نرم افزار و اینترنت

گوگل ابزارهای ایجاد محتوا با هوش مصنوعی برای تبلیغ کنندگان ارائه می دهد

گوگل در حال ارائه یک ویژگی جدید است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را با استفاده از فناوری مشابه چت ربات Bard ایجاد کنند و گزارشی از اوایل سال جاری را تایید می کند. این ویژگی اکنون به صورت بتا در محصول تبلیغاتی Performance Max گوگل در دسترس است و به تبلیغ‌کنندگان آمریکایی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های متن و تصویر را برای کمپین‌ها با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد و مقیاس‌بندی کنند.

Performance Max در حال حاضر یک محصول مجهز به هوش مصنوعی است که در چندین محصول گوگل از جمله یوتیوب، جستجو، نمایشگر و موارد دیگر کار می کند. با تجزیه و تحلیل داده های عملکرد، تبلیغات را بهینه می کند و ویژگی های جدید را با استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد محتوا نیز تکمیل می کند. همانطور که گوگل می گوید، این ویژگی ها به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا به سرعت محتواهای با کیفیت بالا و شخصی سازی شده را در پلتفرم های مختلف گوگل ایجاد کنند.

تقریباً مانند Bard یا ChatGPT، کاربران درخواست‌هایی را به هوش مصنوعی می‌دهند و تصاویر و متن‌های منحصربه‌فردی را برای هر کسب‌وکاری ایجاد می‌کنند. بازاریابان می توانند هر محتوای ایجاد شده توسط سیستم را قبل از انتشار بررسی و ویرایش کنند. می توان از آن برای ایجاد نسخه هایی از همان تبلیغ یا ساخت تبلیغات جدید از ابتدا استفاده کرد. تمام تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی حاوی یک واترمارک قابل مشاهده هستند و به همین ترتیب برچسب گذاری می شوند.

این ویژگی باید به بازاریابان کمک کند تا مطالب تبلیغاتی را سریع‌تر ایجاد کنند، در حالی که البته به گوگل کمک می‌کند آن تبلیغات را پست کند و سریع‌تر درآمد کسب کند. از این نظر، تقریباً یک مورد عالی برای استفاده از هوش مصنوعی برای گوگل است که اکثریت قریب به اتفاق درآمد آن را از تبلیغات می‌سازد. سیستم جدید در حال حاضر در نسخه بتا است و فقط در ایالات متحده در دسترس است، اما انتظار می رود تا پایان سال 2023 به طور گسترده تری عرضه شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا