نرم افزار و اینترنت

ویژگی پیام های صوتی ناپدیدشونده به لیست حریم خصوصی واتس اپ افزوده شد

هنگامی که یک دهه پیش اسنپ چت مفهوم “داده های زودگذر” را به توده ها معرفی کرد، پیام های خود ویرانگر واقعاً مطرح شد. در بیشتر موارد، همه آن شرکت ها شکست خوردند، اما این ایده رشد کرده است. برای این منظور، واتس اپ فقط پیام های صوتی را معرفی کرد که پس از پخش به طور خودکار حذف می شوند.

ویژگی View Once برنامه پیام‌رسان از قبل برای عکس‌ها و پیام‌ها وجود دارد، اما این اولین بار است که برای پیام‌های صوتی اعمال می‌شود. رابط کاربری ساده است. کافیست View Once را انتخاب کنید و یک پیام صوتی ایجاد کنید. پس از شنیدن آن توسط گیرنده، خود تخریب می شود. این نه تنها به گونه‌ای “ماموریت غیرممکن” سرگرم‌کننده است، بلکه به طور فعال حریم خصوصی را در مورد ضبط‌های صوتی که موضوعات حساس را ذکر می‌کنند، افزایش می‌دهد.

برخی از اخطارها وجود دارد، زیرا هیچ فناوری ای بی خطا نیست. واتس‌اپ کاربران را تشویق می‌کند فقط پیام‌های صوتی View Once را برای افرادی که به آنها اعتماد دارند ارسال کنند، زیرا راه‌هایی برای دور زدن ماهیت زودگذر داده‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، کاربران اندروید می‌توانند از عملکرد ضبط صفحه هنگام گوش دادن استفاده کنند و هر کسی می‌تواند از دوربین یا میکروفون خارجی دیگری برای ضبط پیام استفاده کند.

این ابزار در چند روز آینده در سطح جهانی عرضه می شود، بنابراین ممکن است کمی قبل از اینکه به روز رسانی به جعبه شما برسد. واتس اپ در طول سال گذشته انواع و اقسام پیشرفت ها را انجام داده است. همین هفته گذشته، این پلتفرم قابلیت اشتراک گذاری عکس ها در فرمت اصلی و بدون فشرده سازی را معرفی کرد. این برنامه همچنین اخیرا ابزاری را اضافه کرده که آدرس IP شما را هنگام برقراری تماس پنهان می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا