دوربین های دیجیتال

معرفی DJI Osmo Pocket 3 با سنسور 1 اینچی و نمایشگر چرخان

دوربین گیمبالDJI Osmo Pocket 3 با به‌روزرسانی‌های بزرگ نسبت به مدل قبلی وارد شده و یک سنسور 1 اینچی بسیار بزرگ‌تر را اضافه کرده که کیفیت را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، مدل جدید ویدیوی 4K 120p، آخرین ردیابی شرکت، تشخیص چهره، کادربندی پویا و نمایشگر چرخشی بسیار مفید را ارائه می‌دهد. همچنین به طور قابل توجهی گرانتر از Pocket 2 است.

قابل توجه ترین ویژگی صفحه نمایش 2 اینچی جدید با مساحت 4.7 برابر مدل قبلی است. پنل نمایشگر وضوح 314 در 556، با 700 نیت روشنایی و پوشش 100 درصدی طیف رنگی P3 HDR دارد. این باعث می شود Pocket 3 بزرگتر از مدل قبلی باشد، اگرچه هنوز به اندازه کافی کوچک است که می تواند در یک جیب قرار گیرد. این شرکت خاطرنشان می کند که ارتفاع آن تقریباً به اندازه یک آیفون 12/13 است.

با این حال، چیزی که بسیار خوب بوده، این واقعیت است که می توانید نمایشگر را 90 درجه بچرخانید، که به طور خودکار دوربین را از حالت عمودی به حالت افقی تغییر می دهد. این به شما امکان می‌دهد صفحه را پر کنید تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنید، چه در حال ضبط ویدیوی عریض 4K یا ویدیوی 3K (مربع یا 9:16) برای رسانه‌های اجتماعی باشید، در حالی که تغییر حالت‌ها را نیز آسان‌تر می‌کند.

سنسورهای بزرگتر معمولاً ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویر دارند و DJI یک مدل پیش تولید ارائه کرد. سنسور جدید 1 اینچی به طور قابل توجهی بزرگتر است؛ تقریباً سه برابر مساحت سنسور 1/1.7 اینچی Pocket 2 که همان چیزی است که در ZV-1 سونی یافت می شود. از آنچه تاکنون دیده شده، وضوح رنگ را تا حد استاندارد ISO 6400 حفظ می‌کند، در حالی که نویز را نیز قابل کنترل نگه می‌دارد. ویدیو در حد بالای ISO 16000 که در حالت فیلمبرداری در نور کم استفاده می‌شود، نویز دارد، اما بسیار بهتر از هر مدل قبلی Pocket است.

Pocket 3 اکنون ویدیوی 4K 120p (به همراه 2.7K 120p و 1080p با سرعت 240 فریم بر ثانیه) ارائه می‌کند که Pocket 3 را به گزینه‌ای عالی برای عکس‌برداری با اسلوموشن تبدیل می‌کند. این دوربین از حالت DJI D-LogM که در پهپادهایی مانند Mini 4 Pro یافت شده، استفاده می‌کند، که امکان تصویربرداری 10 بیتی با دامنه دینامیکی بسیار بهبود یافته را به همراه ضبط 10 بیتی HLG HDR می‌دهد. همچنین فوکوس سریع تمام پیکسلی را برای فوکوس خودکار سریع ارائه می دهد که با سنسور بزرگتر بسیار مهم است.

DJI چیزی را معرفی کرد که آن را “استراتژی اولویت چهره” می نامد، به این معنی که به طور خودکار نوردهی را برای رنگ های مختلف پوست تنظیم می کند و برای بهبود این رنگ‌های پوست، شامل “Glamour Effects 2” شرکت DJI است که اجازه صاف کردن، لاغری، روشن‌کردن و غیره را می‌دهد. همچنین جدیدترین محصول شرکت از ActiveTrack 6.0 با تشخیص چهره (به دنبال Osmo Mobile 6) به همراه لرزشگیر مکانیکی سه محوره استفاده می کند. دومی امکان حرکت نرم را در همه انواع سناریوهای ردیابی، چه در حال فیلمبرداری با صفحه عریض یا پرتره باشد، می دهد.

به این ترتیب، برای ردیابی عکس های بچه ها و حیوانات خانگی، عکس های تایم لپس، سفر و موارد دیگر مفید است. مانند مدل های قبلی Pocket، بسیار خوب کار می کند. در همین حال، ActiveTrack 6.0 در Pocket 3 برای سناریوهای مختلف مفید است. ولاگرهای انفرادی می‌توانند دوربین را روی سه‌پایه مینی آن تنظیم کنند (یا آن را به یک سه‌پایه معمولی وصل کنند)، سپس در حین حرکت، خود را به‌طور خودکار ردیابی کنند.

همچنین می توانید با کمی تلاش سوژه را ردیابی کنید، زیرا دوربین به طور خودکار آنها را در مرکز کادر نگه می دارد. به علاوه دارای ویژگی به نام Dynamic Framing است که امکان ترکیب بندی انعطاف پذیرتر را فراهم می کند و در عین حال سوژه را در کادر قفل می کند. از سوی دیگر چند ویژگی صوتی جدید و بسیار مفید نیز دارد. میکروفون استریو را می توان از همه جهت به جلو و عقب تغییر داد و دارای یک شیشه جلو برای جلوگیری از نویز است. اما ویژگی جالب تر، پشتیبانی از میکروفون بی سیم آینده DJI است.

Pocket 3 دارای یک گیرنده داخلی برای آن محصول است، بنابراین می توانید به طور خودکار صدا را از فرستنده Mic 2 ضبط کنید. در واقع، یک فرستنده DJI Mic 2 در بسته “Creative Combo” گنجانده شده که به کاربران راهی سریع و با کیفیت برای ضبط VO یا سوژه های مصاحبه می دهد. سایر ویژگی ها عبارتند از حالت های خلاقانه مانند SpinShot (چرخش سریع 180 درجه با یک دست)، تایم لپس Motionlapse، زوم دیجیتال تا 4 برابر و عکس های پانوراما.

باتری داخلی 1300 میلی آمپر ساعتی از 120 دقیقه عکاسی 4K 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند، اگرچه می توانید با لوازم جانبی دسته باتری تا حدود 70 درصد آن را افزایش دهید. Osmo Pocket 3 اکنون در فروشگاه DJI قابل سفارش است. قیمت آن در آمریکا 520 دلار (489 پوند در بریتانیا) است که 170 دلار بیشتر از قیمت Pocket 2 در زمان عرضه است. همچنین می توانید آن را با قیمت 669 دلار در بسته Creator Combo دریافت کنید که شامل فرستنده DJI Mic 2، دسته باتری Pocket 3، سه پایه کوچک، کیف حمل، نوار مچ و کابل USB-C است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا