بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی هواوی واچ GT 4

وقتی صحبت از ساعت‌های هوشمند می‌شود، معمولاً دو رویکرد متفاوت وجود دارد. از یک طرف، شما ساعت‌های هوشمند “مناسب” دارید که برای تعاملات زیاد، پاسخ دادن به اعلان‌ها، پرداخت‌ها و گوش دادن به موسیقی طراحی شده‌اند. به پیکسل واچ، گلکسی واچ یا اپل واچ فکر کنید و تصویر را دریافت کنید.

اگرچه عالی هستند، اما همه آنها یک نقطه ضعف دارند: عمر باتری. از هر یک از آنها تاپ های چند روزه دریافت خواهید کرد. اینجاست که رویکرد دوم وارد می‌شود: تعامل کمتر، نمایشگرهای کارآمدتر، اما تمرکز زیاد روی داده‌های تناسب اندام و سلامت. در این دسته، گارمین و هواوی را خواهید یافت و به طور خاص هواوی واچ GT 4 را دارید؛ جدیدترین ساعت هوشمند شیک و زیبا از شرکتی که در چند سال گذشته تناسب اندام را دوچندان کرده است. در این مقاله به نقد و بررسی این ساعت هوشمند جدید هواوی خواهیم پرداخت.

طراحی و کیفیت ساخت

اولین چیزی که متوجه شدیم طراحی آن است؛ نوع 46 میلی متری با بدنه هشت ضلعی منحصر به فرد عرضه می شود که واقعاً در دنیایی از دایره ها و مستطیل ها برجسته است. نام کامل نسخه سبز رنگ ما Rainforest Green GMT است که GMT مخفف میانگین زمان گرینویچ می باشد، زیرا این نسخه تنها دارای نشانگرهای 24 ساعته در قاب است.

رنگ‌های دوگانه ظاهراً “نشانگر روز و شب هستند”، اما در واقعیت، نشانگرها برای هیچ یک از واچ فیس ها غیرقابل استفاده هستند. درست مانند مدل قبلی خود، قاب ساعت از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. تیتانیوم سبک‌تر برای گزینه‌های برتر مانند نسخه‌های Pro یا Ultimate در نظر گرفته شده، اما دوام این فریم کاملا خوب به نظر می رسد.

بند سبز بافته کامپوزیت از نایلون بازیافتی اقیانوس است، در حالی که این فقط یک راه طولانی برای گفتن پلاستیک بازیافتی است، حس خوبی دارد و قطعاً در میان بهترین ها ظاهر می شود. همچنین باید به نسخه 41 میلی متری اشاره کنیم. این نوع بسیار جذاب تر و یک قطعه مد واقعی بدون المان های اضافی یا طراحی به اصطلاح “بی نظیر” هستند. نسخه 41 میلی‌متری واچ GT 4 می‌تواند یک ساعت لوکس واقعی باشد و تنها معایب آن صفحه نمایش کوچکتر و باتری است.

سخت افزار و نرم افزار

واچ GT 4 تکامل طبیعی واچ GT 3 است. سلف دو سال پیش بسیار جلوتر از رقبا بود و هواوی تصمیم گرفت تا با پوشیدنی جدید آن را نسبتاً ایمن بازی کند – چیزی که قبلاً به خوبی کار می کند را تغییر ندهید. این ساعت دارای همان مجموعه سنسورهای سلامتی در پشت و نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 466 در 466 بوده و می‌توان آن را تا عمق 50 متری فرو برد. همچنین از ماهواره های L1 و L5 برای موقعیت یابی دقیق پشتیبانی می کند.

کاری که هواوی این بار متفاوت انجام داد، استفاده از سنسورهای گفته شده است. ویژگی‌های جدید، همراه با قابلیت‌های HarmonyOS 4.0 نکات تمرینی “داده محور” را نوید می‌دهند. یکی از ویژگی‌های جدیدی لذت بخش در این ساعت Activity Rings 2.0 است که ساعت حرکت، تمرین و تعداد دفعات ایستادن شما را ردیابی می‌کند. همچنین یک مدال مجازی در داخل برنامه Huawei Health وجود دارد که روند فعال ماندن را بازی می کند.

همچنین بخشی ضروری از ویژگی جدید دیگری به نام Calorie Management است. هدف آن ردیابی کالری دریافتی بلادرنگ، کالری های فعال، کالری های استراحت و کسری کلی است و همه این اطلاعات را می توانید در منوی فرعی وزن برنامه Health پیدا کنید. بدیهی است که هیچ ساعت هوشمندی در جهان نمی داند که شما چه می خورید – این باید به صورت دستی یا از طریق یک برنامه شخص ثالث که در همه جا در دسترس نیست تایپ شود. اما اگر کالری‌های خود را ردیابی می‌کنید، نیازی به اپلیکیشن جداگانه‌ای برای آن نخواهید داشت و تجسم‌های داخل Huawei Health زیبا هستند.

این دستگاه مانند هر ساعت دیگر هواوی، پوشیدنی برای ورزشکاران است. در نهایت، فعالیت های ورزشی بیشتری وجود دارد – تنیس، تنیس روی میز، پادل و بدمینتون. همچنین برای انواع خاصی از فعالیت‌های دویدن، دویدن با هدایت صوتی وجود دارد. دوندگان از این واقعیت که می توانند آهنگی را (از طریق برنامه Huawei Health) آپلود کرده و آن را دنبال کنند، دوست خواهند داشت. همچنین یک الگوریتم به اصطلاح “الگوریتم موقعیت‌یابی همجوشی هوشمند” وجود دارد که هر چه بیشتر می‌دویدیم دقیق‌تر می‌شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که در نگاه اول دوست داشتنی است، آگاهی تنفس در خواب می باشد؛ این یک گرافیک منظم است که در مورد وقفه‌های آشکار در الگوی تنفس هنگام خواب به شما می‌گوید. با این حال، پس از بررسی بیشتر، متوجه شدیم که میل بیشتری از این ویژگی وجود دارد – اطلاعات ارائه شده فقط می گوید که آیا خواب نرمال، کم، متوسط یا زیاد بوده، و تجسم غیرقابل استفاده در مرز است.

لازم به ذکر است که علیرغم همه تلاش ها، نتوانستیم کاربرد عملی این ویژگی را پیدا کنیم – تمام مدت تنفس در خواب به عنوان “عادی” طبقه‌بندی می‌شد. کل مجموعه سنسورها و ویژگی‌ها اکنون TruSeen 5.5+ نامیده می‌شوند و همچنین مجموعه‌ای از نمایشگرهای معمولی برای ضربان قلب، SpO2، چرخه قاعدگی و کیفیت خواب را به همراه دارند. طراحی دکمه ها ممکن است نشان دهد که Watch GT 4 می تواند ECG را اندازه گیری کند، اما مدیران هواوی تایید کردند که این ویژگی در دسترس نیست. ممکن است بعداً با یک به‌روزرسانی نرم‌افزار فعال شود، اما اگر اکنون در بازار هستید، بهتر است روی آن حساب نکنید.

اتصال در Watch GT 4 کاملاً متوسط است. این دستگاه یک ساعت بلوتوث ساده است – هیچ اسلات سیم کارت و قابلیت Wi-Fi وجود ندارد و نمی توانید لوازم جانبی بلوتوث مانند نمایشگر پالس خارجی را وصل کنید. حداقل این دستگاه به شما امکان می‌دهد موسیقی را دانلود کنید و در طول فعالیت‌ها پخش کنید، چه از طریق بلندگوی کوچک یا هدفون‌های متصل به بلوتوث.

بدیهی است که Watch GT 4 را می توان به هر تلفن هوشمند اندرویدی و به همه دستگاه های هواوی با سیستم عامل هارمونی متصل کرد. از نظر تئوری، اپلیکیشن Huawei Health و ابزار پوشیدنی می‌توانند با آیفون‌ها نیز کار کنند، اما عملکرد بسیار محدود است و عمر باتری به‌قدری به خطر می‌افتد که اگر از یک دستگاه iOS استفاده می‌کنید، خرید ساعت را توصیه نمی‌کنیم.

عمر باتری

مدل 46 میلیمتری ظرفیت باتری 524 میلی‌آمپر ساعتی دارد، در حالیکه نوع کوچک‌تر 41 میلی‌متری دارای باتری 323 میلی‌آمپر ساعتی است. به طور رسمی، نسخه بزرگ می تواند حداکثر عمر باتری 14 روزه و عمر باتری معمولی 8 روزه را ارائه دهد، در حالی که نسخه کوچکتر اساساً نیمی از آن را ارائه می دهد. یافته های ما تصویر کمی متفاوت را نشان می دهد.

عمر باتری دو هفته ای عملا دست نیافتنی است؛ هنگام غیرفعال کردن همه ویژگی نظیر حسگر، اعلان ها، تماس ها و ردیابی، عمر باتری تنها به 12 روز رسید. عمر باتری منظم با برخی اعلان‌ها، تماس‌ها، پایش خواب، و فعالیت‌های ورزشی سبک تقریباً یک هفته کامل به شما می دهد. و اینجا جایی است که جالب می شود ادعا می کند هواوی همیشه روشن عمر باتری را به نصف کاهش می دهد، اما تجربه ما متفاوت است. ما همان الگوی استفاده را مانند هفته قبل تکرار کردیم و پنج روز کامل قبل از گذاشتن پوشیدنی روی شارژر بود.

این شرکت استفاده های سنگین را تبلیغ نمی کند، زیرا به هر حال، بیشتر یک قطعه مد است تا یک ساعت فعالیت. با تمام این تفاسیر عمر باتری 4 روزه را بسیار بالاتر از هر رقیب دیگری در بازار ارائه کرد. همچنین می‌توانیم تأیید کنیم که این پوشیدنی می‌تواند به مدت 24 ساعت بدون وقفه با یک فعالیت ورزشی مجهز به GPS کار کند.

شارژ هواوی واچ GT 4 نسبتاً آسان است. این دستگاه با هر شارژر بی سیم دارای گواهی Qi، از جمله گوشی های هوشمند غیر هواوی با شارژ بی سیم معکوس، کار می کند. برای نتایج مطلوب، شارژر 5V-9V/2A را در جعبه توصیه می کنیم که به طور متوسط 110 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری خالی به 100 درصد برسد.

جمع بندی

واچ GT 4 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند هواوی است. ویژگی‌های خوب تناسب اندام و ردیابی ورزشی را با ویژگی‌های ساعت هوشمند خالص، به‌علاوه طراحی شیک و با سلیقه ارائه می‌کند. عمر باتری طولانی، رابط کاربری واضح با ویژگی‌های جدید و بهبودیافته، و طراحی کاملاً فکر شده برای تبدیل GT 4 به یک همراه عالی در سال 2023 بیش از اندازه کافی است.

مزایا

  • طراحی جذاب
  • نرم افزار ساعت Slick Harmony OS
  • عمر باتری خوب

معایب

  • ویژگی های جدید سلامتی و تناسب اندام یک کیسه ترکیبی هستند
  • اپ استور هنوز با رقبای خود مطابقت ندارد
  • ارتقای اساسی از GT 3 نیست
منبع
gsmarenatrustedreviews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا