نرم افزار و اینترنت

5 ابزار خوب برای دانلود ویدیو از سایت های مختلف

اگر ISP شما مقدار مجاز داده ماهانه شما را محدود کند، پخش ویدیو می تواند گران باشد. راه حل این است که ویدیوهای آنلاین را برای تماشای آفلاین دانلود کنید و هر چند بار که می خواهید بدون هدر رفتن داده ها، ویدیوها را دوباره تماشا کنید. ابزارهای مختلف برای دانلود ویدیوهای آفلاین می توانند به شما در انجام کار کمک کنند. در ادامه به برخی از بهترین ابزارها برای ضبط و دانلود ویدیوها برای تماشای آفلاین اشاره خواهیم کرد.

1. Video DownloadHelper

Video DownloadHelper به راحتی یکی از مفیدترین افزونه های مرورگر برای دانلود ویدیوهای استریم است که تا به حال نصب کرده اید. نقطه ضعف (نوعی) این است که باید آن را روی مرورگر خود نصب کنید. اگر روزانه ویدیوهای متعددی را دانلود می کنید، Video DownloadHelper قطعا ارزش آن را دارد.

افزونه دکمه ای را در کنار نوار آدرس مرورگر شما اضافه می کند. هر زمان که با یک ویدیوی آنلاین مواجه شدید، کافیست روی دکمه دانلود هر ویدیویی در صفحه فعلی کلیک کنید. از کادر پاپ آپ برای تصمیم گیری در مورد ذخیره آن در رایانه خود استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که نسخه کروم افزونه نمی تواند ویدیوهای یویتوب را دانلود کند. اگر این همان چیزی است که می خواهید، از نسخه فایرفاکس استفاده کنید.

2. +4K Video Downloader

+4K Video Downloader ساده ترین ابزار برای فیلم برداری از یک وب سایت است. این افزونه به سرعت کار می کند و دانلود شما را کاهش نمی دهد، به علاوه دستیابی به آن آسان است. فقط URL یک ویدیوی آنلاین را کپی کنید و آن را در 4K Video Downloader+ جایگذاری کنید. می‌توانید برای دانلود هر ویدیوی موجود پیوندهایی به فهرست‌های پخش یوتیوب یا کانال‌های یوتیوب جایگذاری کنید.

در واقع، حتی می‌توانید در کانال‌های یوتیوب مشترک شوید و ویدیوهای جدید را به‌طور خودکار دانلود کنید. همچنین می‌توانید حاشیه‌نویسی‌ها و زیرنویس‌ها را در ویدیوهای یوتیوب دانلود کنید. دانلود ویدیو در 8K، 4K، 1080p، 720p یا کمتر در دسترس است (البته تا زمانی که ویدیوی منبع با آن وضوح آپلود شده باشد). علاوه بر این، می توانید فیلم ها را با فرمت های MP4 یا MKV نیز دانلود کنید. یا فقط می‌توانید بخش صوتی را با فرمت‌های MP3، OGG یا M4A دانلود کنید. به یاد داشته باشید، 4K Video Downloader+ یک برنامه پولی است، بنابراین برای باز کردن قابلیت های بیشتر باید آن را خریداری کنید.

3. Freemake Video Downloader

Freemake Video Downloader یکی از محبوب ترین ابزارهای دانلود آنلاین ویدیو برای هر سایتی است. استفاده از آن آسان است و تا آنجا که به گزینه های کیفیت و قالب مربوط می شود، نسبتاً انعطاف پذیر می باشد. با این حال، یک نقطه ضعف بزرگ این است که شما فقط می توانید ویدیوهای 4K را دانلود کنید. علاوه بر این، تا زمانی که در یکی از برنامه های پولی برنامه مشترک نشوید، نمی توانید چیزی بالاتر از 720p دانلود کنید.

علی‌رغم این کاستی‌ها، ویدیوها را می‌توان در قالب‌های انگشت شماری از جمله AVI، 3GP، FLV، MKV، MP4 و WMV دانلود کرد. اگر فقط بخش صوتی را می خواهید، فیلم ها را می توان با فرمت MP3 نیز دانلود کرد. فرآیند واقعی فقط به URL ویدیو نیاز دارد—فقط آن را کپی و در آن جایگذاری کنید.

4. JDownloader

JDownloader یک دانلود کننده استریم است اما با پیچ و تاب. شما نشانی وب هر صفحه‌ای را که ویدیویی در آن وجود دارد، می‌گیرید، آن را در برنامه جایگذاری می‌کنید و صفحه را برای همه ویدیوهایی که می‌تواند شناسایی کند، اسکن می‌کند. شما باید انتخاب کنید که کدام یک از ویدیوهای شناسایی شده را می خواهید دانلود کنید.

نکته خوب در مورد JDownloader این است که شما به URL مستقیم یک ویدیوی خاص نیاز ندارید. به عنوان مثال، یک مقاله از سایتی با پنج ویدیوی تعبیه شده بگیرید، و همه آنها برای دانلود در دسترس خواهند بود. برای یافتن URL مستقیم ویدیو نیازی به جستجو نیست و این باعث می‌شود که گرفتن چندین ویدیو در یک زمان بدون دردسر باشد.

با این حال، رابط JDownloader قدیمی به نظر می رسد و از این رو می تواند برای برخی گیج کننده باشد. برای شروع، LinkGrabber را در بالا و سپس Add New Links را در پایین انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن شما را راهنمایی می کند که چگونه دانلود خود را شروع کنید.

5. Youtube-dl

Youtube-dl ابزاری برای کاربران پیشرفته ای است که با استفاده از خط فرمان راحت هستند. اگر رابط های گرافیکی را ترجیح می دهید، از سردرد خود خلاص شوید و فقط از یکی از موارد ذکر شده در بالا استفاده کنید. اما اگر با ابزارهای خط فرمان مشکلی ندارید، youtube-dl بیشترین انعطاف را نسبت به هر ابزار دانلود ویدیو ارائه می دهد. با این حال، برای داشتن یک منحنی یادگیری غیر پیش پا افتاده به اندازه کافی پیچیده است، بنابراین برای خواندن مستندات آماده شوید، در غیر این صورت گم خواهید شد.

همچنین می‌توانید youtube-dl-gui را امتحان کنید، که یک رابط کاربری غیررسمی است که برای ویندوز و لینوکس در دسترس است. علیرغم منحنی یادگیری شیب‌دار، youtube-dl می‌تواند ویدیوهای پخش جریانی را از پلتفرم‌های انتخابی مانند Crunchyroll بارگیری کند. ویژگی‌ها شامل چندین پارامتر انتخاب ویدیو و کیفیت، پردازش لیست پخش، محدودیت نرخ دانلود، دانلود دسته‌ای ویدیو، نام‌گذاری خودکار فایل‌ها، گنجاندن تبلیغات و دانلود زیرنویس‌ها (برای سایت‌هایی مانند یوتیوب) است.

فرمت های زیر پشتیبانی می شوند: 3GP، AAC، FLV، M4A، MP3، MP4، OGG، WAV و WEBM. در بالا، سپس Add New Links را در پایین انتخاب کنید. سپس برنامه شما را راهنمایی می کند که چگونه دانلود خود را شروع کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا