ممکن است شما یکی از دارندگان Xbox Series X باشید که جوی‌پدها با خطای قطع ارتباط کنترلر مواجه می‌شوند. اگر چنین است، در ادامه چندین راه وجود دارد که ممکن است بتوانید مشکل را حل کنید. اندکی پس از عرضه ایکس باکس سری X و S، چندین دارنده کنسول با کنترلر سری ایکس به مشکل اتصال مواجه شدند. از آن زمان، طبق گزارش ها، مایکروسافت با به روز رسانی نرم افزاری این باگ را برطرف کرده است. با این حال، ممکن است همچنان با قطع شدن کنترلر Xbox Series X خود با مواجه شوید.

به گفته کاربران در فروم راهنمای مایکروسافت و همچنین اینترنت گسترده تر، گیم پدهای Xbox Series X می توانند به طور ناگهانی و تصادفی اتصال را قطع کنند، زمانی که آنها را به کنسول وصل می کنید. بنابراین، برای رفع مشکلات کنترلر Xbox Series X چه کاری می توانید انجام دهید؟ این راه حل ها را امتحان کنید.

1. کنترلر را به روز کنید

اگر کنترلر Xbox شما همچنان قطع می‌شود، ممکن است فقط لازم باشد فریمور را به‌روزرسانی کنید. برای بررسی اینکه آیا کنترلر شما جدیدترین فریمور را دارد، به  Profile & system > Settings > Devices & connections > Accessories بروید. این به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا فریمور به روز است یا خیر.

اگر نه، فقط کنترلر را انتخاب کنید و آن را به روز کنید. هنگامی که ایکس باکس شما این به‌روزرسانی را انجام داد، دیگر مشکلی برای قطع ارتباط کنترلر خود نخواهید داشت. دلیلش این است که مایکروسافت به‌روزرسانی‌های فریمور را به‌طور مرتب انجام می‌دهد تا باگ‌های کوچکی که ظاهر می‌شوند را برطرف کند.

2. کنسول را به روز کنید

علاوه بر بررسی اینکه آیا کنترلرهای شما آخرین فریمور را نصب کرده اند، باید مطمئن شوید که کنسول شما آخرین نسخه نرم افزار خود را اجرا می کند. این می تواند به حل مشکلات مربوط به قطع ارتباط دائمی کنترلر ایکس باکس سری X یا S شما کمک کند. این باید به طور خودکار اتفاق بیفتد، اما اگر کنسول خود را برای به‌روزرسانی دستی تنظیم کرده‌اید و مدتی است که بازی نکرده‌اید، باید جدیدترین نرم‌افزار سیستم Xbox را در اسرع وقت نصب کنید.

این بدان معنی است که شما تمام وصله های امنیتی مربوطه و غیره را خواهید داشت. با این حال، به‌روزرسانی‌هایی مانند این می‌توانند هر گونه مشکلی مانند دریفت کنترلر را برطرف کنند. برای به‌روزرسانی کنسول Series X یا Series S خود، به Profile & system > Settings > System > Updates بروید. اگر یک به‌روزرسانی کنسول در دسترس باشد، این را در کنار کنسول شما در صفحه تنظیمات نشان می‌دهد. فقط کنسول خود را به روز کنید، زیرا ممکن است مشکل حل شود.

3. کنترلر خود را ریست کرده و مجدداً همگام سازی کنید

یکی از راه‌حل‌های بالقوه برای مشکل اتصال، تنظیم مجدد کنترلر Xbox Series X است. شما می توانید این کار را بدون اتصال به کنسول انجام دهید، بنابراین اگر گیم پد و کنسول شما ارتباط خود را از دست داده اند، این راهی برای همگام سازی مجدد این دو است. برای خاموش کردن کنترلر سری ایکس خود، کافی است دکمه Xbox را در مرکز آن به مدت 5-6 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

خواهید دید که وقتی این عملیات با موفقیت انجام شد، دکمه دیگر روشن نمی شود. سپس می توانید با همان روش دوباره آن را روشن کنید و ببینید که آیا مشکل اتصال را حل می کند یا خیر.

4. از اتصال سیمی استفاده کنید

در بالای کنترلر Xbox Series X، متوجه خواهید شد که یک پورت USB-C دارد که معمولاً برای شارژ استفاده می شود. با این حال، می توانید از آن برای حل مشکلات قطع اتصال استفاده کنید. این روند نمی تواند ساده تر باشد. فقط از کابل USB-C همراه Xbox خود استفاده کنید و از آن برای اتصال این دو به یکدیگر استفاده کنید.

می‌توانید کابل USB-C را به هر یک از درگاه‌های USB در جلو و پشت کنسول خود وصل کنید (احتمالاً دسترسی به درگاه جلو برای شما آسان‌تر خواهد بود). اتصال فیزیکی کنترلر و کنسول خود بلافاصله بر مشکل اتصال بی سیم غلبه خواهد کرد. هنگامی که دو دستگاه دوباره با یکدیگر صحبت کردند، می توانید اتصال سیمی را حذف کرده و بررسی کنید که آیا کنترلر شما به صورت بی سیم کار می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، اگر به اندازه کافی راحت باشد، همیشه می توانید سیمی بمانید.

5. ایکس باکس خود را ریستارت کنید

اگر همه چیز شکست خورد، همیشه می توانید قانون طلایی متخصص فناوری اطلاعات را اعمال کنید! سعی کنید آن را خاموش و دوباره روشن کنید. این عملیاتی است که شما فقط می خواهید به عنوان آخرین راه حل انجام دهید، به خصوص اگر در وسط بازی هستید و اخیراً ذخیره نکرده اید. ابتدا تمام مراحل دیگر را در اینجا امتحان کنید، در غیر این صورت خطر از دست دادن پیشرفت بازی خود را دارید.

اگر می‌خواهید سری X خود را ریستارت کنید، این کار را از طریق خود کنسول انجام دهید، زیرا کنترلر و ایکس‌باکس شما اتصالی ندارند. با این حال، برای ریستارت Xbox Series X خود، باید دکمه پاور را در جلوی کنسول خود فشار داده و نگه دارید. مهم است که فقط روی دکمه ضربه نزنید، زیرا این کار به سادگی کنسول را در حالت خواب قرار می دهد و چیزی را ریست نمی کند.

هنگامی که کنسول را خاموش کردید، کافی است دوباره دکمه پاور را فشار دهید تا آن را راه اندازی کنید. اگر این عمل را به درستی انجام داده اید، کنسول باید قبل از بارگیری داشبورد Xbox خود، با صفحه آرم مقداردهی اولیه شود.

6. باتری های کنترلر خود را تعویض کنید

اغلب اوقات، اگر باتری کنترلر ایکس باکس شما کم باشد، اتصال آن قطع می شود، برای چند ثانیه چشمک می زند و زمانی که به طور فعال در حال انجام یک بازی هستید خاموش می شود. می‌توانید فوراً آن را دوباره روشن کنید، اما فقط یک دقیقه یا کمتر قبل از قطع و خاموش شدن دوباره کار می‌کند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، باید بلافاصله باتری های AA را در کنترلر خود تعویض کنید. اگر نمی‌خواهید به طور مکرر باتری‌های AA بخرید، باید باتری قابل شارژ ایکس‌باکس را بخرید که همراه با کابل USB-C برای شارژ در مواقعی که کنترلر تمام می‌شود، بخرید. و اگر گران است، می توانید باتری های AA قابل شارژ را با یک شارژر باتری شخص ثالث خریداری کنید.

برای دسترسی و تعویض باتری‌های AA، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوشش باتری را در زیر کنترلر به سمت بالا فشار دهید و دو طرف هر باتری را به سمت بیرون بکشید. سپس، موارد جدید را دوباره داخل آن قرار دهید و درپوش باتری را در جای خود ببندید.

7. از یک کنترلر ایکس باکس وان استفاده کنید

آیا می دانستید که می توانید یک کنترلر Xbox One را به Xbox Series X خود متصل کنید؟ به لطف سازگاری به عقب، جوی پدهای Xbox One تقریباً دقیقاً مانند یک کنترلر Series X عمل می کند. با استفاده از کنترلر ایکس باکس وان، می توانید متوجه شوید که آیا مشکل اتصال مربوط به کنترلر Xbox Series X شما است یا خود کنسول.

بنابراین، اگر یک گیم پد ایکس باکس وان دارید، آن را بردارید و به کنسول سری ایکس خود متصل کنید. و اگر کار کرد، به بازی ادامه دهید زیرا کنترلر Series X شما در اینجا مقصر است. اگر این یک باگ مربوط به سیستم عامل است مانند آنچه که مایکروسافت به آن پرداخته است، می توانید از کنترلر قدیمی خود در حالی که منتظر به روز رسانی هستید استفاده کنید. فراموش نکنید که کنترلر ایکس باکس وان دارای مشکلاتی است که مانع از کارکرد آن می شود، بنابراین ممکن است همچنان همان مشکل قطع اتصال را داشته باشید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *