فناوری

مایکروسافت Radius معرفی شد: پلتفرم منبع باز برای برنامه های مبتنی بر ابر

مایکروسافت به تازگی پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر منبع باز جدیدی را معرفی کرده که امیدوار است به توسعه دهندگان و کسب و کارها در ایجاد، استقرار و مدیریت برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر کمک کند. این پلتفرم Radius نام دارد و از تیم Microsoft Azure Incubations می آید.

مایکروسافت با انتشار پستی در وبلاگش به اهداف Radius می پردازد:

Radius که به جای ایجاد اختلال در وظایف توسعه موجود و پایپ لاین CI/CD طراحی شده، به توسعه دهندگان کمک می کند تا همه کامپپوننت هایی که اپلیکیشن های آنها را تشکیل می دهند را بهتر درک کنند و از پیکربندی های پلتفرم مانند مجوزها، رشته های اتصال و موارد دیگر مراقبت می کند تا وظایف خود را ساده کند. در نتیجه، اپراتورها می توانند اطمینان حاصل کنند که همه اپلیکیشن ها مطابق با سیاست های سازمانی مستقر شده اند، سپس از Radius برای مدیریت برنامه و منابع آن استفاده کنند.

مایکروسافت نمونه ای از نحوه کار Radius با برنامه ای که از پایگاه داده Mongo استفاده می کند، ارائه کرد:

با Radius، توسعه‌دهندگان می‌توانند یک منبع Mongo را در برنامه خود مدل‌سازی کنند و از رشته اتصال آن در طول مراحل توسعه و آزمایش استفاده کنند. هنگامی که زمان استقرار در تولید فرا می رسد، توسعه دهندگان می توانند منابع برنامه خود را تنها با تغییر اتصالات تعریف برنامه خود به سرویس هایی مانند Azure CosmosDB یا AWS DocumentDB که توسط اپراتورها از قبل پیکربندی شده اند، تعویض کنند. به عبارت دیگر، تغییر زیرساخت پشتیبان برای یک برنامه در Radius دیگر نیازی به کد برنامه یا تغییرات پیکربندی ندارد.

اولین نسخه Radius البته از پلتفرم ابری Azure خود مایکروسافت پشتیبانی می کند، اما از سرویس های ابری خصوصی و خدمات وب آمازون نیز پشتیبانی می کند. پشتیبانی از خدمات اضافی ابری، از جمله Google Cloud، در نسخه‌های بعدی Radius اضافه خواهد شد. مایکروسافت با شرکت های دیگری مانند BlackRock، Comcast و Millenium BCP کار کرده تا مطمئن شود که برنامه های مدیریت شده از طریق Radius با هر سرویس ابری کار می کنند.

مایکروسافت همچنین یک صفحه Radius گیت هاب با کد و مستندات را برای توسعه دهندگان راه اندازی کرده و حتی یک کانال انجمن Discord در حال حاضر راه اندازی شده تا توسعه دهندگان Radius بتوانند در کار با پلتفرم جدید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا