کاربران Steam Deck، بزودی بروزرسانی پایدار SteamOS 3.5.5 را دریافت خواهند کرد که مجموعه ای از پیشرفت ها را به ارمغان می آورد و نوید افزایش جلسات بازی شما را می دهد.

بهبودهای صفحه نمایش

یکی از پیشرفت های قابل توجه در SteamOS 3.5.5 تنظیم رندر رنگ پیش فرض برای استیم دک نسخه LCD است. تقلید از طیف رنگی sRGB اکنون ظاهر رنگی کمی گرمتر و پر جنب و جوش تر ارائه می دهد و تجربیات بصری را بهبود می بخشد. کاربران می توانند رنگ های نمایش را با ویژگی جدید Settings -> Adjust Display Colors تنظیم کنند که امکان سفارشی سازی شادابی رنگ و دمای رنگ را فراهم می کند.

برای کسانی که هوس تصاویر بصری با دامنه دینامیکی بالا را دارند، Steam Deck اکنون از HDR برای نمایشگرهای خارجی پشتیبانی می‌کند، با آنالیز HDR اضافی که در تنظیمات نمایشگر پیشرفته موجود است. نرخ تازه سازی متغیر (VRR) نیز در منو موجود است، مشروط بر اینکه آداپتور USB-C شما از آن پشتیبانی کند.

ارتقاهای عمومی

Steam Deck OLED با بروز رسانی SteamOS 3.5.5 پشتیبانی رسمی دریافت می کند. علاوه بر این، به‌روزرسانی مشکل عملکرد CPU را برای بارهای کاری خاص برطرف می‌کند و تجربه بازی روان‌تری را تضمین می‌کند. دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی اکنون هنگام اتصال به‌طور خودکار نصب می‌شوند و تجربه کاربر را ساده‌تر می‌کنند.

درایورهای گرافیک به‌روزرسانی شده‌اند و عملکرد را برای بازی‌های خاصی مانند Starfield بهبود می‌بخشند و اصلاح می‌کنند. ثبات اتصال بلوتوث همراه با سرعت از سرگیری خواب سریعتر بهبود یافته است. قابلیت جابه‌جایی بین اتصالات کنترل‌کننده و ماوس/صفحه‌کلید با فشردن طولانی گزینه‌ها، یک لمس راحت به درایور hid-steam لینوکس می‌افزاید.

بهبودهای فریموری

Firmware 118 تنظیمات تعدیل ولتاژ را معرفی می‌کند و کنترل بیشتری بر عملکرد Steam Deck شما فراهم می‌کند. استیم دک Dock Firmware 121 از همین روش پیروی می کند و پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) را ارائه می دهد و قابلیت اطمینان را هنگام تغییر حالت های نمایش از طریق منوهای روی صفحه بهبود می بخشد.

پایگاه آرچ لینوکس به روز شده

فراتر از این ارتقاهای خاص دستگاه، SteamOS 3.5.5 یک پایه لینوکس آرچ به روز شده را در خود جای داده است. این کار، اصلاحات امنیتی و پایداری جدیدتری را برای بسته‌های اساسی پشتیبانی‌کننده SteamOS به ارمغان می‌آورد. نکات برجسته شامل سیستم کاشی کاری پنجره جدید و Discover بهبود یافته (فروشگاه برنامه/مدیر نرم افزار) با قابلیت جستجوی پیشرفته است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *