موبایل و تبلت

ویژگی Stolen Device Protection در iOS 17.3 کار سارقان آیفون سخت‌تر می‌کند

اپل یک ویژگی جدید آیفون به نام محافظت از دستگاه سرقت شده یا Stolen Device Protection را اضافه می کند که کاری که سارقان می توانند با تلفن و رمز عبور سرقت شده انجام دهند را محدود می کند. طبق گزارش وال استریت ژورنال این ویژگی در نسخه بتای iOS 17.3 گنجانده شده که اکنون برای توسعه دهندگان در دسترس است.

این ویژگی با استفاده از ترکیبی از مکان، اسکن‌های بیومتریک و تأخیرهای زمانی کار می‌کند و به قربانیان اجازه می‌دهد تا مجرم را قفل کنند و از داده‌های خود محافظت کنند. هدف Stolen Device Protection از بین بردن یک روش رایج در میان سارقان آیفون در مکان های عمومی است که کاربران را قبل از ربودن دستگاه و پیچ و مهره کردن، مشاهده رمز عبور خود را مشاهده می کنند. در چنین مواردی، مرتکب می‌تواند رمز عبور Apple ID مالک را بازنشانی کند، Find My را خاموش کند، یک کلید بازیابی اضافه کند و قبل از اینکه قربانی بتواند کاری در مورد آن انجام دهد، گوشی را برای فروش مجدد به حالت کارخانه بازنشانی کند.

به عنوان مثال، بدون روشن بودن “Stolen Device Protection”، یک سارق آیفون با رمز عبور شما می‌تواند از آن برای تغییر رمز عبور Apple ID شما استفاده کند و شما را از دستگاهتان قفل کند. این به سارق اجازه می‌دهد تا Find My را خاموش کند، که برای پاک کردن دستگاه برای یک کاربر جدید بسیار مهم است. سپس سارق می‌تواند دستگاه را با قیمت تمام شده بفروشد، نه اینکه سعی کند یک آجر قفل شده با iCloud را با قیمتی بسیار کمتر از دست بدهد.

اما با روشن شدن این ویژگی، اگر کاربر از مکان آشنا مانند خانه یا محل کار دور باشد، تلفن از شما درخواست اسکن Face ID یا Touch ID می‌کند. همچنین یک ساعت تاخیر قبل از تغییر رمز عبور اپل آیدی در دستگاه نیاز دارد. پس از گذشت یک ساعت، همچنان قبل از تغییر رمز عبور اپل آیدی از آیفون، درخواست Face ID یا Touch ID Scan می کند. این کار زندگی را برای دزد سخت‌تر می‌کند و به صاحب آن زمان می‌دهد تا آیفون را به‌عنوان دزدیده شده گزارش کند، و مانع از آن شود.

Stolen Device Protection به طور مشابه با تنظیمات امنیتی اپل کار می کند. افزودن کلیدهای بازیابی یا به‌روزرسانی شماره تلفن مورد اعتماد حساب، راه دیگری است که سارقان آیفون مالک اصلی را قفل می‌کنند. مانند سایر مناطق، با فعال شدن ویژگی جدید، گوشی در صورت دور بودن از مکان‌های مطمئن، دو اسکن بیومتریک را به فاصله یک ساعت از هم درخواست می‌کند. به طور مشابه، رمزهای عبور iCloud Keychain، مدیر رمز عبور داخلی اپل، به اسکن Face ID یا Touch ID نیاز دارند. وقتی این قابلیت روشن است، رمز عبور به عنوان پشتیبان برای اسکن‌های بیومتریک ناموفق عمل نمی‌کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا