کامپیوتر

نسخه جدید آی‌مک با تراشه M3 و قیمت 1299 دلار همراه است

اپل در رویداد “Scary Fast” خود کمی از هالووین برای علاقه مندان به دسکتاپ مک پذیرایی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، آی‌مک 24 اینچی به لطف چیپست جدید M3 اپل، رونق بیشتری پیدا می‌کند. با توجه به ارائه در رویداد امشب اپل، آخرین مدل تا دو برابر سریعتر از آخرین iMac است که دارای چیپست M1 است.

کسانی که از iMac مبتنی بر اینتل تغییر می‌کنند متوجه می‌شوند که مدل جدید تا 2.5 برابر سریع‌تر از برخی از محبوب‌ترین مدل‌های 27 اینچی است. M3 شامل یک پردازشگر هشت هسته ای و یک پردازنده گرافیکی تا 10 هسته ای می شود. هسته های گرافیکی از سایه زنی مش و رهگیری پرتو با شتاب سخت افزاری پشتیبانی می کنند. این چیپست دارای موتور عصبی 16 هسته ای بوده و از 24 گیگابایت حافظه یکپارچه نیز پشتیبانی می کند.

اپل می‌گوید در مقایسه با M1 iMac 2021، نسخه مجهز به M3 تا 30 درصد سرعت را در برنامه‌های سافاری و بهره‌وری مانند مایکروسافت اکسل افزایش می‌دهد. این شرکت خاطرنشان می کند که بازی ها تا 50 درصد نرخ فریم بهبود یافته نیز اجرا خواهند شد. Creativeها قادر خواهند بود تا 12 استریم ویدیوی 4K را ویرایش و استریم کنند، سه برابر بیشتر از قبل. اپل همچنین می گوید که پردازش تصاویر در برنامه هایی مانند ادوبی فتوشاپ و پرداختن به پروژه های ویدیویی در Final Cut Pro و Adobe Premiere Pro تا دو برابر سریعتر خواهد بود.

در جاهای دیگر در جدیدترین مک ارتقاء زیادی وجود ندارد. به عنوان مثال، اپل به صفحه نمایش 4.5K رتینا پایبند است. با این حال تغییرات مفیدی در قسمت اتصال وجود دارد. آخرین آی مک از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند. با این حال، آی مک M3 ممکن است برای کسانی که به یک مدل قدیمی تر چسبیده اند، ارزش ارتقا را داشته باشد. مدل پایه با پردازنده گرافیکی هشت هسته ای، دو پورت تاندربولت، کیبورد و ماوس مجیک عرضه می شود. با این حال، بار دیگر دارای 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه یکپارچه است. این نسخه برای شما 1299 دلار (یا 1249 دلار برای آموزش) هزینه خواهد داشت. در رنگ های سبز، صورتی، آبی و نقره ای موجود است.

اگر می خواهید یک M3 iMac با پردازنده گرافیکی 10 هسته ای داشته باشید، قیمت آن از 1499 دلار شروع می شود. سایر ارتقاءها شامل دو پورت USB 3 اضافی، یک پورت اترنت گیگابیتی و صفحه کلید جادویی با تاچ آیدی است. با این حال، حافظه پایه و رم به ترتیب در 256 و 8 گیگابایت یکسان هستند. این مدل در رنگ های سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره ای موجود است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا