صوتی و تصویری

مقایسه آمازون اکو پاپ و اپل هوم پاد مینی

آمازون اکو پاپ و اپل هوم پاد مینی دو اسپیکر هوشمند محبوب و ارزان هستند که پخش موسیقی، کنترل خانه هوشمند و غیره را ارائه می دهند. در این مطلب قصد داریم هر دو گزینه را با هم مقایسه می کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهترین است.

نگاهی دقیق تر به مشخصات

برای شروع، اجازه دهید نگاهی به برخی از مشخصات مهم هوم پاد مینی و اکو پاپ بیندازیم تا بتوانید ایده بهتری از هر دو اسپیکر داشته باشید.

مدل اپل هوم پاد مینی آمازون اکو پاپ
قیمت  99.00 دلار 39.99 دلار
رنگ سفید، زرد، نارنجی، آبی، خاکستری فضایی شکوفه اسطوخودوس، زغال چوب، سفید یخچالی، آبی نیمه شب
دستیار صوتی سیری الکسا
اسپیکر درایور تمام برد و رادیاتورهای غیرفعال دوگانه شلیک جلو 1.95 اینچی
کنترل لمسی دکمه ای
ویژگی های خانه هوشمند سنسور دما و رطوبت با تشخیص هشدار دود و مونوکسید کربن eero توسعه دهنده Wi-Fi داخلی
سازگاری با دستگاه خانه هوشمند Wi-Fi, Bluetooth 5.0, Matter, Thread, Ultra Wideband Wi-Fi, Bluetooth Low Energy Mesh, Matter, Amazon Sidewalk
اندازه 3.3 اینچ ارتفاع در 3.9 اینچ عرض 3.6 اینچ ارتفاع در 3.9 اینچ عرض
وزن 12.16 اونس 6.9 اونس

طراحی: هر دو اسپیکر هوشمند عالی به نظر می رسند

وقتی به طراحی کلی هوم پاد مینی و اکو پاپ نگاهی بیندازیم، تفاوت های آشکاری وجود دارد، اما تعیین بهترین انتخاب دشوار است. هر دو گزینه اسپیکرهای کوچک و جمع و جور هستند که برای قرار دادن تقریباً در هر مکانی طراحی شده اند. هوم پاد مینی با توری بدون درز و باکیفیت پوشانده شده و برای ارائه صدای 360 درجه به اتاق ساخته شده است.

وزن آن کمی کمتر از یک پوند و قد آن 3.3 اینچ است. شما می توانید یکی از پنج رنگ چشم نواز را انتخاب کنید. در بالای اسپیکر یک صفحه کنترل لمسی کوچک با کنترل صدا و موارد دیگر قرار دارد. اکو پاپ همچنین یک اسپیکر هوشمند رنگارنگ و شیک است. قد آن 3.6 اینچ بوده و پارچه ای که بلندگوی جلویی را می پوشاند. این بسیار سبک تر از هوم پاند بوده و وزن آن کمی کمتر از 7 اونس است.

در بالای اسپیکر تعدادی دکمه فیزیکی برای کنترل صدا، کلید میکروفون برای حفظ حریم خصوصی و موارد دیگر وجود دارد. چهار گزینه رنگ برای انتخاب وجود دارد. در حالی که طراحی هوم پاد مینی عالی است، اکو پاپ نیز جایگاه خود را دارد.

کیفیت صدا: هوم پاد مینی برد بزرگی می برد

از آنجایی که یک راه محبوب برای استفاده از اسپیکرهای هوشمند پخش موسیقی است، بسیاری از خریداران به دنبال بهترین صدای ممکن هستند. در حالی که اکو پاپ و هوم پاد مینی هر دو کوچک هستند، گزینه اپل هنگام مقایسه کیفیت صدا، اسپیکر هوشمند آمازون را از میان می برد. هنگام گوش دادن به هوم پاد مینی، صدا واضح و خوب است و واقعاً کل فضا را پر می کند. پاسخ باس نیز عالی است.

حتی در اتاق‌های با اندازه متوسط، کیفیت صدا به طرز فریبنده‌ای خوب بوده و باعث می‌شود از این سوال بپرسید که چگونه می‌تواند از چنین بلندگوی کوچکی تولید شود. همان صدای با کیفیت بالا را از هوم پاد بزرگتر می گیرد و آن را در یک بسته کوچکتر قرار می دهد.

کیفیت صدا از اکو پاپ خوب است. این اسپیکر با سایر بلندگوهای کوچکتر آمازون اکو مانند Echo Dot قابل مقایسه است (اما نه به خوبی آن). بخشی از آن به دلیل طراحی بلندگو است. با استفاده از اسپیکر جلویی، باید در نقطه ای شیرین باشید تا متوجه بهترین کیفیت صدا شوید. در هر جای دیگری، به خصوص دورتر از اکو پاپ، صدا بسیار ناچیز است. گاهی اوقات تشخیص اشعار نیز دشوار است، به خصوص در ولوم های بالاتر. Echo Pop برای پخش موسیقی برای دوره های کوتاه زمانی که درست در مقابل بلندگو نشسته اید بهترین است.

سیری در مقابل الکسا: الکسا در صدر قرار می گیرد

مطمئناً می‌توانید از طریق هر دو اکو پاپ و هوم پاد مینی با کنترل‌های روی بلندگو تعامل داشته باشید. اما دستیار مجازی که آنها را نیرو می دهد بهترین راه برای انجام تقریباً هر کاری است. چه بخواهید آهنگی را پخش کنید، چراغ های خود را روشن کنید یا چیز دیگری، انجام آن با یک فرمان صوتی ساده، هر کاری را ساده و آسان می کند و هنگام مقایسه الکسا در اکو پاپ با سیری در هوم پاد مینی، گزینه آمازون بهترین است.

هنوز تا کامل بودن فاصله زیادی دارد، اما الکسا به راحتی سیری را از طرق مختلف شکست می دهد. برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه داده که باید از آنها در اکو پاپ استفاده کنید، مانند توانایی آهسته‌تر یا سریع‌تر صحبت کردن الکسا و استفاده از حالت مختصر برای ارائه پاسخ‌های سریع. این دو نمونه از روش هایی است که الکسا واقعاً یک دستیار مجازی قابل تنظیم است. حتی برای پیش پا افتاده ترین سؤالات، الکسا معمولاً می فهمد و به درستی پاسخ می دهد. همچنین می‌توانید از ده‌ها هزار مهارت الکسا استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد همه چیز را از سفارش یک پیتزا گرفته تا یک بازی Jeopardy انجام دهید.

اگرچه سیری در طول سال ها بهتر شده، اما هنوز یک قدم از الکسا عقب است. هنگام انجام کار ساده، مانند پخش آهنگ، گاهی اوقات سیری درست متوجه نمی شود و شاید برایتان آزاردهنده باشد. با این حال، این یک روش قابل قبول برای استفاده از هوم پاد مینی است، اما هنوز هم می تواند بسیار بهتر باشد.

Smart Home Hub: هوم پاد مینی دوباره سلطنت می کند

یکی دیگر از راه های استفاده از اسپیکر هوشمند در خانه، به عنوان یک هاب خانه هوشمند است. هم هوم پاد مینی و هم اکو پاپ کنترل هر دستگاهی را که تصورش را بکنید، از دوشاخه های هوشمند گرفته تا ترموستات، با یک فرمان صوتی ساده آسان و ساده می کنند. از اکو پاپ و الکسا می توان برای کنترل محصولات بسیار بیشتری نسبت به هوم پاد مینی و سیری استفاده کرد. اما هوم پاد مینی بهترین انتخاب برای کنترل محصولات خانه هوشمند و استفاده در اتوماسیون خانه هوشمند است.

هوم پاد مینی دو مزیت بزرگ در مقایسه با اکو پاپ ارائه می دهد. اولین سنسور دما و رطوبت داخلی است. با این اطلاعات، می توانید از هوم پاد مینی به عنوان بخشی از یک اتوماسیون استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر دما از یک سطح از پیش تعیین شده بیشتر شود، یک فن به طور خودکار روشن می شود. اسپیکر هوشمند اپل همچنین دارای قابلیت تشخیص صدا است که در صورت به صدا در آمدن آلارم دود یا مونوکسید کربن در خانه شما یک اعلان برای شما ارسال می کند.

اگر یک سیستم Wi-Fi Eero Mesh موجود دارید، اکو پاپ به عنوان یک توسعه دهنده کاربرد مفیدی دارد که بدون نیاز به خرید واحد eero دیگری، پوشش را تا 1000 فوت مربع بیشتر افزایش می دهد. با افزایش قابلیت همکاری بین محصولات خانه هوشمند، اکو پاپ و الکسا راه های مورد علاقه برای کنترل محصولات خانه هوشمند هستند. اگر به دنبال خرید یک محصول خانه هوشمند هستید، احتمالاً با الکسا کار خواهد کرد. به دلیل الزامات امنیتی سختگیرانه اپل، نمی توان این را برای هوم پاد مینی و سیری گفت.

بهترین انتخاب بین هوم پاد مینی و اکو پاپ

اگرچه ممکن است کیفیت صدا و سازگاری با سایر محصولات اپل مانند هوم پاد مینی نداشته باشد، اما آمازون اکو پاپ واقعا بهترین انتخاب بین این دو اسپیکر هوشمند است. اینکه بتوانید از قدرت الکسا در خانه هوشمند خود بدون شکستن بانک استفاده کنید، رد کردن آن را سخت می کند.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا