نرم افزار و اینترنت

ابزار جدید هوش مصنوعی یوتیوب برای شبیه سازی و تبدیل صدای هنرمندان به ملودی

یوتیوب روز پنجشنبه از برخی خدمات آزمایشی هوش مصنوعی جدید، از جمله قابلیتی به نام Dream Track در یوتیوب شورت، رونمایی کرد. این ابزار موسیقی متن تا 30 ثانیه را با استفاده از نسخه های نسل هوش مصنوعی از صدای هنرمندان ایجاد می کند.

اگرچه موسیقی دانان عمدتاً از هوش مصنوعی عقب‌نشینی کرده‌اند (و صدای آنها برای آموزش مدل‌ها بدون اجازه یا غرامت استفاده می‌شود)، یوتیوب 9 نام بزرگ از صنعت موسیقی را برای شرکت در آن جذب کرد، از جمله John Legend، Troye Sivan، CharliXCX و T-Pain. این شرکت امیدوار بود که این ویژگی را در رویداد Made on YouTube خود در ماه سپتامبر اعلام کند، اما در مذاکرات با شرکت‌های ضبط بر سر حقوق و پرداخت‌ها، این ویژگی متوقف شده است.

کاربران می توانند با تایپ یک ایده در خط تولید و انتخاب یکی از هنرمندان شرکت کننده، به Dream Track دسترسی پیدا کنند. این قابلیت از Lyria Google DeepMind استفاده می کند – یک مدل جدید و قدرتمند تولید موسیقی که به طور خاص برای ایجاد آواز و سازهای با کیفیت بالا طراحی شده و در عین حال کنترل بیشتری بر محصول نهایی به کاربر می دهد. هر محتوایی که Lyria تولید می‌کند دارای واترمارک SynthID نیز خواهد بود که به آن اشاره می‌کند.

چارلی پوث و تی پین نمونه آهنگ های رویایی را ایجاد کردند که یوتیوب آنها را به عنوان الهام به اشتراک گذاشته است. با این حال، بسیاری از هنرمندان درگیر نگرانی خود را از هوش مصنوعی ابراز کردند، اما امیدوار بودند که کار مشترک بتواند فرصت‌های مثبت و غیراستثماری ایجاد کند. Music AI Tools نیز با همکاری Music AI Incubator به یوتیوب می آید. این ابزارها می توانند ریف های گیتار را از یک ملودی زمزمه شده ایجاد کنند یا یک آهنگ پاپ را به یک سرود رگیتون تبدیل کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا