فناوری

آزمایش هوش مصنوعی جدید گوگل، کلیپ های موسیقی انتزاعی را با الهام از سازها می سازد

آزمایش هوش مصنوعی مولد جدید گوگل به شما امکان می دهد موسیقی “الهام گرفته از” بیش از 100 ساز در سراسر جهان بسازید. Instrument Playground با درخواست یک پیام ساده حاوی نام یک آلت موسیقی شروع می‌شود که به صورت اختیاری با صفتی مانند “upbeat”، “strange” یا “gloomy” پیش از آن قرار می‌گیرد.

سپس یک کلیپ صوتی 20 ثانیه‌ای را به عنوان نقطه شروع برای ساختن موسیقی (اغلب بسیار بی‌نظیر یا انتزاعی) که ممکن است شامل صدای ساز خاصی باشد که وارد کرده‌اید یا نباشد، پخش می‌کند. سیمون دوری، هنرمندی در رزیدنس در آزمایشگاه هنر و فرهنگ گوگل، این آزمایش را طراحی کرد. این ابزار به MusicLM گوگل، ابزار تبدیل متن به هوش مصنوعی که در ماه مه در دسترس عموم قرار داد، استفاده می‌کند.

Instrument Playground از شما دعوت می کند که “یکی از بیش از 100 ساز از سراسر جهان را که می خواهید بنوازید انتخاب کنید”، که به آمریکایی ها کمتر شناخته شده، مانند veena از هند، dizi از چین یا mbria از زیمبابوه. در همین حال، قرار دادن پیشوند دستور ساز خود با یک صفت به شما امکان می‌دهد سبک‌هایی مانند “مود”، “شاد” یا “عاشقانه” را پیشنهاد کنید.

این آزمایش به معنای واقعی کلمه کمتر از آنچه شما انتظار دارید کار می کند. به عنوان مثال، “Angry tuba” تکنوازی تهاجمی برنجی را که انتظار دارید تولید نمی کند. در عوض، بیشتر شبیه یک اندام پایپ سنتز شده با آسپیراسیون توبا است. به طور مشابه، “strange didgeridoo” مانند بخش شومی از موسیقی هانس زیمر ظاهر شد. نتایج به نظر می‌رسد ترکیب‌هایی انتزاعی با لایه‌هایی از صدا هستند که (نوعی) احساس – بیشتر از صدای خاص – از اعلان را به تصویر می‌کشند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا