نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت امکان حذف مرورگر اج، بینگ و کورتانا را برای کاربرانش فراهم کرد

مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی را برای کاربران ویندوز در اروپا ارائه می‌کند. این شرکت در نهایت به کاربران خود اجازه می دهد تا برخی از اپلیکیشن های اصلی خود مانند Edge (مرورگر)، Bing (جستجو) و Cortana (دستیار صوتی) را حذف کنند.

غول فناوری آمریکایی این تغییر را برای بهبود تجربه کاربر و آزادی انتخاب اعمال نمی کند، بلکه به روز رسانی را مطابق با DMA (قانون بازارهای دیجیتال) ارائه می دهد. برای کسانی که اطلاع ندارند، DMA توسط اتحادیه اروپا اعلام شده، که مایکروسافت را مجبور می کند تا همه برنامه های اصلی خود را قابل حذف کند. شایان ذکر است که این قانون از مارس 2024 در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) اجرایی خواهد شد.

این شامل تمام کشورهای اتحادیه اروپا به همراه ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ می شود. مایکروسافت با انتشار پستی رسمی در وبلاگش اعلام کرد که این تغییر منحصر به اروپا است. این بدان معناست که تغییر جدید جهانی نیست. بنابراین اکنون، می توانید مرورگر وب Edge را حذف کنید و جستجوی وب Bing را تغییر دهید. این چیزی است که بسیاری از کاربران ویندوز برای مدت طولانی درخواست کرده اند.

مایکروسافت دائماً Edge و Bing را تحت فشار قرار می دهد تا شما را متقاعد کنند که به پلتفرم های خودش بروید. جدا از این، این شرکت همچنین به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن های کورتانا، دوربین و فوتوز را از تجربه ویندوز حذف کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا