موبایل و تبلت

تکنو از ورود پریسکوپ لنز مایع با دیافراگم متغیر به سری Phantom X خبر داد

تکنو این هفته رویداد لنز آینده خود را در شانگهای برگزار کرد و سه فناوری نوآورانه را به نمایش گذاشت که احتمالاً در دوربین‌ گوشی های Phantom X آینده خواهیم دید. اولی یک دیافراگم متغیر منحصر به فرد است که تکنو آن را دیافراگم قابل تنظیم W شکل می نامد. این الهام گرفته از چشم یک ماهی کوچک است و برای از بین بردن تابش خیره کننده در شرایط نوری سخت، مانند نور پس زمینه قوی طراحی شده است.

این یک رویکرد منحصربه‌فرد بوده و نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم تکنو شاتر W شکل را در مقابل چه سنسور و لنز ترکیبی قرار می‌دهد. تکنو همچنین اولین لنز ماکرو تله فوتو مایع را به نمایش گذاشت. قبلا شاهد فناوری لنز مایع بودیم، اما هرگز آن را در یک ماژول پریسکوپ مشاهده نکردیم. پریسکوپ‌ها بزرگ هستند و دستیابی به تمرکز ماکرو در محفظه‌های دو بخش سنتی یک چالش است.

رویکرد تکنو از ولتاژ برای تنظیم انحنای لنز استفاده می‌کند، بنابراین به صورت دینامیکی آن را از بلند به باریک تطبیق می‌دهد و به فوکوس ماکرو 5 سانتی‌متری دست می‌یابد. تکنو می گوید که طراحی لنز مایع امکان استفاده از یک سنسور بزرگ را فراهم می کند. اکثر گوشی ها از دوربین های فوق عریض خود برای توانایی های ماکرو استفاده می کنند. اما چشم انداز گسترده تر آنها اعوجاج زیادی را در تصاویر به ارمغان می آورد. استفاده از فاصله کانونی بیشتر، مانند این مورد با زوم پریسکوپ، راهی برای عکاسی ماکرو واقعی است.

تکنو همچنین یک بار دیگر فناوری Universal Tone خود را توضیح داد. این فناوری از سه موتور مجهز به هوش مصنوعی برای کامل کردن رنگ پوست در عکس ها استفاده می کند. موتور بازیابی رنگ پوست چندگانه با استفاده از یک ماتریس طیف رنگی، که بر اساس تحقیقات رنگی رنگ پوست است، رنگ پوست را کالیبره و تنظیم می کند. Local-Tuning Engine افراد را در یک محیط شناسایی می کند و با نگاشت تن برای تصویری چشمگیرتر بازی می کند. در نهایت، Computational Portrait Engine همه چیز را با زیبایی‌شناسی دلپذیر به پایان می‌رساند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا