لپ تاپ

گوگل از استاندارد جدید کروم بوک پلاس رونمایی کرد

کروم‌بوک‌ها سال‌ها بود که به‌عنوان لپ‌تاپ‌هایی ارزان و اقتصادی شناخته و معمولاً برای کارهای سبک استفاده می‌شدند. اما حالا گوگل به تازگی از دسته جدیدی از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت خود با نام Chromebook Plus رونمایی کرده است. کروم‌بوک‌های جدید گوگل با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی روانه بازار شده حداقل از پردازنده‌های اینتل Core i3 یا AMD رایزن 7000 بهره می‌برند.

لپ‌تاپ‌های جدید گوگل حداقل از پردازنده‌های اینتل Core i3 یا AMD رایزن 7000 بهره برده و باید حداقل به نمایشگر 1080p IPS و وب‌کم 1080p مجهز شوند و 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند. علاوه بر سخت افزار، گوگل برای این دستگاه‌ها نرم‌افزارهایی متفاوت را درنظر گرفته است. این نرم‌افزارها شامل قابلیت‌هایی مثل Magic Eraser برای گوگل فوتوز و دیگر ابزارهای ویرایش دیگر می‌شوند.

علاوه بر این کاربران به Offline File Sync و ویدیو کنفرانس با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای کاهش نویز و اصلاح نور دسترسی دارند. البته گوگل اعلام کرده که در ماه‌های آینده قابلیت‌های بیشتری از هوش مصنوعی را به این لپ‌تاپ‌ها می‌آورد. لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک پلاس با 3 ماه اشتراک رایگان فتوشاپ وب و 3 ماه اشتراک GeForce Now عرضه می‌شوند.

گوگل قرار است با همکاری شرکت‌هایی نظیر ایسر، ایسوس، اچ‌پی و لنوو این محصولات را از تاریخ 8 اکتبر (16 مهرماه) با قیمت پایه 399 دلار عرضه کند. البته برخی مدل‌ها ممکن است اندکی گران‌تر باشند. گران‌ترین مدل در این مجموعه قیمتی در حدود 699 دلار دارد.

منبع
google
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا