نرم افزار و اینترنت

واتس اپ از 24 اکتبر به پشتیبانی از گوشی های قدیمی پایان می دهد

واتس‌اپ از 24 اکتبر 2023 از تلفن‌های هوشمند اندرویدی با سیستم‌عامل اندروید نسخه 5.0 یا پایین‌تر و آیفون‌های دارای iOS 12 و پایین‌تر پشتیبانی نمی‌کند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها دیگر بروزرسانی‌هایی از جمله ویژگی‌ها و وصله‌های امنیتی را از واتس اپ دریافت نخواهند کرد.

برای اطلاع از اینکه آیا گوشی هوشمند شما تحت تأثیر قرار می گیرد یا خیر، می توانید نسخه سیستم عامل را در تنظیمات گوشی خود بررسی کنید. برای اندروید، به Settings > About phone > Software information بروید. برای iOS، به  Settings > General > About بروید. در ادامه سیستم عامل های پشتیبانی شده برای واتس اپ به شرح زیر است:

  • اندروید 5.1 و بالاتر
  • آیفون دارای iOS 12 و بالاتر
  • تلفن‌های دارای KaiOS 2.5.0 و بالاتر، از جمله JioPhone و JioPhone 2

اگر نمی‌توانید دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید، برای ادامه استفاده از واتس‌اپ باید به دستگاه جدیدتری بروید. واتس‌اپ به طور مرتب سیستم‌عامل‌های سازگار را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که می‌تواند بهترین تجربه ممکن را برای کاربرانش فراهم کند. هنگامی که پشتیبانی از یک سیستم عامل متوقف می شود، معمولاً به این دلیل است که سیستم عامل دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد یا دیگر نمی تواند الزامات امنیتی واتس اپ را برآورده کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا