نرم افزار و اینترنت

امکان ذخیره موقعیت مکانی در دستگاه به جای فضای ابری در گوگل مپس فراهم شد

در عصر امروز، محرمانه نگه داشتن هر چیزی، مانند محل موقعیت شما، تقریبا غیرممکن به نظر می رسد، و ما اغلب در اختیار شرکت ها هستیم تا اقدامات عملی برای انجام این کار انجام دهیم. برای این منظور، گوگل کنترل‌های موقعیت مکانی جدیدی را برای Maps اعلام کرده که به شما امکان می‌دهد کنترل بیشتری روی اطلاعات و مکان‌های ثبت شده داشته باشید.

یکی از قابل توجه ترین تغییراتی که در حال انجام است، گزینه ذخیره تایم لاین به جای فضای ابری در دستگاهتان است. اگر آشنا نیستید، تایم لاین یک رکورد رمزگذاری شده از تمام مناطق و جاذبه هایی است که بازدید کرده اید. برای فعال کردن تایم لاین، باید سابقه موقعیت مکانی خود را روشن کنید که به طور پیش فرض خاموش است. به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های گوگل مپس، تاریخچه موقعیت مکانی داده‌های شما را به‌طور خودکار پس از سه ماه در مقایسه با 18 ماه گذشته حذف می‌کند.

با این حال، می توانید هر اطلاعاتی را به محض اینکه بخواهید حذف کنید یا حذف خودکار را خاموش کنید. به‌علاوه، می‌توانید تاریخچه موقعیت مکانی را در هر زمانی خاموش کنید. در مورد تاریخچه موقعیت مکانی، گوگل مپس همچنین به شما این امکان را می دهد که روی نقطه آبی خود روی نقشه کلیک کنید و تنظیماتی مانند تاریخچه موقعیت مکانی و جدول زمانی را مشاهده کنید. میانبر به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به فرو رفتن در تنظیمات خود، میزان اشتراک‌گذاری و ذخیره اطلاعات خود را در Google Maps ویرایش کنید.

به طور مشابه، Google Maps گزینه ای را برای حذف داده های مکان خاص اضافه می کند. مثلاً به دنبال رستورانی بودید تا شریک زندگیتان را برای تولدش ببرید و می‌خواهید آن را مخفی نگه دارید، می‌توانید مسیرها، جستجوها، اشتراک‌گذاری‌ها و موارد دیگر را حذف کنید. این ویژگی و میانبر نقطه آبی در هفته‌های آینده در اندروید و iOS منتشر می‌شود، اما قابلیت ذخیره تایم لاین مستقیماً در دستگاهتان در طول سال آینده در دسترس خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا