لپ تاپ

آیا مک بوک پروهای M3 برای بازی مناسب هستند؟

جدیدترین مک‌بوک پروهای M3 اپل از بهترین مک‌بوک‌های تاکنون از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی هستند. آنها می توانند نرم افزارهای خلاقانه فشرده پردازنده مانند ادوبی لایت روم، فتوشاپ و پریمیر را با سرعتی در سطح دسکتاپ اجرا کنند، حتی زمانی که با باتری کار می کنند. اما آیا آنها برای بازی خوب هستند؟ به طور کلی، نه، لپ تاپ های M3 مک بوک پرو برای بازی مناسب نیستند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما اصلاً نمی توانید هیچ بازی را انجام دهید.

چرا مک بوک پروهای M3 برای بازی خوب نیست؟

جدیدترین مک‌بوک پروها پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه‌ای دارند که می‌توانند بازی‌های سبک را انجام دهند، اما نمی‌توانند عناوین AAA را مانند لپ‌تاپ‌های بازی با یک پردازنده گرافیکی اختصاصی اجرا کنند. سطح عملکرد دقیقی که می توانید انتظار داشته باشید بستگی به این دارد که آیا پردازنده M3، M3 Pro یا M3 Max را انتخاب کنید، که هر کدام به تدریج هسته های بیشتری را به پردازنده گرافیکی خود اختصاص می دهند.

در هر صورت، آنها عملکرد بهتری نسبت به مک بوک ایر خواهند داشت که دارای رم کمتر و پورت های کمتری برای تجهیزات جانبی هستند. برای پیچیده تر کردن همه چیز، بسیاری از محبوب ترین بازی های کامپیوتر برای مک اواس در دسترس نیستند. این به این دلیل است که اکثر گیمرهای رایانه از ویندوز استفاده می کنند و پیکربندی یک بازی برای دو سیستم عامل مختلف کار سختی است. از آنجایی که تقاضا وجود ندارد، اپل بر ساخت لپ‌تاپ برای گیمرها یا پشتیبانی از بازی‌ها برای این موضوع تاکیدی نمی‌کند. با این حال، اگر یکی از کاربران نادر macOS هستید که بازی های قابل حمل برای آنها اولویت اصلی است، مک بوک پرو با پردازنده M3 Max بهترین گزینه شماست.

مک بوک پروهای M3 چه بازی هایی را می تواند اجرا کند؟

چه مک بوک پرو شما پردازنده M3، M3 Pro یا M3 Max را داشته باشد، مجموعه‌ای از بازی‌ها وجود دارد که لپ‌تاپ شما می‌تواند اجرا کند. می‌توانید عناوین نسبتاً جدیدی را از چند سال پیش اجرا کنید، مانند Borderlands 3 و Resident Evil Village، اگرچه احتمالاً باید با تنظیمات گرافیکی پایین اجرا کنید.

همچنین می‌توانید بازی‌های چندنفره آنلاین با گرافیک کمتری مانند World of Warcraft، League of Legends و Rocket League را اجرا کنید. البته، همچنان می‌توانید عناوین مستقل lo-fi مانند Undertale، Stardew Valley و Celeste را بازی کنید. اگرچه ممکن است آنها عناوین نسل فعلی نباشند که انتظار اجرای آن را داشتید، اما همه این بازی‌ها موفقیت‌های غیرقابل انکاری هستند که به راحتی روی M3 مک بوک پرو اجرا می‌شوند.

بسیاری حتی با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا می شوند. به علاوه، این فقط نمونه ای از برخی از گزینه های محبوب است. هنوز تعداد زیادی بازی دیگر وجود دارد که نیازی به داشتن یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای بازی ندارند.

آیا آینده روشن تری برای بازی مک اواس در پیش است؟

در حالی که مک بوک پروهای M3 هنوز در حد یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیستند، انتشار آن همچنان چندین شاخص امیدوارکننده را ارائه می‌دهد که اپل در مسیری برای اختراع مجدد بازی‌های macOS قرار دارد. برای شروع، بازی یک موضوع تبلیغاتی کلیدی بود که منجر به رویداد اپل “سریع ترسناک” شد، جایی که اپل برای اولین بار سری M3 را معرفی کرد.

در حالی که ما احساس می کردیم اپل می تواند حتی بیشتر در مورد بازی صحبت کند، به روز رسانی های سخت افزاری و نرم افزاری ارائه شده هر دو نشانه های خوبی بودند. این به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی دیگر از شاخص‌های تغییر فکری هستند. امیدواریم که سری M3 تمام ویژگی‌های دائمی اپل سیلیکون نظیر رهگیری پرتو مبتنی بر شتاب‌دهنده سخت‌افزاری، حافظه کش پویا و سایه‌دهی مش را ایجاد کند. در پایان نرم افزار، حالت بازی جدید macOS Sonoma به طور خودکار استفاده از CPU و GPU را برای کارهای پس زمینه کاهش می دهد تا نرخ فریم و عملکرد شما را بهینه کند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا