آموزش

نحوه حذف اپلیکیشن ایکس باکس در ویندوز 11

ویندوز 11 برای بازی بسیار عالی است، به خصوص که از طریق Xbox Game Pass در اپلیکیشن Xbox به عناوین عالی زیادی دسترسی دارید. با این حال، برنامه ممکن است گاهی اوقات کمی باگ داشته باشد. به طوریکه شاید با خرابی های تصادفی، سرعت دانلود بسیار پایین، و مشکلات به روز رسانی بازی های خاص مواجه شوید که معمولاً با نصب مجدد سریع مشکل برطرف می شود.

اگر شما هم با همین مشکلات روبرو هستید یا گیمر نیستید و از برنامه Xbox استفاده نمی کنید، در ادامه نحوه حذف آن در ویندوز 11 را به شما نشان می دهیم. حذف اپلیکیشن Xbox در ویندوز 11 مانند حذف هر اپلیکیشنی در ویندوز 10 و 11 است. اگر با این فرآیند آشنایی ندارید، مراحل زیر را دنبال کنید تا اپلیکیشن Xbox را به طور کامل از سیستم خود حذف کنید.

  1. برنامه Settings را باز کنید. روی Apps از نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  2. در منوی برنامه ها، روی Installed apps کلیک کنید.
  3. “Xbox” را در نوار جستجو تایپ کنید، روی سه نقطه کنار برنامه کلیک راست کرده و از منوی کشویی Uninstall را انتخاب کنید.
  4. ویندوز از شما درخواست تایید می کند، پس برای حذف برنامه یک بار دیگر بر روی Uninstall کلیک کنید.

حال اگر اپلیکیشن Xbox را در منوی استارت جستجو کنید، متوجه می شوید که با موفقیت از سیستم شما حذف شده است. هر زمان که بخواهید می توانید به سرعت برنامه را از مایکروسافت استور دوباره نصب کنید. روش سنتی حذف برنامه ها برای اپلیکیشن Xbox به خوبی کار می کند، اما همیشه اینطور نیست.

گاهی اوقات، ویندوز به طور خودکار برنامه را در پس‌زمینه دانلود و نصب می‌کند بدون اینکه از شما سؤالی بخواهد. اگر می خواهید برای همیشه برنامه Xbox را حذف کنید، می توانید از چند دستور در PowerShell برای انجام کار استفاده کنید.

از منوی Start، PowerShell را با تایپ کردن آن در نوار جستجو جستجو کنید. روی Run as Administrator کلیک کنید و روی Yes در کادر محاوره‌ای تأیید که بعداً ظاهر می‌شود، کلیک کنید. از هر یک از این سه دستور برای حذف موفقیت آمیز برنامه Xbox از سیستم خود استفاده کنید:

get-appxpackage *xboxapp* | remove-appxpackage

این دستور برنامه Xbox را برای کاربر فعلی حذف می کند.

get-appxpackage -allusers *xboxapp* | Remove-AppxPackage

این دستور برنامه ایکس باکس را برای تمام حساب های کاربری سیستم شما حذف می کند.

get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*xboxapp*”} | remove-appxprovisionedpackage –onlinedsda

این دستور برنامه Xbox را برای تمام حساب های کاربری فعلی حذف می کند و همچنین از نصب آن برای حساب های کاربری ایجاد شده در آینده جلوگیری می کند. همه این دستورات ایمن هستند و فقط بر روی برنامه Xbox تأثیر می گذارند. نیازی نیست نگران خراب شدن سیستم خود باشید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا