موبایل و تبلت

اپل قصد دارد تا سه سال آینده بیش از 50 میلیون گوشی در هند بسازد

اپل بیش از هر مدل قبلی آیفون 15 را در هند ساخت و قصد دارد این روند را ادامه دهد. وال استریت ژورنال گزارش داد که این شرکت طی دو تا سه سال آینده یک چهارم تولید آیفون خود – بیش از 50 میلیون گوشی – را به کشور منتقل خواهد کرد. با این حال، چین همچنان بزرگترین تامین کننده آیفون باقی خواهد ماند.

Foxconn و دیگر تامین کنندگان اپل بر این باورند که فشار به هند به خوبی پیش رفته است، بنابراین آنها در حال آماده کردن زمینه برای توسعه آینده هستند. این شرکت در ابتدا به دلیل مشکلات زیرساختی و اتحادیه‌های قدرتمندی که به وضع قوانین کاری محدودتر کمک کرده‌اند، به کندی پیش رفت. وزیر بازرگانی هند در ابتدای سال 2023 گفت که اپل قصد دارد 25 درصد از تلفن های خود را در این کشور بسازد، اما هیچ گاه هیچ چارچوب زمانی برای آن ضمیمه نشده است.

با توجه به اینکه آیفون 15 اولین بار بود که یک مدل ساخت هند را در روز انتشارش عرضه می کرد، دو تا سه سال نشان دهنده یک افزایش به نسبت چشمگیر خواهد بود. همچنین مشخص شده که فاکسکان، پیمانکار اپل، آیفون 15 بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود در تامیل نادو، هند تولید خواهد کرد. این بخشی از برنامه اپل برای تنوع بخشیدن به تولید در مواجهه با خطرات زنجیره تامین به دلیل تنش بین آمریکا و چین است.

به گفته منابع WSJ، فاکسکان هم اکنون در حال ساخت کارخانه ای در ایالت جنوبی کارناتاکا است که انتظار می رود در آوریل 2024 افتتاح شود و همچنین یک کارخانه بزرگ دیگر نیز در تابلوی طراحی وجود دارد. تا به امروز، اپل تنها درصد کمی از آیفون‌های خود را در هند ساخته و تولید پیش از این تا 9 ماه از چین عقب‌تر بود. این موضوع با آیفون 14 تغییر کرد که تولید آن در همان ماه در چین آغاز شد و آیفون 15های ساخته شده در هند در زمان عرضه در فروشگاه ها در دسترس بودند.

روابط بین آمریکا و چین در حال حاضر ظریف است و آمریکا اخیراً اقداماتی را برای جلوگیری از دسترسی به فناوری پیشرفته در این کشور انجام داده است. اپل همچنان بر اهمیت این کشور تاکید می کند و تیم کوک، دو بار در سال 2023 به آنجا سفر کرده است. اپل همچنین تعداد زیادی گوشی در چین می فروشد که حدود 19 درصد از کل درآمد آن را تشکیل می دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا