گوناگون

ساخت عینک واقعیت مجازی برای موش ها جهت بررسی واکنش به شکارچیان

باور کنید یا نه، دانشمندان سال هاست که از تنظیمات واقعیت مجازی برای مطالعه فعالیت مغز در موش های آزمایشگاهی استفاده می کنند. در گذشته، این کار با احاطه کردن موش‌ها با نمایشگرهای تخت انجام می‌شد (تاکتیکی که محدودیت‌های آشکاری برای شبیه‌سازی یک محیط واقعی دارد)، اکنون، در تلاشی برای ایجاد تجربه‌ای فراگیرتر، تیمی در دانشگاه نورث وسترن در واقع عینک‌های واقعیت مجازی کوچکی را توسعه دادند که روی صورت موش و بیشتر بدن آن قرار می‌گیرد.

این به آنها این امکان را می‌دهد تا تهدیدات بالای سر را برای اولین بار شبیه‌سازی کنند و در تمام مدت فعالیت مغز موش‌ها را نقشه‌برداری کنند. این سیستم که Miniature Rodent Stereo Illumination VR (یا iMRSIV) نام دارد، مانند یک هدست واقعیت مجازی برای انسان روی سر موش قرار ندارد. درعوض، عینک‌ها در جلوی تردمیل قرار می‌گیرند و تمام میدان دید ماوس را در حین دویدن در جای خود احاطه می‌کنند. جان عیسی، نویسنده اول این مطالعه گفت: “ما یک نگهدارنده سفارشی برای عینک طراحی و ساختیم. کل صفحه‌نمایش نوری – صفحه‌نمایش‌ها و لنزها – دور تا دور ماوس می‌چرخند.”

در آزمایش‌ها، محققان می‌گویند به نظر می‌رسد موش‌ها سریع‌تر از تنظیمات قبلی به محیط واقعیت مجازی جدید می‌روند. برای بازآفرینی تهدیدهای بالای سر، مانند پرندگانی که برای صرف غذا به داخل می روند، این تیم نقاط تاریک گسترده ای را در بالای نمایشگرها پیش بینی کرد. نحوه واکنش آنها به تهدیدهایی مانند این «یک رفتار آموخته شده نیست.

با این روش، محققان توانستند هم واکنش‌های فیزیکی بیرونی موش‌ها، مانند فیریز شدن در محل یا افزایش سرعت، و هم فعالیت عصبی آن‌ها را ثبت کنند. در آینده، آنها ممکن است این سناریو را تغییر دهند و اجازه دهند موش ها به عنوان شکارچی عمل کنند تا ببینند هنگام شکار حشرات چه اتفاقی می افتد. مقاله ای در مورد این تکنیک روز جمعه در مجله Neuron منتشر شد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا