موبایل و تبلت

گوگل پیکسل 8 و 8 پرو معرفی شد

گوگل سرانجام از جدیدترین پرچمداران خود یعنی پیکسل 8 و 8 پرو رونمایی کرد. این گوشی مجهز به تراشه تنسور G3 بوده که براساس لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده و شامل یک هسته Cortex-X3، چهار هسته Cortex-A715 و چهار هسته دیگر Cortex-A510 است.

پیکسل 8 از 8 گیگابایت رم استفاده می کند، در حالی که پرو آن را تا 12 گیگابایت افزایش می دهد. هر دو گوشی پیکسل 8 دارای IP68 ضد آب و گرد و غبار هستند و از اثر انگشت و قفل با چهره بهره می برند. نسخه پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی QHD+ LTPO 120Hz OLED با حداکثر روشنایی 2400 نیت است که گوریلا گلس ویکتوس 2 در راس آن قرار دارد. شما می توانید سه رنگ آبی، ابسیدین و بژ را انتخاب کنید.

سه دوربین در پشت پیکسل 8 پرو قرار دارد که از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) با OIS، یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad-PD فوق عریض و یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad-PD با زوم 5 برابری با زوم دیجیتال تا 30 برابر Super-Res تشکیل شده است. در جلو هم دوربین 10 مگاپیکسلی جدید با میدان دید وسیع موجود می باشد.

یک سنسور دمای پوست جدید در کنار دوربین ها وجود دارد که انحصاری Pixel 8 Pro است. طبق گزارش ها، این حسگر یک واحد Melexis MLX90632 است و تنها هدف آن خواندن دما است – هیچ ترفند عکاسی هوشمندانه ای با این سنسور وجود نخواهد داشت. اگر صحبت از ترفندهای عکاسی شد، سری جدید پیکسل 8 دارای Photo Unblur، Magic Eraser، Best Take و فوکوس ماکرو (که از حالت فوق عریض استفاده می کند) دارد. نسخه پرو دارای ویژگی جدید Pro Controls است که 8 فاقد آن می باشد.

در نهایت، پیکسل 8 پرو دارای باتری 5050 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 30 واتی و شارژ بی سیم 23 واتی است. نسخه معمولی نیز به لطف حرکت به صفحه نمایش کوچکتر 6.2 اینچی فول اچ دی پلاس 10 گرم سبک تر و کمی کوچکتر از مدل قبلی خود است. این صفحه نمایش از هر نظر بهتر است – پنل روشن تری با حداکثر روشنایی 2000 نیت داشته و در نهایت نرخ تازه سازی 120 هرتز دارد (می تواند بین 60 هرتز و 120 هرتز حرکت کند). بر روی آن گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد. پیکسل 8 در رنگ های هازل، ابسیدین یا رز عرضه می شود.

بخش دوربین پشتی پیکسل 8 توسط یک واحد 12 مگاپیکسلی قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD با زوم دیجیتال 8 برابری Super-Res پوشش داده شده و دارای همان دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی است. پیکسل 8 دارای باتری 4575 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 27 وات و شارژ بی سیم 18 واتی است.

هر دو گوشی جدید پیکسل 8 دارای VPN رایگان توسط Google One و وعده ۷ سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی هستند که طولانی‌ترین در قلمرو اندروید است. در واقع، آخرین iOS 17 تنها برای دستگاه‌های تا 5 سال در دسترس بود. پیکسل 8 و 8 پرو قرار است با قیمت های پایه 799 دلار و 999 دلار در دسترس قرار گیرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا