موبایل و تبلت

هواوی پشتیبانی از اپلیکیشن اندروید را برای دستگاه های بین المللی حفظ خواهد کرد

هوآوی اخیراً با یک تغییر اساسی از HarmonyOS Next رونمایی کرده و هیچ پشتیبانی از فایل‌های APK که برنامه‌های اصلی اندروید هستند، وجود نخواهد داشت. ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، فاش کرد که سیستم عامل جدید آماده عرضه برای کاربران نهایی است و این امر باعث سردرگمی مالکان هواوی در سراسر جهان شده است.

یک هفته پس از اعلام این خبر، این شرکت توضیحی مبنی بر عدم دریافت سیستم عامل جدید توسط واحدهای خارج از کشور صادر کرد. تلفن‌های همراه و تبلت‌های خارج از چین همچنان از EMUI استفاده می‌کنند؛ سیستم عامل HarmonyOS که بر اساس پروژه منبع باز اندروید بوده، فاقد سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل است و به پشتیبانی از برنامه‌های بومی اندروید ادامه خواهد داد.

به گفته چاینا موبایل، هواوی “به افزایش پشتیبانی خود از توسعه دهندگان در سراسر جهان ادامه خواهد داد”. این شرکت یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان اپلیکیشن ایجاد کرده که فقط روی اطمینان از اینکه اپلیکیشن های اندروید از فروشگاه های شخص ثالث به درستی در تلفن های بدون گوگل خود اجرا شده، کار می کنند.

چندین بار، مدیران هواوی، به کاربران اطمینان دادند که پشتیبانی از گوشی‌ها و تبلت‌ها در بازارهای جهانی همچنان در حال رشد خواهد بود و این شرکت همچنان خود را به عنوان یک تولیدکننده نرم‌افزار و سخت‌افزار بزرگ در دنیای تلفن‌های همراه می‌بیند. همچنین تأیید رسمی شده که هواوی به استفاده از برند Emotion UI (EMUI) برای دستگاه‌های خارج از کشور خود ادامه می‌دهد تا زمانی که کاملاً مطمئن شود که مشتریان آماده پذیرش انتقال به HarmonyOS هستند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا