بررسیسخت افزار

بررسی عملکرد کورسیر MP700 PCIe Gen5

درایوهای SSD PCIe 5.0 در حال تبدیل شدن به محبوبیت هستند، حتی با وجود مشکلات گرمایشی که به شدت توانایی های خود را کاهش می دهد. وقتی نوبت به SSDهای PCIe 4.0 رسید، 990 پرو سامسونگ در بیشتر مواقع پادشاه بود، به جز زمانی که کورسیر MP600 Pro ظاهر شد. این موضوع جایگاه برتر سامسونگ را تخت پایین آورد و اکنون کورسیر با MP700، یک SSD PCIe 5.0 بازگشته است. ممکن است به اندازه MP600 Pro مهم نباشد، اما مطمئناً همچنان یک SSD خوب است.

کورسیر MP700 در نوع 2 ترابایتی خود به سرعت خواندن و نوشتن 10 گیگابایت در ثانیه دست می یابد و آن را در ردیف اول سریع ترین SSD هایی قرار می دهد که امروز می توانید خریداری کنید. این حافظه واقعاً داغ می‌شود، که فقط می‌توانیم حدس بزنیم به لطف مصرف انرژی آن است. این SSD به تنهایی یک SSD عالی است، اما مگر اینکه علاقه‌مند باشید یا در حجم‌های کاری سنگین کار کنید، هیچ‌کس واقعاً به این SSD نیاز ندارد. در این مقاله به نقد و بررسی این SSD کورسیر از نظر عملکرد و کارایی خواهیم پرداخت.

قیمت و محیط تست

کورسیر MP700 در دو نوع مختلف 1 و 2 ترابایتی ارائه می شود، اما اینها نیز از نظر مشخصات محصولات کمی متفاوت هستند. TBW مدل 1 ترابایتی 700 بوده، در حالی که مدل 2 ترابایتی 1400 است. مدل 1 ترابایتی 160 دلار قیمت داشته، در حالی که مدل 2 ترابایتی 250 دلار برای شما هزینه دارد. آنها قیمت بسیار بالایی دارند، اما وقتی صحبت از قرار گرفتن در میان اولین SSD های PCIe 5.0 به میان می آید، این چیزی است که به دست می آورید.

Corsair MP700 در یک میز تست دارای مادربرد Asus ROG Maximus Z790 Dark Hero، پردازنده Core i9-14900K اینتل، 32 گیگابایت رم، و SSD در زیر هیت سینک SSD مادربرد نصب شده بود. برای درایوهای SSD PCIe 5.0 به یک هیت سینک نیاز دارید، زیرا آنها بسیار داغ کار می کنند. در این بررسی از CrystalDiskMark و ATTO Benchmark استفاده کردیم، زیرا اگرچه آنها لزوماً استفاده در دنیای واقعی را شبیه‌سازی نمی‌کنند، اما در نشان دادن محدودیت‌های نظری یک دستگاه ذخیره‌سازی عالی هستند.

عملکرد و کارایی

به ادعای کورسیر، مدل 1 ترابایتی MP700 حداقل سرعت خواندن 9500 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 8500 مگابایت بر ثانیه را در اختیارتان قرار می دهد که در آزمایشات، این امتیاز با آنچه که انتظار داریم بر اساس مشخصات فنی بسیار مطابقت دارد و تنها به لطف قابلیت های پیشرفته PCIe 5.0 امکان پذیر است. اینها فوق العاده سریع هستند و سرعت خواندن تصادفی از همه مهمتر است، زیرا بیشترین استفاده در کامپیوتر است، به خصوص اگر در دستگاه خود بازی می کنید.

بنچمارک ATTO عملکرد قوی این SSD را نشان می‌دهد و در اندازه‌های ورودی/خروجی بالاتر از سرعت خواندن 9 گیگابایت بر ثانیه می‌رود. اندازه‌های مختلف ورودی/خروجی به درک بیشتر نحوه پاسخ SSD به درخواست‌های خواندنی که به دنبال انواع مختلف داده‌ها هستند، کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر در حال تماشای یک فیلم (جایی که فایل در یک استریم مداوم ذخیره می شود)، فیلم، از نظر داده، همه در یک مکان قرار می گیرد.

این بدان معناست که سیستم هر بار که می‌خواند می‌تواند تکه‌های بزرگتری از داده را دریافت کند. بنابراین، هنگام واکشی تکه های 8 مگابایتی، Corsair MP700 می تواند تا 8.96 گیگابایت داده در ثانیه انتقال دهد. معنی همه اینها این است که عملکرد بسیار خوبی از این SSD دریافت خواهید کرد و برای بازی ها و مواردی از این دست که مقادیر زیادی داده را به طور مداوم انتقال می دهند، عالی خواهد بود. ممکن است تفاوت بزرگی را از یک SSD PCIe 4.0 در رایانه بازی خود متوجه نشوید، اما اگر از هر نوع رسانه ذخیره‌سازی دیگری استفاده می‌کنید، این یک ارتقای قوی است.

جمع بندی

کورسیر MP700 برای همه مناسب نیست. در واقع، ما حتی آن را به طور کلی توصیه نمی کنیم. این محصول در محدوده‌ای که SSD‌های PCIe 5.0 می‌توانند باشند، محصول خوبی است، اما در یک بازار گسترده‌تر پر از SSD‌هایی که مقرون به صرفه‌تر هستند و نیاز به خنک‌کننده کمتری دارند، فروش بسیار سخت‌تر می‌شود. این یک SSD باکیفیت بوده که به خودی خود دارای گارانتی عالی است، اما اگر گارانتی برای شما مهم است، می توانید چیزی شبیه Corsair MP600 Pro NH (یا هر یک از بهترین SSD های دیگر) و آن را دریافت کنید. کار را نیز انجام خواهد داد با این حال، حتی آن نیز به خنک سازی نیاز دارد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا