‌کند که به مدیران کنترل بیشتری بر دانلودهایشان می‌دهد. با شروع ویژگی جدید Smart Find، مایکروسافت معتقد است که جستجو برای کلمات یا عبارات در یک صفحه وب را بیشتر از همیشه بصری می کند.

طبق تغییرات رسمی این شرکت، این ویژگی تضمین می کند که حتی اگر کاربر کلمه ای را در عبارت جستجوی خود اشتباه املایی کند، مرورگر همچنان می تواند موارد و کلمات مرتبط را پیشنهاد دهد. توجه داشته باشید که این شرکت تمام عبارات جستجو و داده های مرتبط را برای مایکروسافت ارسال می کند، بنابراین اگر برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستید، باید مراقب نحوه استفاده از این ویژگی باشید.

آخرین بروزرسانی همچنین تغییر عمده ای در نحوه اطلاع رسانی مرورگر به کاربران در مورد به روز رسانی های موجود ایجاد می کند. به گفته مایکروسافت، هشدارها در مورد به‌روزرسانی‌های اج اکنون “از Browser Essentials به جای صفحه تنظیمات برای دید و تجربه بهتر دریافت می‌شوند.” شایان ذکر است که این ویژگی به تدریج در حال ارائه است، بنابراین برای همه کاربران به طور همزمان در دسترس نخواهد بود. اگر فوراً برای مرورگر شما در دسترس نیست، بعداً بررسی کنید زیرا شرکت به عرضه مرحله‌ای خود ادامه می‌دهد.

در مرحله بعد، یک خط مشی جدید SmartScreen وجود دارد که به مدیران اجازه می دهد فرهنگ لغت پسوندهای نوع فایل را با لیست مربوطه از دامنه ها ایجاد کنند که از هشدارهای SmartScreen AppRep مستثنی می شوند. با این حال، این شرکت همچنین خاطرنشان می کند که “فایل هایی با فرمت های نوع فایل مشخص شده برای دامنه های شناسایی شده توسط این خط مشی همچنان مشمول اخطارهای امنیتی مبتنی بر پسوند نوع فایل و هشدارهای دانلود محتوای مختلط خواهند بود.” به طور کلی، اج 118 یک به‌روزرسانی بزرگ است، بنابراین اگر در کانال بتا هستید، بلافاصله نسخه جدید را دانلود کنید تا تمام ویژگی‌های جدید را امتحان کنید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا