بررسیموبایل و تبلت

بررسی تکنو Phantom V Flip

اگر تا به حال نام تکنو را نشنیده باشید، تعجب نمی کنیم. با وجود جایگاهی که به عنوان یک برند پیشرو در سراسر آسیا و آفریقا دارد، تکنو تازه شروع به ورود به بازار آمریکا کرده است. Phantom V Flip شرکت تکنو یکی از جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند منتشر شده در سال 2023 است که تلاش می‌کند کاری را انجام دهد که تقریباً هیچ سازنده دیگری جرات انجام آن را ندارد: یک گوشی هوشمند میان رده و قیمت متوسط که عالی به نظر می‌رسد.

Phantom V Flip دارای صفحه نمایش تاشو 120 هرتزی 6.9 اینچی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین ثانویه 13 مگاپیکسلی، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و یک پردازنده هشت هسته ای مدیاتک دایمنسیتی 8050 است که گوشی تاشو را به هم متصل می کند. چرم وگان بیرونی نیز بسیار زیبا است و به متمایز کردن Phantom V Flip کمک می کند. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی گوشی تاشو تکنو فانتوم وی فلیپ بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 171.7×74.1×6.9 میلیمتر، 194 گرم، جلو پلاستیکی (باز)، پشت چرمی، لولای استیل، فریم آلومینیومی
  • صفحه نمایش: اصلی 6.9 اینچی اولد، وضوح 2640 در 1080 پیکسل، کاور 1.32 اینچی اولد، وضوح 466 در 466 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک دایمنسیتی 8050، گرافیک Mali-G77 MC9
  • حافظه: 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 3.1
  • سیستم عامل: اندروید 13، رابط کاربری HiOS 13.5
  • دوربین پشتی: 64 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.7 و 13 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2
  • دوربین جلویی: 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعتی شارژ سریع 45 وات
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار)، بلندگوهای استریو

طراحی و کیفیت ساخت

تکنو فانتوم وی فلیپ یک گوشی هوشمند تاشو 6.9 اینچی تاشو بوده که در اولین برداشت، عالی به نظر می رسد. تکنو یک فریم چرم وگان را انتخاب کرده که در عین غیرعادی بودن، به متمایز کردن V Flip کمک می‌کند. نسخه واحد بررسی ما، چرمی مشکی می باشد، اما رنگ بنفش (Mystic Dawn) گزینه جالبی در دنیای گوشی های هوشمند تاشو به نظر می رسد.

جدا از پوشش چرمی وگان، نمای بیرونی Phantom V Flip تحت تسلط صفحه نمایش خارجی چند منظوره است. مانند اکثر تاشوهای مدرن، صفحه‌نمایش بیرونی به عنوان دوربین، تقویم و موارد دیگر عمل کرده و V Flip در اینجا تفاوتی ندارد. با این حال، در طی آزمایشات مختلف، صفحه نمایش بیرونی عملکرد خوبی از خود نشان داد.

صفحه نمایش پوششی (تکنو این را Planet Cover Screen می نامد) دارای قاب بزرگی است که دوربین ها و سنسورهای جلویی را در خود جای داده است، به این معنی که پنل پوششی واقعی آن 1.32 اینچ است. به عنوان مرجع، نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ 5، اندازه 3.4 اینچ دارد. کیفیت و وضوح صفحه نمایش را در بخش بعدی مورد بحث قرار خواهم داد.

دوام تلفن بسیار مهم بوده و تکنو به لولای فولادی توسعه‌یافته داخلی فانتوم وی فلیپ با 200000 تا زدن امتیاز داده  که آن را در راستای گلکسی زد فلیپ 5 قرار می‌دهد. تا کردن ساده است و با یک دست قابل انجام است، اما تاشو و لولا فانتوم وی فلیپ همیشه احساس امنیت کامل ندارد. وقتی صفحه نمایش را صاف می‌کنید، بازی کمی وجود دارد، و در حالی که هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، گاهی اوقات قابل توجه است.

Phantom V Flip نیز کاملاً صاف تا شده و می‌تواند با پشتیبانی جزئی بین 30 تا 150 درجه قرار گیرد، سپس به حالت کاملاً صاف 180 درجه حرکت کند. با توجه به اینکه چین و چروک همیشه بسیار اندکی وجود داشته، اما هیچ مشکلی در عملکرد ایجاد نمی کند و به سختی قابل توجه است. به نوبه خود، حفره زیر چین نیز زمانی که انگشتان خود را روی صفحه می‌کشید، قابل توجه است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اصلی 6.9 اینچی دارای رزولوشن 2640 در 1080 با تراکم پیکسلی 426ppi است که در نسبت 22:9 اجرا می شود. نرخ نوسازی پویا 120 هرتز با نمونه‌برداری لمسی 360 هرتز دارد، اگرچه نرخ تازه‌سازی به ندرت با استفاده از ابزارهای توسعه‌دهنده اندروید به زیر 60 هرتز کاهش می‌یابد. به اندازه کافی عجیب، هنگام استفاده از برنامه Shure Play (برای کنترل ANC، ایجاد EQهای سفارشی و غیره) به 10 هرتز کاهش یافت.

به طور کلی نمایشگر اصلی فانتوم وی فلیپ کاملا پاسخگو و زنده بوده و به ندرت ورودی را از دست می داد.  همانطور که انتظار می رفت، تفاوت هایی در اطراف چین خوردگی وجود دارد، اما حتی در آن زمان، صفحه نمایش در هنگام کشیدن فایل ها، بازی و غیره به خوبی پاسخ می داد. روشنایی صفحه نمایش نیز مناسب است و به 1000 نیت می رسد. به عنوان مرجع، سامسونگ گلکسی فلیپ 5 تا 1750 نیت به اوج خود رسیده ، بنابراین مدل میان رده فانتوم وی فلیپ راه زیادی در پیش دارد. با این حال، افزایش روشنایی صفحه نمایش یک ارتقاء خوشایند برای نسخه های آینده خواهد بود.

همانطور که در بالا ذکر شد، صفحه نمایش کاور Phantom V Flip دارای اندازه 1.32 اینچ، وضوح 466 در 466 و تراکم پیکسلی 352ppi است. علیرغم اندازه آن، صفحه نمایش کاور، با نرخ تازه سازی 60 هرتز و نرخ نمونه برداری 120 هرتز، و روشنایی مناسب 800 نیت کاملاً پاسخگو است. متأسفانه، از اپلیکیشن های کاملی مانند سری گلکسی فلیپ یا سری موتورولا ریزر پشتیبانی نمی کند و در زمان بررسی به 9 برنامه محدود می شود. با این حال، با توجه به اینکه این اولین گوشی تاشو تکنو است و فوکوس میان رده آن، صفحه نمایش جلویی به خوبی کار می کند و برای گرفتن عکس های سلفی، گرفتن ویدیوهای سریع، بررسی قرار ملاقات های آینده و غیره مفید بود.

نرم افزار و رابط کاربری

فانتوم وی فلیپ دارای رابط کاربری HiOS 13.5 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 می باشد.  خارج از جعبه، تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده وجود دارد که اکثر مردم از آنها استفاده نخواهند کرد. برخی از آنها را نمی توان بدون مراحل اضافی حذف کرد، بنابراین باید در دسته نرم افزارهای bloatware قرار گیرند و به طرز ناامیدکننده ای همیشه در لیست برنامه های شما حضور دارند.

برنامه‌هایی مانند T-Spot، Carlcare، Visha Player، Ella Assistant و غیره جای خود را اشغال می‌کنند و برای اکثر افراد بی‌معنی هستند. با این حال، نسبت به دستگاه‌های قبلی تکنو کاهش یافته و فقدان مرورگر Hi، برنامه Hi Themes و فروشگاه Hi پیشرفت دارد. با این اوصاف، هنگام بوت کردن Phantom V Flip از فرآیند تعویض داده های اندرویدی صرف نظر کردیم، بنابراین پس از چند روز استفاده با اپلیکیشن های معمولی، تنظیمات استاندارد و غیره، به جای آن از برنامه Mobile Cloner استفاده کردیم.

پوشش اپلیکیشن تکنو به شما امکان می دهد چندین پنجره برنامه مینیاتوری را به طور همزمان مشاهده کنید، که گاهی اوقات مفید است. برنامه Social Turbo همچنین دارای یک تغییر صدای جالب برای واتس اپ است و به شما امکان می دهد پیام های واتس اپ را بدون علامت گذاری خوانده شده بخوانید. برنامه های کمی وجود دارند که از فناوری صفحه نمایش تاشو استفاده می کنند. به عنوان مثال، حالت‌های دوربین و ویدیو، همراه با برنامه گالری هوش مصنوعی (برای مشاهده عکس‌ها و غیره) این کار را انجام می‌دهند، اما به نظر می‌رسد هیچ چیز نصب‌شده دیگری به این حالت پاسخ نمی‌دهد.

یکی از مسائلی که قبل از خرید باید از آن آگاه بود، خط‌مشی به‌روزرسانی تکنو است که دو به‌روزرسانی نسخه اندروید (برای رساندن شما به اندروید 15) و سه سال به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را پوشش می‌دهد. این در سطح پایینی است که توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند انتظار می‌رود، و در حالی که دو نسخه اندروید می‌توانند مدتی دوام بیاورند، انتظار می‌رود اندروید 14 در اکتبر 2023 و اندروید 15 یک سال بعد عرضه شود.

عملکرد و عمر باتری

عملکرد فانتوم وی فلیپ اگر به بنچمارک‌های دستگاه‌های مشابه و کنتراست آن نگاه کنید، ترکیب جالبی است. قدرت پردازش گوشی را تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8050 برعهده داشته که دارای چهار ARM Cortex-A78 و چهار ARM Cortex-A55 (با کلاک تا 2 گیگاهرتز) است. جالب اینجاست که چهار هسته Cortex-A78 بین یک “Super Core” با کلاک تا 3 گیگاهرتز تقسیم شده اند. یک GPU Mali-G77 MC9 قدرت پردازش گرافیکی تا 0.9 گیگاهرتز را فراهم می کند. علاوه بر این، فانتوم وی فلیپ دارای 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

با کمال تعجب، فانتوم وی فلیپ امتیاز PCMark Work 3.0 را کسب کرده که مشابه گلکسی زد فلپ 5 است (میانگین 14497 از پنج بررسی). با این حال، وقتی شروع به بررسی سایر بنچمارک ها می‌کنید، تفاوت‌های بین تلفن‌های تاشوی درجه یک سامسونگ و تلفن‌های تاشوی میان‌رده تکنو آشکارتر می‌شوند.

با شروع تست معیار 3DMark Wildlife Extreme، روند عملکرد معکوس می شود.

مشابه نتایج 3D Mark، فانتوم وی فلیپ پشت سر گلکسی زد فلیپ 5 و سایر دستگاه های مشابه در اینجا قرار می گیرد.

تکنو به فانتوم وی فلیپ یک باتری معقول 4000 میلی آمپر ساعتی داده که بیش از یک روز استفاده را دوام می آورد. تقریبی زمان استفاده از آن دقیق به نظر می رسد، و متوجه شدیم که باید هر شب فانتوم وی فلیپ را شارژ کنیم. با این حال، با استفاده بیشتر، تخلیه باتری قابل توجه بود. هنگام استفاده از فانتوم وی فلیپ به عنوان نقطه اتصال وای فای روی لپ تاپ، به طور قابل توجهی تخلیه باتری داشت.

گوشی های هوشمند فلیپ همیشه از نظر عمر باتری محدود هستند. ضریب فرم اجازه باتری بزرگ را نمی دهد، و برای باریک و جذاب نگه داشتن دستگاه ها، تراکم باتری کم می ماند تا یک سلول باریک ایجاد شود. این مشکلی است که بر همه گوشی‌های هوشمند تاشو تأثیر می‌گذارد، نه فقط تکنو. با این حال، استفاده یک روزه برای اکثر مردم به اندازه کافی خوب است. فانتوم وی فلیپ از شارژ 45 واتی پشتیبانی می کند، بنابراین می تواند به سرعت پر شود، اما از هیچ شکلی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

کیفیت دوربین

تکنو فانتوم وی فلیپ در مجموع سه دوربین داشته که دو دوربین در پشت و یکی در بالای نمایشگر قرار گرفته است. دوربین اصلی یک سنسور 64 مگاپیکسلی ایزوسل GWB با دیافراگم f/1.7 و فیلتر رنگی Tetrapixel می باشد، درحالیکه دوربین فوق عریض یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است. دوربین سلفی هم شامل سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است که دوباره فوکوس خودکار دارد.

جالب اینجاست که حالت دوربین اصلی “AI Cam” است که شی یا ویژگی را که می‌خواهید ببندید شناسایی می‌کند و بر اساس آن تنظیم می‌شود. کیفیت تصویر خوب است واین گوشی عکس های مناسبی را در طیف وسیعی از تنظیمات می گیرد. حالت Super Night برای ثبت جزئیات در سناریوهای تاریک تر بدون جبران بیش از حد و ایجاد نویز یا مشکلات دیگر کار خوبی انجام می دهد، اما بهترین حالتی نیست که استفاده کردیم. با این حال، می‌توانید تفاوت کیفیت عکس‌برداری را در سطوح مختلف نور در زیر مشاهده کنید و یک عکس را در زمان‌های مختلف ثبت کنید.

اما با این حال، از ثبت کلی جزئیات در موقعیت‌ها و استایل های مختلف نور، که محدوده دینامیکی خوبی را ارائه می‌کند، راضی هستیم. دوربین سلفی شارپ است و همچنین دارای همان فوکوس خودکار و ردیابی هوش مصنوعی است و جالب اینجاست که فلاش جلویی برای نورپردازی سوژه دارد. با توجه به اینکه می توانید به راحتی از طریق صفحه جلویی به دوربین اصلی Phantom V Flip دسترسی داشته باشید و کیفیت عالی به نظر می رسد، ممکن است بیشتر از دوربین سلفی واقعی از این دوربین استفاده کنید. این یک راه راحت برای گرفتن سلفی با کیفیت فوق العاده بالا، ثبت لحظات سریع خانوادگی و موارد مشابه است.

و برای کسانی که به فیلترها و پوشش‌های سرگرم‌کننده علاقه دارند، مجموعه‌ای کامل از فیلترهای AR کارتونی عجیب و غریب، به علاوه فیلتر زیبایی بسیار تحسین‌شده وجود دارد که دقیقاً همان کاری را که روی قلع می‌گوید انجام می‌دهد. Phantom V Flip می‌تواند با استفاده از کدگذاری h.264 تا 4K30 ویدیو بگیرد، اگرچه ویژگی‌های خاصی فقط در 1080p60 در دسترس هستند.

جمع بندی

تلاش تکنو برای ورود به بازار رو به رشد تلفن‌های تاشو یک افزونه عالی است و می‌تواند راهی برای مالکیت تلفن‌های تاشو برای کسانی باشد که نمی‌خواهند 1000 دلار برای یک دستگاه بدهند. از آنجایی که فانتوم وی فلیپ 600 دلار قیمت دارد، در بازار گوشی‌های هوشمند میان رده بسیار خوب است. اگرچه در حقیقت، تلفن‌های شیشه‌ای معمولی را با این قیمت با ویژگی‌ها و عملکرد بهتر پیدا خواهید کرد.

فانتوم وی فلیپ ویژگی های قانع کننده زیادی دارد. خوش ساخت است، طراحی جالب و پوشش چرمی جالبی دارد و صفحه نمایش 120 هرتزی آن صاف است و به خوبی کار می کند. اما این واقعیت را نمی بخشد که صفحه کاور نیاز به کار دارد، HiOS نیاز به بهبود دارد و تا آنجا که می دانیم هیچ محافظی در برابر آب و گرد و غبار روی این دستگاه وجود ندارد. برای یک گوشی هوشمند 600 دلاری، این یک اشتباه بزرگ است. با این حال، Phantom V Flip ارزش زیادی پولی در بازار تلفن های تاشو ارائه می دهد.

مزایا

  • گوشی تاشوی میان رده با قیمت مناسب
  • طراحی جالب، پوشش چرمی جالب
  • کیفیت ساخت مناسب
  • عمر باتری خوب
  • چین و چروک صفحه روی عملکرد تأثیر نمی گذارد، به ویژه قابل توجه نیست

معایب

  • بدون مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • HiOS و سایر نرم افزارها نیاز به مرتب کردن دارند
  • قاب نمایشگر پوششی بسیار زیاد و استفاده تا حدودی محدود است
منبع
makeuseofandroidcentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا