گوشی iQOO 12، که توسط شرکت ویوو تولید شده، یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات در بازار تلفن‌های هوشمند است. این گوشی، با وزنی حدود 195 گرم و ضخامت 8.6 میلی‌متر، طراحی باریک و زیبایی دارد. این گوشی دارای استاندارد IP64 برای مقاومت کامل در برابر گرد و غبار و پاشش شدید است. در این مقاله به نقد و بررسی گوشی iQOO 12 پرداخته و نگاهی به طراحی، عملکرد، نرم افزار و دوربین آن می اندازیم.

مشخصات فنی

  • بدنه: 163.2×75.9×8.1 میلیمتر، 199 گرم؛ جلو شیشه ای، پشت شیشه ای، قاب آلومینیومی؛ IP64.
  • صفحه نمایش: 6.78 اینچ AMOLED، یک میلیارد رنگ، نرخ 144 هرتز، HDR10+، روشنایی 3000 نیت (اوج)، وضوح 1260×2800 پیکسل
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 و Adreno 750
  • حافظه: 12/16 گیگابایت رم، 256/512 گیگابایت یا یک ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4.0
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 14، رابط کاربری Funtouch 14 (بین المللی)، OriginOS 4 (چین).
  • دوربین پشتی: 50 مگاپیکسل اصلی با دیافراگم f/1.7، تله فوتو 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.6 و فوق عریض 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • دوربین جلویی: 16 مگاپیکسل، f/2.5
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ 120 وات سیمی
  • قابلیت اتصال: 5G، دو سیم کارته، وای فای 7، بلوتوث 5.4، aptX HD، aptX Adaptive، فناوری NFC، پورت مادون قرمز
  • متفرقه: خواننده اثر انگشت (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو

iQOO 12 سفید داخل یک جعبه مات مشکی حاوی یک آداپتور برق 120 واتی و یک کابل USB-C-to-C با درجه 6A است. بسته‌های خرده‌فروشی همچنین شامل یک قاب سیلیکونی شفاف و یک کارت چاپی دو طرفه BMW M است.

طراحی و کیفیت ساخت

iQOO 12 به راحتی در میان زیباترین گوشی های هوشمندی است که اخیراً از آن استفاده کرده ایم. مهم نیست که کدام نسخه را دریافت می کنید – Alpha یا Legend – ما مطمئن هستیم که در همان لحظه ای که iQOO 12 را از جعبه خود بیرون بیاورید عاشق این طراحی خواهید شد. مدل بررسی ما Legend می باشد که دارای قاب نقره ای و پنل پشتی سفید با خطوط مشخص BMW M Motorsport است.

این یک گوشی هوشمند کاملا براق و در عین حال بسیار مقاوم در برابر لک است. اما به همان اندازه که به نظر می رسد لغزنده است. نسخه آلفا دارای پنل پشتی مشکی با روکش سندبلاست است که بیشتر شبیه ابریشم می باشد تا کاغذ سنباده. یک نسخه قرمز رنگ نیز موجود بوده که منحصر به چین است. قسمت جلویی iQOO 12 با یک ورق شیشه ای مسطح پوشانده شده، در حالی که قسمت پشتی دارای یک صفحه شیشه ای کمی خم شده با منشأ متفاوت است.

مدل Legend دارای شیشه مینای چینی سفید با الگوی سه رنگ با امضای BMW M Motorsport است که طراحی بافت نقطه‌دار دارد. Alpha one دارای یک قطعه شیشه ای فلوریت AG است. پوشش آلفا تحت فرآیندهای دقیق متعددی قرار گرفت و هنگامی که از زوایای مختلف به آن نگاه می‌شد، جلوه‌ای درخشان به آن می‌بخشید.

یک قطعه امضای خارجی مشترک، جزیره دوربین است که ظاهراً از سوراخ‌هایی الهام گرفته شده که در بدنه کشتی‌ها برای ورود نور و هوا استفاده می‌شود. همچنین دارای هشت قوس ظریف و یک شیشه منحنی سه بعدی است که تحت یک فرآیند خمش گرم قرار می گیرد. جزیره دوربین توسط یک حلقه فلزی تزئینی خاکستری با دو لایه الگوهای بافت احاطه شده است. فریم از همه طرف صاف است، اما با خمیدگی خفیفی به پایان می رسد که زمانی به آن شکل دو بعدی می گفتند. هیچ تغییر ناگهانی در این راه وجود ندارد و گوشی در دست شما طبیعی است.

iQOO 12 دارای استاندارد IP64 برای محافظت کامل در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر جت های آب بدون فشار در همه طرف است. در حالی که این بدان معنی است که غوطه ور کردن iQOO 12 در آب توصیه نمی شود، اما باید در برابر بیشتر پاشش آب یا باران دوام بیاورد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به همه طرف‌های iQOO 12 بیندازیم. در قسمت جلویی پنل 6.78 اینچی E7 AMOLED قرار دارد که وضوح، نرخ تازه سازی و روشنایی بالایی دارد. زیبا به نظر می رسد و به طرز باورنکردنی صافی به نظر می رسد. یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش وجود دارد که به همان سرعتی که این روزها معمولاً استفاده می شود، سریع و قابل اعتماد است.

در بالای صفحه نمایش، درست قبل از قاب، یک گوشی تقریبا غیرممکن وجود دارد که به عنوان یکی از بلندگوها نیز عمل می کند. همچنین دارای یک خروجی دوم و رو به بالا برای اهداف بلندگو است. پنل پشتی با آرم iQOO و خطوط راه راه BMW M تمیز و صاف است. در سمت چپ iQOO 12 چیزی وجود ندارد. قسمت سمت راست قاب کلیدهای صدا و پاور/قفل را در خود جای می دهد. قسمت بالایی دارای یک خروجی برای بلندگوی بالایی، بلستر IR و یکی از میکروفون ها است.

میکروفون اصلی (دهنی)، همراه با پورت USB-C، بلندگوی دوم و سینی سیم، همگی در پایین iQOO 12 قرار دارند. iQOO 12 ابعادی برابر 163.2 در 75.9 در 8.1 میلی‌متر و وزنی در حدود 204 گرم دارد که مطابق با اکثر گوشی‌های هوشمند 6.8 اینچی این روزها است. iQOO 12 یک گوشی هوشمند خوش ساخت با طراحی مجلل، با رنگ‌های متفکرانه و عناصر برجسته است.

صفحه نمایش

iQOO 12 صفحه نمایش 6.78 اینچی E7 AMOLED ارتقا یافته نسبت به iQOO 11 دارد. پنل دستگاه رزولوشن 1260×2800 پیکسل (453ppi) داشته و از نرخ نوسازی پویا تا 144 هرتز و مدولاسیون عرض پالس 2160 هرتز برای کاهش نور بدون سوسو پشتیبانی می کند. همچنین شامل گواهی HDR10+، حداکثر روشنایی 1400 نیت و حداکثر روشنایی پیک 3000 نیت می شود.

این پنل همچنین عمق رنگ 10 بیتی داشته و می تواند بیش از 1 میلیارد رنگ را نشان دهد. فضای رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد. هنگام کنترل دستی نوار لغزنده روشنایی، حداکثر روشنایی 502 نیت را ثبت کردیم. با این حال، هنگام استفاده از حالت روشنایی خودکار، صفحه نمایش می تواند بسیار روشن تر باشد (به طور خاص، بیش از 1400 نیت). حداقل روشنایی در نقطه سفید فقط 1.9 نیت بود که بسیار عالی است.

صفحه نمایش iQOO 12 از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. گزینه های رنگ نمایشگر سه مدل رنگ مختلف را ارائه می دهند – استاندارد (پیش فرض، DCI-P3)، روشن (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و رنگ پرو (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. گزینه Pro مربوط به sRGB است و رندر فوق العاده دقیقی از جمله رنگ های سفید و خاکستری ارائه می دهد.

نمایشگر تا 144 هرتز از نرخ تازه‌سازی پشتیبانی می‌کند، و سه حالت به‌روزرسانی وجود دارد که همگی تطبیقی دارند – High (تا 144 هرتز)، Standard (تا 60 هرتز)، و Smart Switch (به طور خودکار برخی از برنامه‌ها را به 60 هرتز یا 90 هرتز محدود می‌کند). نرخ تازه‌سازی تطبیقی همانطور که انتظار رفته، کار می‌کند و وقتی صفحه نمایش محتوای ثابت را نشان می‌دهد تا 1 هرتز کاهش یافته و برای بازی‌ها و بنچمارک‌ها تا 144 هرتز می‌رسد، مگر اینکه استاندارد را انتخاب کرده باشید، سقف آن 60 هرتز است.

برای پخش برنامه‌ها و پخش‌کننده‌های ویدیویی، Smart Switch از 90 هرتز و High از 120 هرتز استفاده می‌کند. به غیر از آن، نرخ به‌روزرسانی بسته به ویدیو تغییر می‌کند (30 هرتز برای 30 فریم در ثانیه، 60 هرتز برای 60 فریم در ثانیه)، همانطور که انتظار می رفت، صفحه نمایش همیشه روشن از 1 هرتز استفاده می کند.

عمر باتری

iQOO 12 از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. این یک باتری با گرافیت تقویت شده بوده که قرار است حداقل 80 درصد از ظرفیت خود را پس از 1600 چرخه حفظ کند. امتیاز کاربر فعال iQOO 12 در ساعت 13:30 کاملاً خوب است و مشابه چیزی است که گلکسی اس 23 اولترا ارائه می شود.

امتیازات فردی عالی هستند و iQOO 12 بیش از یک روز در تماس صوتی، بیش از 11 ساعت در مرور وب، تقریبا 18 ساعت در پخش ویدیو و 8.5 ساعت بازی دوام آورد. مرور وب می توانست بهتر باشد، اما هنوز به اندازه کافی کافی است. iQOO 12 از شارژ سریع 120 واتی FlashCharge پشتیبانی می کند و با کابل USB-C با 120 وات و 6A عرضه می شود.

دو گزینه باتری وجود دارد – Fast Charging (روشن/خاموش) و Optimized battery life (عادات شارژ شما را یاد می گیرد). زمان شارژ واقعاً فوق العاده سریع است! ما فقط در 5 دقیقه 30 درصد دریافت کردیم. سپس 69 درصد شارژ را در 15 دقیقه کلاک کردیم! شارژ کامل 26 دقیقه طول کشید! شارژ بی سیم در iQOO 12 در دسترس نیست.

نرم افزار و رابط کاربری

iQOO 12 اندروید 14 را با سیستم عامل Funtouch 14 بوت می کند. این اولین گوشی است که با نسخه جدید Funtouch ارائه می شود و تا سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال وصله امنیتی برای آن وعده داده شده است. Funtouch V14، اگرچه در واقع تمیزتر و ظریف تر است، اما از نظر ظاهر و احساس تفاوت چندانی ندارد و این یک تجربه بسیار سفارشی و قابل تنظیم است.

یکی از ویژگی های اختصاصی مفید را می توان در منوی برنامه های اخیر یافت. شما می توانید بین شکل گیری چرخ فلک استاندارد و چیدمان کاشی های افقی یکی را انتخاب کنید – به نوعی مانند MIUI، فقط به صورت افقی قابل پیمایش است. تنظیم در همان لحظه در دسترس است و لازم نیست آن را در منوها جستجو کنید.

سایه اعلان‌ها بسیار آشناست، اکنون برخی از جابجایی‌های سریع حباب‌دار گوگل را به کار می‌گیرند. کشوی اپلیکیشن ها دارای یک دسته برنامه های پیشنهادی قابل ارتقا در بالا (متداول ترین موارد استفاده شده) است، در حالی که استفاده از پیمایش عمودی در سمت راست، برنامه هایی را که با حرف انتخاب شده شروع می شوند برجسته می کند.

بقیه UI بیت های غیر موجودی زیادی دارد. در زیر منوی Dynamic effects، ویوو مجموعه‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی را برای صفحه اصلی، صفحه قفل و جلوه‌های انیمیشن گروه‌بندی کرده است. حتی انیمیشن های مختلفی برای شارژ و تشخیص چهره وجود دارد. تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن در یک منوی فرعی متفاوت است، اما تلفن همچنان گزینه های زیادی برای سرهم بندی در اختیار شما قرار می دهد (مجموعه وسیعی از انیمیشن ها، سبک های ساعت، رنگ ها، پس زمینه).

منوی صدا دارای چند سورپرایز دلپذیر است. درست مانند سامسونگ و OneUI آن، Funtouch از افرادی که مشکلات شنوایی دارند مراقبت می کند و شما می توانید صدا را برای شنیدن افراد مسن یا افراد دارای اختلال شنوایی کالیبره کنید. علاوه بر این، اعلان‌ها و تماس‌ها نوار لغزنده‌ای جداگانه دریافت می‌کنند. شدت لرزش را می توان برای تماس ها و اعلان ها به طور مستقل تنظیم کرد. با این حال، هیچ اکولایزر سیستمی برای بلندگو موجود نیست، که بسته به نوع نگاه شما به آن، می تواند منفی یا مثبت باشد. یک کلید سوپر وضوح صوتی در ترکیب قرار می گیرد.

حالت Ultra Game اختصاصی در دسترس است و همه آن را دارد. بیشتر ویژگی ها در مورد کاهش اختلال در حین بازی یا جلوگیری از نمایش اعلان ها توسط برنامه های خاص است. یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که مدتی است در گوشی های ویوو وجود داشته، امکان خاموش کردن صفحه نمایش و اجرای بازی در پس زمینه است. لانچر Funtouch همچنین گالری، پخش کننده های صوتی و تصویری، مدیر سیستم و کنترل از راه دور هوشمند (برای بلستر IR) خود را ارائه می دهد. همچنین یک برنامه تم اختصاصی وجود دارد و ویوو اپ استور نیز وجود دارد.

عملکرد و کارایی

iQOO 12 مجهز به جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است که در مقایسه با 8 نسل 2 حدود 30 درصد سریعتر و 20 درصد کارآمدتر می باشد. این تراشه بر اساس لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده. و تمرکز واضحی روی پیشرفت‌های هوش مصنوعی، بازی، صدا و دوربین دارد. پردازنده هشت هسته ای داخل شامل یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز، پنج هسته مبتنی بر Cortex-A720 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A520 با کلاک تا 2.3 گیگاهرتز می شود. این پردازنده چهار خوشه ای با ساختار 1+3+2+2 ارائه می شود.

اسنپدراگون 8 نسل 3 و پردازنده گرافیکی جدید آن Adreno 750 می‌توانند بازی‌های “کنسول‌باز” را با پشتیبانی از 240 فریم در ثانیه روی نمایشگرهای 240 هرتزی ارائه دهند. Adreno Frame Motion Engine 2.0 می‌تواند فریم‌هایی را برای پخش روان‌تر تولید کند و از Unreal Engine 5.2 پشتیبانی می‌کند. پردازشگر گرافیکی 25 درصد سریعتر، 25 درصد مصرف انرژی بیشتر دارد و 40 درصد رهگیری پرتوی بهتری را در مقایسه با Adreno 740 در SD8G2 به ارمغان می آورد.

هوش مصنوعی در داخل اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار دارد. همه چیز با AI Engine شروع می شود که از مدل های هوش مصنوعی مولد چند وجهی و مدل های محبوب زبان بزرگ برای تشخیص گفتار پشتیبانی می کند – تراشه می تواند تا 20 توکن در ثانیه برای پاسخ های دستیار هوش مصنوعی فوری کار کند. کوالکام به خود می بالد که اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای سریع ترین انتشار پایدار جهان است که می تواند در کسری از ثانیه تصویر ایجاد کند. هوش مصنوعی توانایی های دوربین را نیز افزایش می دهد.

برای مثال Semantic Segmentation می‌تواند سرزندگی و جزئیات تصاویر را در زمان واقعی افزایش دهد، در حالی که ویدیوی دید در شب می‌تواند یک صحنه تاریک را روشن کند. پشتیبانی از حافظه LPDDR5x تا 4800 مگاهرتز و حداکثر 24 گیگابایت وجود دارد.  این تراشه از Wi-Fi 7 تا 6 گیگاهرتز شامل 802.11be، 802.11ax، 80211ac و 80211a/bg/n پشتیبانی می‌کند. این تراشه دارای مودم X75 5G با هر دو آنتن زیر 6 گیگاهرتز و mmWave است. iQOO 12 در سه پیکربندی رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 شامل 12/256 گیگابایت، 16/512 گیگابایت  و 16 گیگابایت/1 ترابایت در دسترس است.

کیفیت دوربین

iQOO 12 شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک تله فوتو 64 مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال 3 برابر و تا 10 برابر بدون تلفات در قاب پشتی می شود. در جلو هم یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین اصلی iQOO 12 به سنسور 50 مگاپیکسلی امنی ویژن OV50H با ناحیه بزرگ 1/1.3 اینچی و پیکسل‌های مجزا 1.2 میکرومتر متکی است؛ این دوربین از فوکوس خودکار چهار جهته Quad-PD پشتیبانی می‌کند. سنسور پشت یک لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) 23 میلی‌متری میلی متری f/1.7 قرار دارد.

دوربین بعدی 50 مگاپیکسلی فوق عریض است که از سنسور سامسونگ 1/2.76 اینچی (S5K) JN1 و پیکسل‌های مجزا 0.64 میکرومتر استفاده می‌کند. این دوربین با لنز 15 میلی‌متری f/2.0 همراه است و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید عکس‌های ماکرو بگیرید. سومین و آخرین دوربین، دوربین زوم است که دارای سنسور 64 مگاپیکسلی OV64B – اندازه 1/2 اینچ و پیکسل‌های مجزا 0.7 میکرومتر می باشد. این دوربین دوباره پشت یک لنز پریسکوپ تثبیت‌شده (OIS) 70 میلی‌متری f/2.6 قرار می‌گیرد، که عملاً مشابه لنز وان پلاس اوپن یا اوپو فایند N3 است.

این دوربین دارای بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری است و از زوم بدون اتلاف تا 10 برابر پشتیبانی می کند. این دوربین همچنین از فوکوس از فواصل بسیار نزدیک پشتیبانی می کند و عکس های فوق العاده ای با بوکه طبیعی ایجاد می کند. دوربین جلو مانند iQOO 11 است و از دوربین قدیمی 16 مگاپیکسلی سامسونگ S5K3P9 (1/3 اینچ 1 میکرومتر) با فیلتر تتراسل استفاده می کند، اما به جای عکس های 4 مگاپیکسلی، عکس های 16 مگاپیکسلی ارتقا یافته را ذخیره می کند.

دوربین اصلی به‌طور پیش‌فرض عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و این عکس‌ها به خوبی جزئیات و شارپ هستند و محدوده دینامیکی خوب و کنتراست فوق‌العاده دارند. همچنین نویز کم بوده، رنگ‌ها یک درجه اشباع‌تر از واقعیت هستند، (اما نه بیش از حد) و پردازش کلی خوشایند به نظر می رسد. حالت رنگ Natural، همانطور که وعده داده شده بود، رنگ های کاملا دقیق را ارائه می دهد. همچنین عکس‌های پردازش‌شده کمی با وضوح بیشتر و گاهی کنتراست بالاتر ارائه می شود.

حالت 50 مگاپیکسلی با وضوح بالا پیشرفت بزرگی نسبت به حالت استاندارد عکس ارائه نمی کند. جزئیات متوسط بوده و محدوده دینامیکی آنقدر وسیع نیست و رنگ ها نسبتا دقیق هستند. اما از آنجایی که این عکس‌ها پردازش نشده‌اند، می‌توانید اندازه آن‌ها را به 12.5 مگاپیکسل کاهش دهید و تصاویری با جزئیات خوب و واقعی دریافت کنید. زوم 2 برابری روی دوربین اصلی کیفیت بالایی دارد. احتمالاً از یک برش از مرکز عکس 50 مگاپیکسلی استفاده می کند. در حالی که عکس‌ها نسبت به عکس‌های 1x کیفیت کمتری در هر پیکسل دارند، اما هنوز جزئیات کافی، رنگ‌های دوست‌داشتنی، محدوده دینامیکی گسترده و کنتراست بالا را ارائه می‌دهند. اگرچه آنها کمی پر نویز هستند.

به سراغ دوربین تله فوتو می رویم؛ عکس‌های پیش‌فرض 16 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری فوق‌العاده هستند! آنها سطح بالایی از جزئیات حل شده، فقط وضوح مناسب، رنگ های زنده و نویز کم را ارائه می دهند. همچنین می‌توانیم محدوده دینامیکی گسترده و کنتراست عالی را تحسین کنیم. عکس‌های 16 مگاپیکسلی با زوم 10 برابر به طرز شگفت‌آوری خوب هستند – سطح جزئیات آن‌ها به طور غیرمنتظره‌ای خوب است، حتی اگر با زوم 3 برابری نباشد. عکس های 12.5 مگاپیکسلی فوق عریض جزئیات و وضوح کافی را ارائه می دهند، حتی اگر بهتر دیده باشیم.

عکس‌های در نور کم که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، بسیار عالی هستند. به طوریکه جزئیات با وضوح زیاد بوده، نوردهی عالی است، کاهش نویز عملکرد خوبی دارد و اشباع رنگ دوست‌داشتنی است. محدوده دینامیکی شایسته تحسین است، زیرا نکات برجسته کمی وجود دارد.

جمع بندی

iQOO 12 یک گوشی هوشمند عالی با قیمت رقابتی حدود 600 دلار است. این یک پرچمدار واقعی با طراحی پریمیوم، همکاری انحصاری BMW M Motorsport، آخرین تراشه اسنپدراگون، صفحه نمایش درجه یک و شارژ سریع فوق العاده است. در پایان این بررسی، عمدتاً برداشت‌های مثبتی از iQOO 12 داریم. طراحی فوق‌العاده‌ای داشته (حتی اگر لغزنده باشد)، و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 انتظارات را برآورده می‌کند و دمای حرارتی آن بسیار خوب است.

کیفیت عکس از همه دوربین ها بسیار خوب است، اما گاهی اوقات با مشکلاتی در پردازش روبرو می شود. همین امر در مورد ضبط ویدیو نیز صدق می کند – ناسازگار است. و دوربین سلفی هم خوب نیست. iQOO 12 همچنان با نرم افزارهای bloatware زیادی در اندروید 14 خود عرضه می شود، اگرچه طبق وعده کاهش یافته است. iQOO همچنین سه آپدیت اصلی اندروید را برای این گوشی هوشمند مشخص کرده است.

مزایا

  • طراحی فوق العاده، رتبه IP64
  • AMOLED عالی، واقعاً پویا، HDR10+
  • عمر باتری عالی، شارژ فوق العاده سریع
  • بهترین چیپست موجود در بازار، پایداری قابل اعتماد
  • کیفیت عکس خوب از همه دوربین های پشتی
  • لرزشگیر ویدیو عالی
  • گزینه های اتصال همه جانبه
  • اندروید 14، وعده سه آپدیت اصلی

معایب

  • bloatware از پیش نصب شده
  • پردازش تصویر متناقض
  • دوربین سلفی با کیفیت پایین، فقط ویدیوی 1080p، بدون EIS.
  • بدون شارژ بی سیم
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *