گجت و پوشیدنی

عینک هوشمند Ray-Ban Meta با ویژگی هوش مصنوعی به روز شد

عینک هوشمند Ray-Ban Meta به لطف بهبود دستیار هوش مصنوعی شبکه اجتماعی، به‌روزرسانی‌های قدرتمندی را دریافت می‌کند. این شرکت سرانجام در حال اضافه کردن پشتیبانی از اطلاعات بلادرنگ به دستیار داخلی است و شروع به آزمایش قابلیت‌های جدید “مولتی مدل” می‌کند که به آن اجازه می‌دهد به سؤالات بر اساس محیط شما پاسخ دهد.

تا به حال، هوش مصنوعی متا در دسامبر 2022 یک “بریدگی دانش” داشت، بنابراین نمی‌توانست به سؤالات مربوط به رویدادهای جاری، یا مواردی مانند امتیازات بازی، شرایط ترافیک یا سایر سؤالات که مخصوصاً در حین حرکت مفید هستند، پاسخ دهد. اما به گفته اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، که گفت که تمام عینک‌های هوشمند متا در آمریکا اکنون می‌توانند به اطلاعات بلادرنگ دسترسی داشته باشند، این اکنون در حال تغییر است. او افزود که این تغییر “تا حدی” توسط بینگ ایجاد شده است.

به طور جداگانه، متا شروع به آزمایش یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دستیار خود کرده که آن را “هوش مصنوعی چند وجهی” می‌نامد. ویژگی‌هایی که برای اولین بار در طول اتصال پیش‌نمایش شدند، به Meta AI اجازه می‌دهند تا به سؤالات متنی در مورد محیط اطراف و سایر سؤالات بر اساس آنچه که از طریق عینک نگاه می‌کنید پاسخ دهد.

به‌روزرسانی‌ها می‌توانند کمک زیادی به ایجاد حس کمتر حیله‌گری و مفیدتر شدن هوش مصنوعی متا داشته باشند. متأسفانه، احتمالاً هنوز مدتی طول می کشد تا اکثر افراد دارای عینک هوشمند بتوانند به عملکرد جدید چند وجهی دسترسی پیدا کنند. Bosworth بیان کرد که نسخه بتای دسترسی زودهنگام در ابتدا فقط در آمریکا برای “تعداد کمی از افرادی که شرکت می‌کنند” در دسترس خواهد بود، و احتمالاً در سال 2024 دسترسی گسترده‌تر خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا