نرم افزار و اینترنت

بهترین اپلیکیشن های هواشناسی برای ویندوز

ویندوز 11 دارای یک ویجت داخلی است که اطلاعات اولیه آب و هوا، از جمله دما، پیش بینی هفته آینده و بارش را نشان می دهد. اما یک اپلیکیشن آب و هوای خوب می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. این می تواند به شما هشدارهای طوفان یا آب و هوای شدید و اطلاعات کیفیت هوا بدهد تا بتوانید بر اساس آن برای گردش خود برنامه ریزی کنید. در این مقاله بهترین اپلیکیشن های آب و هوا برای ویندوز 10 و 11 برای مطابقت با هدف و سبک شما آورده شده است.

1. ویجت هواشناسی ویندوز 11

ویندوز 11 دارای ویجت Weather در گوشه سمت چپ پایین نوار وظیفه است. ماوس خود را روی آن ببرید یا روی نماد ویجت کلیک کنید تا همه ویجت ها را مشاهده کنید. ویجت Weather اطلاعات آب و هوای لازم برای برنامه ریزی روز را نمایش می دهد. دما را برای منطقه فعلی، کمترین و بالاترین دما را برای روز و چند روز آینده و اطلاعات پوشش ابر را نشان می دهد.

این اطلاعات را از برنامه وب پیش بینی آب و هوا MSN دریافت می کند. برای مشاهده اطلاعات دقیق در برنامه وب روی هر شرایط آب و هوایی کلیک کنید. گفتنی است، این یک برنامه ابتدایی برای کسانی است که باید از دمای روز و بارش باران مطلع شوند. برای سفارشی کردن ویجت، روی منوی سه نقطه کلیک کرده و Customize را انتخاب کنید. در اینجا می توانید مکان را تغییر دهید و بین درجه سانتیگراد و فارنهایت سوئیچ کنید. در صورت نیاز می توانید از برنامه هواشناسی MSN مایکروسافت برای ویندوز استفاده کنید.

2. MSN Weather

MSN Weather یک برنامه هواشناسی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و آخرین اطلاعات آب و هوا را به شما می دهد و به شما کمک می کند روز خود را بر اساس پیش بینی آب و هوا برنامه ریزی کنید. این اپلیکیشن دارای یک رابط زیبا است که منطقه شما، دمای فعلی و وضعیت ابر را در یک نگاه نشان می دهد. علاوه بر این، شما همچنین می توانید جزئیات دیگری مانند سرعت باد، رطوبت، دید، شاخص کیفیت هوا (ACI) و نقاط شبنم را مشاهده کنید.

می توانید تا ده روز داده را به صورت ساعتی مشاهده کنید. بخش جزئیات روز اطلاعات پیش بینی را در طول روز، شب و فاز ماه ارائه می دهد. به پایین پیمایش کنید و می توانید تاریخچه آب و هوا را در مورد باران و دمای یک روز در سه دهه گذشته مشاهده کنید. برای مشاهده تغییرات دما در 24 ساعت گذشته روی نقشه آب و هوا کلیک کنید. شما همچنین می توانید تشکیل ابر را از طریق ماهواره و بارش در همان دوره مشاهده کنید.

3. Foreca Weather

Foreca Weather یک برنامه پیش بینی آب و هوا برای ویندوز با رابط کاربری تمیز و بسیاری از گزینه های سفارشی سازی است. با تشخیص خودکار موقعیت مکانی، می تواند پیش بینی آب و هوا را از بیش از 140000 مکان قابل توجه نشان دهد. چیزی که Foreca Weather را از سایر اپلیکیشن ها متمایز می کند، ویژگی پیش بینی آب و هوای پنج روزه و 10 روزه است.

در یک نگاه، می توانید اطلاعات وضعیت آب و هوای فعلی، از جمله اطلاعات دما، درک و باد را مشاهده کنید. اما ویژگی‌های رطوبت، دید و شاخص کیفیت هوا را از دست می‌دهد. همچنین می توانید نقشه باران و ابر را در طول روز مشاهده کنید و اعلان های بارش را دریافت کنید. برای مشاهده پیش بینی آب و هوا برای چندین مکان به طور همزمان، مکان ها را به موارد دلخواه اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید برنامه را برای روشن کردن اعلان‌های بارش برای مکان فعلی و مورد علاقه‌تان، تغییر مقیاس دما در فارنهایت و سانتی‌گراد، فرمت زمان و واحد اندازه‌گیری باد و باران سفارشی کنید.

4. The Weather 14 Days

The Weather 14 Days یک برنامه پیش بینی آب و هوا برای ویندوز است. پیش بینی آب و هوا را به مدت 14 روز نشان می دهد و از چندین مکان، نقشه های باران، رادار متحرک و هشدارهای آب و هوا پشتیبانی می کند. این برنامه به طور خودکار موقعیت مکانی شما را شناسایی می کند و جزئیات اولیه آب و هوا از جمله دما، رطوبت و اطلاعات ساعتی آب و هوا را برای 12 ساعت آینده نشان می دهد.

روی هر تاریخی در 14 روز آینده کلیک کنید تا اطلاعات دقیق تاریخ انتخاب شده را مشاهده کنید. چیدمان مدرن شرایط آب و هوایی، از جمله باد، بالاترین و کمترین دما و غیره را نشان می دهد. علاوه بر این، می‌توانید چندین مکان اضافه کنید، نقشه‌های باران و برف و پیش‌بینی‌های متحرک را بر روی تصاویر رادار و ماهواره مشاهده کنید.

5. MyRadar

MyRadar ممکن است در بین کاربران ویندوز محبوبیت نداشته باشد، اما بیش از 50 میلیون بار در پلتفرم های iOS و اندروید دارد. این یک اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا است که رادار آب و هوای متحرک را برای مکان فعلی شما نمایش می دهد. می توانید منطقه خود را انتخاب کنید یا سایر قسمت های نقشه را با اسکرول برای زوم مشاهده کنید. با انتخاب منطقه، روی نماد پیش بینی کلیک کنید تا دما، شاخص کیفیت هوا و پیش بینی بارش را در یک نگاه مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید پیش‌بینی ساعتی روز و تا 10 روز پیش‌بینی دما، بارش، باد و پوشش ابر را مشاهده کنید. همچنین هشدارها و هشدارهای آب و هوا را در منطقه شما از طریق اعلان های فشار ارائه می دهد. از طرف دیگر، MyRadar در همه کشورها در دسترس نیست، که ممکن است بر دقت آن نیز تأثیر بگذارد.

6. SimpleWeather

SimpleWeather، همانطور که از نام آن مشخص است، یک برنامه ساده آب و هوا برای دریافت پیش‌بینی مکان‌های فعلی و دیگر مکان‌های شما است. صفحه اصلی دمای فعلی، بالاترین و پایین‌ترین دمای روز را نشان می‌دهد. همانطور که به پایین اسکرول می کنید، پیش بینی چند روز آینده، جزئیات آب و هوای ساعتی، شاخص UV و شاخص کیفیت هوا را نمایش می دهد.

در طول راه‌اندازی، می‌توانید مکان، فرکانس به‌روزرسانی پیش‌بینی آب و هوا و واحد اندازه‌گیری دمای دلخواه خود را برای راه‌اندازی برنامه انتخاب کنید. در قسمت سمت چپ، می توانید هشدارهای آب و هوای شدید، رادار آب و هوا و مکان های مورد علاقه خود را مشاهده کنید. SimpleWeather در بیشتر موارد به خوبی کار می‌کند، به جز زمانی که تصمیم می‌گیرد وقتی می‌خواهید به ویژگی رادار دسترسی پیدا کنید، خراب شود. همچنین پیکربندی تنظیمات اولیه شما را ذخیره نمی کند و از شما می خواهد که آن را دوباره انجام دهید.

7. StrawBerry Weather

StrawBerry Weather یک برنامه کم حجم برای پیش بینی آب و هوا برای ویندوز است. دارای یک رابط کاربری اولیه است و تا پنج روز جزئیات آب و هوا از جمله دما، اطلاعات ابر، باد، رطوبت و فشار را ارائه می دهد.

به طور پیش فرض، از OpenWeatherMap برای دسترسی به اطلاعات آب و هوای فعلی و پیش بینی پنج روزه استفاده می کند که هر سه ساعت یکبار به روز می شود. با این حال، می‌توانید منبع داده‌های آب‌وهوا را به Dark Sky تغییر دهید تا پیش‌بینی‌های آب‌وهوای بیش‌محلی دقیق‌تری با به‌روزرسانی‌های مکرر انجام شود.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا