نرم افزار و اینترنت

وان پلاس نسخه جدید OxygenOS 14 را معرفی شد

وان پلاس از آخرین به‌روزرسانی OxygenOS 14 خود رونمایی کرد و همراه با آن، ویژگی‌های جدید زیادی، هم قابل مشاهده و هم در زیر کاپوت، ارائه می‌شود. جدا از آهنگ‌های زنگ جدید با صداهای طبیعی و بروزرسانی رابط Aquamorphic 2.0، وان پلاس روی بهینه‌سازی Trinity Engine برای تجربه رابط کاربری روان و بدون وقفه کار کرده است.

انتشار بروزرسانی OxygenOS 14 از 25 سپتامبر آغاز می شود، اما عرضه تدریجی آن در چند هفته آینده پس از انتشار رسمی اندروید 14 توسط گوگل با گوشی‌های جدید پیکسل 8 خود، در همه گوشی‌های اخیر آن قرار خواهد گرفت. نیازی به گفتن نیست که OxygenOS 14 بهترین و کاملترین عملکرد را در گوشی های جدیدتری مانند سری وان پلاس 9 و بالاتر خواهد داشت.

Trinity Engine و بازی

هر چند ممکن است خسته کننده به نظر برسد، شاید بزرگترین ویژگی جدیدی که به روز رسانی OxygenOS 14 به ارمغان می آورد، بهبود عملکرد در زیر کاپوت است. Trinity Engine یک پلتفرم اختصاصی برای “حیاتی‌سازی” پردازنده، رام و رماست تا رابط کاربری Fast&Smooth وان پلاس را به سطح بالاتری برساند.

در مورد بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی به عنوان بخشی از OxygenOS 14، وان پلاس توصیه می‌کند که “الگوریتم‌های فشرده‌سازی کارآمد، یکپارچه‌سازی فایل‌ها، شتاب‌دهی حافظه و سایر تکنیک‌ها به‌طور مؤثر مشکلات کاهش عملکرد ناشی از استفاده طولانی‌مدت از گوشی‌های هوشمند را برطرف می‌کنند” و اضافه کرد که گوشی های جدید دارای Trinity Engine تنها با این گزینه می توانید تا 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ذخیره کنید.

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌تر در trimvirate جدید “ویتالیزاسیون”، بهبود کارایی RAM این امکان را به شما می‌دهد که “حتی در سناریوهای بار سنگین با چندین اپلیکیشن در حال اجرا همزمان، راه‌اندازی سریع و جابجایی بین برنامه‌ها روان و آنی باشد.” برای گیمرها، HyperTouch، HyperBoost و Hyper Rendering جدید بهینه‌سازی‌هایی را فراهم کرده که عملکرد را با مصرف انرژی متعادل، از اشتباهات جلوگیری، و حتی برای عناوین قدیمی‌تر، بهبودهای بصری فریم به فریم را ارائه می‌دهد.

طراحی آکوامورفیک 2.0

به‌روزرسانی طراحی Aquamorphic OnePlus اکنون با Fluid Cloud یا اعلان‌هایی در حباب‌ها، کپسول‌ها یا انل‌هایی ارائه می‌شود که به روشی طبیعی‌تر و از نظر بصری جذاب‌تر جریان پیدا کرده و ادغام می‌شوند. وان پلاس اشاره کرد: “این نسخه بازسازی‌شده نوار وضعیت می‌تواند اشکال مختلفی از سرویس‌های بلادرنگ را با کمترین اختلال در بالای صفحه نمایش شما مطابق با اولویت‌ها و اولویت‌های شخصی‌شده‌تان ارائه کند”.

علاوه بر این، وان پلاس Dynamic Colors را معرفی کرد؛ به طوری که رنگ های رابط اکنون با وضعیت یا اقدامات انجام شده گوشی تغییر می کند. همچنین 9 مجموعه آهنگ زنگ طبیعی جدید و صداهای اعلان وجود دارد.

ویژگی امنیتی AutoPixelate 2.0

گزینه Pixelate خودکار که محتوای عکس‌های پروفایل یا نام‌ها را در اسکرین‌شات‌های چت پنهان می‌کند، اکنون با یک کلیک روی کاور اطلاعات حساس‌تر گسترش می‌یابد. به عنوان مثال، اکنون می توانید اطلاعات تماس و شماره هایی مانند کارت های اعتباری را به طور خودکار مخفی کنید. علاوه بر این، این سیستم رسیدها، اسکرین شات های شبکه های اجتماعی، پلاک خودرو، مدارک شناسایی، کارت پرواز و سایر اطلاعات شخصی یا هویتی را شناسایی و پیکسلی می کند.

بهره وری و ویژگی های امنیتی جدید OxygenOS 14

علاوه بر تمام پیشرفت‌های بصری و عملکردی، به شدت روی ابزارهای بهره‌وری و امنیتی جدید OxygenOS 14 کار شده که مهمترین آنها به اصطلاح File Dock است. با فشار طولانی روی صفحه، می‌توانید محتوایی مانند متن، تصاویر، ویدیوها و پیوندها را از اکثر برنامه‌های سیستمی و شخص ثالث انتخاب کنید و با یک کلیک آن‌ها را در File Dock جمع‌آوری کنید، یا حتی آن‌ها را بیشتر در یک فایل ادغام کنید. این کلیپ بورد ایده به طور کامل در دسترس است تا در هر زمان با آن مشورت کنید یا از آن کپی کنید.

در مورد یادداشت‌ها، برنامه مربوطه اکنون با قابلیت اضافه کردن رنگ‌ها، استفاده از فونت‌های عجیب و غریب و اندازه‌های متن و حتی تصاویری که می‌توان برای خاطره‌انگیزتر کردن یادداشت‌های خود اضافه کرد، به‌روزرسانی شده است.

منبع
phonearena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا