نرم افزار و اینترنت

آپدیت فیسبوک مسنجر: رمزگذاری سرتاسر پیش‌فرض برای چت ها و تماس ها

امروز، متا آنچه را که “بزرگترین مجموعه بهبودهای مسنجر از زمان انتشار آن در سال 2011” می نامد، رونمایی کرد. اول از همه، رمزگذاری سرتاسر اکنون یک پیش فرض برای چت ها و تماس های خصوصی در مسنجر و فیس بوک است، به این معنی که ارتباطات ایمن شما نمی تواند توسط دیگران حتی توسط خود متا جاسوسی شود.

پس از به‌روزرسانی، مسنجر از کاربران می‌خواهد که یک پین تنظیم کنند، در صورتی که بعداً نیاز به بازیابی پیام‌ها در دستگاه جدید داشته باشند. انتشار جهانی ممکن است چند ماه طول بکشد، زیرا این برنامه بیش از یک میلیارد کاربر دارد. رمزگذاری سرتاسر در سال 2016 به گزینه ای برای مسنجر تبدیل شد، اما متا بدیهی است که تلاش های ایمنی خود را افزایش می دهد که با توجه به رسوایی های اخیر این شرکت، به خصوص در مورد محتوای شکار کودکان، حرکت معقولی است.

علاوه بر مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید حریم خصوصی، ایمنی و کنترل، مسنجر کیفیت تصویر بهبودیافته‌ای را برای عکس‌ها و ویدیوها دریافت می‌کند. متا می‌گوید که در حال حاضر در حال آزمایش اشتراک‌گذاری رسانه HD با یک گروه آزمایشی کوچک است، قبل از اینکه در ماه‌های آینده آن را منتشر کند. مسنجر همچنین ابزارهای مفید دیگری را دریافت می کند که ظاهراً از واتس اپ الهام گرفته شده، و شامل ویرایش پیام (تا 15 دقیقه پس از ارسال)، گزینه های سرعت پخش پیام صوتی، ادامه پخش پیام صوتی خارج از چت یا برنامه، کنترل رسید خواندن و پیام های ناپدید شده می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا