فناوری

آپدیت جدید تلگرام: از عضویت بدون سیم کارت تا حذف خودکار تمام چت ها

تلگرام آپدیت جدیدی برای نسخه های اندروید و آی او اس اپلیکیشنش منتشر کرده که علاوه بر حذف خودکار پیام ها در تمام چت ها، گزینه برای ایجاد اکانت تلگرام بدون سیم کارت قرار داده شده است.

به گفته تلگرام، شماره تلفن شما هرگز به دیگران نمایش داده نشده بود و کاربران می توانستند تعیین کنند که چه کسانی اجازه‌ دیدن شماره‌ و یا پیدا کردن شان از طریق شماره تلفن را داشته باشند. اکنون گام دیگری در حوزه حریم خصوصی برداشته شده است؛ از این پس می‌توانید بدون سیم‌کارت و با استفاده از شماره‌های ناشناس بر بستر بلاکچین که از پلتفرم فرگمنت قابل تهیه هستند، یک حساب تلگرام داشته باشید.

تلگرام از روزهای اول فعالیت خود در سال 2013، قابلیت پیام‌های نابود شدنی را معرفی کرد. کاربران می‌توانند هر پیامی که فرستاده و یا دریافت کرده‌اند را بدون اینکه باقی بگذارند، برای هر دو طرف پاک کنند. همچنین می‌توان زمان‌سنج‌هایی برای پاکسازی گفتگوها پس از زمان مشخصی را تنظیم کرد. از امروز، کنترل بر روی ردپای دیجیتالی خود نشان می دهد. می‌توانید یک زمان‌سنج حذف سراسری را تنظیم کنید، تا پیام‌های همه گفتگوهای جدید به طور خودکار پاک شوند.

این زمان‌سنج، بر روی گفتگوهای قدیمی‌تر اعمال نخواهد شد، ولی می‌توانید به راحتی از مسیر Settings > Privacy & Security > Auto-Delete Messages، گفتگوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. به علاوه، امکان فعال کردن حذف خودکار در گروه‌های خصوصی کوچک نیز آسان‌تر شده است. از این پس هر کاربری که اجازه‌ی تغییر نام و عکس گروه را داشته باشد، می‌تواند حذف خودکار را نیز فعال کند.

تلگرام در به‌روزرسانی قبلی، قابلیت موضوع‌بندی و مرتب کردن تاپیک ها را برای مدیران گروه‌های بزرگ فراهم کرده و تالارهای گفتگوی قدیمی اینترنتی را با جدیدترین تکنولوژی پیام‌رسانی، ترکیب کرد. در به‌روزرسانی امروز، تاپیک ها بسیار پیشرفته‌تر شده و در دسترس گروه‌هایی با بیشتر از 100 عضو قرار خواهند گرفت. به گفته تلگرام، گروه‌هایی که در آن‌ها موضوع‌های قابل‌توجهی را فعال می‌کنند، به دو ستون باز می‌شوند تا به راحتی به گفتگوهای دیگر خود نیز دسترسی داشته باشند. برای باز کردن سریع و مستقیم جدیدترین موضوع، کافیست یک گروه را که در پیشنمایش در فهرست گفتگوها نمایش داده می‌شود، انتخاب کنید.

گروه‌ها، یک تاپیک پیش‌فرض به نام «General» خواهند داشت که پیام‌های سرویس‌ها و پیام‌هایی که قبل از شروع موضوع ارسال می‌شوند، در آنجا نمایش داده می‌شوند. این تاپیک برای همه اعضای گروه در دسترس خواهد بود، ولی مدیران می‌توانند آن را تغییر داده و یا آن را از فهرست اصلی موضوعات مخفی نام ببرند. برای مشاهده سریع و راحت همه‌ی پیام‌های گروه، می‌توانید از حالت View as Messages استفاده کنید. در این حالت، بالای هر پیام یک دکمه وجود دارد که این پیام را در کدام موضوع ارسال شده مشخص می کند. با انتخاب این دکمه، مستقیماً به موضوع مورد نظر هدایت می شود. برای یافتن هرچه راحت‌تر تاپیک ها، نشانگر پیام‌های خوانده‌شده در موضوعاتی که قبلاً به آن‌ها سر زده‌اند، با رنگ‌های تیره‌تر و در موضوعاتی که تا حالا باز نشده‌اند با رنگ‌های روشن‌تر نمایش داده می‌شوند، می‌شوند.

با توجه به اینکه تلگرام یکی از 5 اپلیکیشن برای دانلود دنیا می‌شود، مسلما 5 اپلیکیشن هدف پیام‌های اسپم و هرزنامه نیز خواهد بود. گروه‌های شلوغ و معروف تلگرام، معمولاً از ربات‌های غیر رسمی برای کنترل گروه خود کمک می‌گیرند. این ربات‌ها، به دلیل اینکه تلگرام مقید باشد، می‌تواند بسیار قوی‌تر از سیستم داخلی ضد هرزنامه‌ای تلگرام باشد. از امروز، مدیران گروه‌هایی که بیش از 200 عضو دارند، می‌توانند حالت تهاجمی و پیش‌گیرانه‌ای را داشته باشند که از الگوریتم‌های استفاده از تلگرام می‌کند را برای مقابله با پیام‌های اضافی و هرزنامه فعال کنند. مدیران گروه‌ها همچنین می‌توانند اشتباهات سیستم جدید را از بخش Recent Actions گزارش کرده و به ما در بهتر کردن الگوریتم‌ها کمک کنند تا بتوانیم هرچه بهتر از گروه‌ها محافظت کنیم.

همچنین کاربرانی که نام کاربری عمومی داشته باشند، می‌توانند برای ارتباط هرچه راحت‌تر با افراد دیگر، برای پروفایل خود کدهای QR بسازند. از امروز، می‌توان حتی بدون داشتن نام کاربری، کدهای QR موقت برای پروفایل خود بسازید. کاربران دیگر می‌توانند با اسکن کردن این کدها، بدون داشتن نام کاربری و یا شماره موبایلتان، به طور مستقیم شما را در مخاطبین تلگرام خود اضافه کنند. علاوه بر این، قابلیت جستجوی اموجی برای نسخه iOS تلگرام فعال می‌شود و کاربران می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی به زبان‌های مختلف، اموجی مورد نظر خود را از بین اموجی‌های عادی و سفارشی، پیدا کنند. این قابلیت، از قبل برای کاربران اندروید در دسترس بود.

منبع
telegram
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا