موبایل و تبلت

فایرفاکس 113 منتشر شد: بهبود تصویر در تصویر، نوار جستجو و بسیاری موارد دیگر

فایرفاکس 113 هم اکنون در کانال Release برای دانلود در دسترس است. این یک به روز رسانی عظیم و پر از ویژگی ها با تغییراتی است که جنبه های مختلف مرورگر را بهبود می بخشد. پس از نصب فایرفاکس 113، شاهد بهبود یافته Picture-in-Picture (PiP)، نوار جستجوی کمی بهتر، موتور دسترس‌پذیری بازطراحی‌شده، تولیدکننده رمز عبور ایمن‌تر، بهبود حریم خصوصی، پشتیبانی از انیمیشن‌های AVIF Image Sequence (AVIS) و موارد دیگر خواهید بود.

فایرفاکس 113 حالت تصویر در تصویر پیشرفته را با دکمه‌ها و کنترل‌های بیشتر نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر و گوگل کروم معرفی می‌کند. اکنون می‌توانید مدت زمان ویدیو را ببینید، تایم لاین را بررسی کنید و حالت تمام صفحه را از پنجره بازشو تغییر دهید. این یک پیشرفت عالی است، اما به وب سایت هایی بستگی دارد که ویدیوی HTML5 و ویژگی های موجود Picture-in-Picture را به درستی مدیریت کنند.

مرورگر دسکتاپ همچنین شامل تغییرات قابل توجهی در دسترسی است. به گفته موزیلا، فایرفاکس 113 یک موتور دسترسی بازطراحی شده داشته که به طور قابل توجهی سرعت، پاسخ‌دهی و پایداری فایرفاکس را برای کاربران صفحه‌خوان‌ها، و همچنین برخی دیگر از نرم‌افزارهای دسترسی، روش‌های ورودی آسیای شرقی، نرم‌افزار ثبت‌نام واحد سازمانی و سایر نرم‌افزارها را بهبود می‌بخشد.

سایر تغییرات در نسخه دسکتاپ فایرفاکس شامل پشتیبانی از کپی کردن فاویکون‌ها هنگام وارد کردن بوکمارک ها از سافاری یا مرورگر مبتنی بر کروم، و بهبودهای بیشتر در جعبه ایمنی GPU ویندوز است. موزیلا همچنین یک باگ 13 ساله را که از کار کشیدن و رها کردن با فایل‌های Microsoft Outlook جلوگیری می‌کرد، رفع کرده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا