امنیت

گوگل Passkeys را به عنوان گزینه پیش فرض برای ورود به حساب کاربری قرار داد

در اکتبر 2022، گوگل شروع به اضافه کردن پشتیبانی از Passkeys برای سیستم عامل اندروید و مرورگر وب کروم خود کرد. در ماه مه 2023، این شرکت ویژگی‌های رمز عبور را برای افرادی که یک حساب شخصی گوگل دارند، اضافه کرد. اکنون، گوگل با قرار دادن امضای Passkeys به عنوان گزینه پیش‌فرض برای حساب‌های شخصی، این پشتیبانی را یک قدم جلوتر می‌برد.

به نوشته گوگل، “دفعه بعد که وارد حساب خود می‌شوید، شروع به مشاهده اعلان‌هایی برای ایجاد و استفاده از Passkeys خواهید کرد که ورود به سیستم آینده شما را ساده می‌کند. همچنین به این معنی است که گزینه “رد کردن رمز عبور در صورت امکان” را در تنظیمات حساب گوگل خود روشن خواهید دید”. در حالی که اکنون ورود به سیستم با Passkeys پیش‌فرض است، رمز عبور قدیمی به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.

گوگل می‌گوید که گزینه امضای رمز عبور در حساب‌های شخصی باقی می‌ماند و آنها می‌توانند گزینه “رد کردن رمز عبور در صورت امکان” را در تنظیمات حساب خود خاموش کنند. گوگل می گوید که شاهد گسترش پشتیبانی از Passkeys به سایر مشاغل، از جمله اوبر و eBay بوده است، و خاطرنشان می کند که سرویس پیام رسان واتس اپ به زودی گزینه Passkeys را در آینده نزدیک اضافه خواهد کرد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا