نرم افزار و اینترنت

اوبونتو 22.04.3 LTS در دسترس قرار گرفت

کنونیکال از در دسترس بودن Ubuntu 22.04.3 LTS خبر داد. اگر از قبل Ubuntu 22.04.3 LTS را نصب کرده اید، نیازی به نصب تمیز نیست، فقط آخرین به روز رسانی های موجود برای سیستم خود را بگیرید. مزیت اصلی نسخه جدید برای کسانی است که به زودی Ubuntu 22.04 LTS را دانلود می‌کنند و می‌خواهند همه بروزرسانی‌های موجود در ISO قرار بگیرند. این می تواند در زمان نصب اوبونتو صرفه جویی کند زیرا بروزرسانی های کمتری برای دانلود و نصب وجود خواهد داشت.

جدا از به‌روزرسانی اوبونتو، اسپین های رسمی نیز به‌روزرسانی شده‌اند که شامل Kubuntu، Ubuntu Budgie، Ubuntu MATE، Lubuntu، Ubuntu Kylin، Ubuntu Studio و Xubuntu می شود. این به روز رسانی برای اوبونتو سرور و محصولات ابری نیز در دسترس است. اوبونتو 22.04 LTS در آوریل 2022 عرضه شد و به مدت پنج سال بروز رسانی می شود (سایر طعم ها فقط سه سال پشتیبانی می شوند). اوبونتو 22.04.3 LTS در سال 2023 سیستم عامل لینوکس ایده آل است اگر به دنبال پایگاهی پایدار برای انجام کار خود هستید.

اوبونتو 23.04 وجود دارد اما این نسخه طولانی مدت نیست و تنها پس از 9 ماه پشتیبانی خود را از دست می دهد. اگر تصمیم دارید که Expanded Security Maintenance را در اوبونتو 22.04 LTS فعال کنید، حتی می توانید به روز رسانی های سیستم خود را تا سال 2032 دریافت کنید، که شاید برای یک رایانه کمی بیش از حد باشد.

نسخه پشتیبانی بلندمدت بعدی اوبونتو برای عرضه در آوریل آینده برنامه ریزی شده است، با این حال، اگر می خواهید از اوبونتو 22.04 ارتقا دهید، باید منتظر اوبونتو 24.04.1 باشید که در اوت 2024 راه می یابد. برای اینکه ببینید آیا هنوز در اوبونتو 22.04.3 هستید یا نه، فقط منوی پاور را در بالا سمت راست کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید. در قسمت سمت چپ تنظیمات، به پایین رفته و به بخش About بروید، سپس به نام OS نگاه کنید، اگر از آخرین نسخه استفاده می کنید باید Ubuntu 22.04.3 LTS را نوشته شده باشد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا