لپ تاپ

سامسونگ از سری گلکسی بوک 4 رونمایی کرد

سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود که سری گلکسی اس 24 “هوشمندترین تلفن‌های هوش مصنوعی تا به حال” خواهد بود و فقط آنها نیستند، بلکه از سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک 4 که تمرکز مشابهی روی هوش مصنوعی دارند، رونمایی کرد. همه چیز در مورد هوش مصنوعی نیست، اما سری جدید با نمایشگرهای بهتر، شارژ سریع تر و قدرت پردازشی پایین تر عرضه می شود.

سری گلکسی بوک مجهز به تراشه Core Ultra 9 جدید اینتل است که یک CPU سریع، یک GPU و یک NPU جدید را در یک بسته قرار می دهد. همچنین یک کارت گرافیک Nvidia RTX 4070 (8 گیگابایت) وجود دارد که می تواند وظایف هوش مصنوعی را از تولید تصویر با انتشار پایدار تا DLSS معمولی برای بازی انجام دهد. همچنین، می‌توانید به جای آن یک Core Ultra 7 و یک RTX 4050 (6GB) انتخاب کنید. طراحی جدید از ویژگی های خنک کننده بهبود یافته با یک محفظه بخار 11 درصد گسترده تر و فن های دوگانه با فاصله پره ها ناهموار است. گزینه های رم از 16 گیگابایت تا 64 گیگابایت (LPDDR5X) متغیر است و می توانید SSDهای 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی یا 2 ترابایتی را با یک اسلات توسعه در دسترس داشته باشید.

سری بوک 3 بین مدل های صفحه لمسی با مدل های بدون لمس تقسیم شد. هیچ تمایزی با سری بوک 4 وجود ندارد که هر سه مدل دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با قابلیت لمسی و تقویت کننده دید جدید و فناوری ضد انعکاس هستند که خوانایی در بیرون زیر نور خورشید را بهبود می بخشد. نسخه اولترا مدل برتر است و در یک اندازه 16 اینچی با پنل 2880 در 1800 پیکسل، نرخ نوسازی متغیر 48-120 هرتز و پوشش 120 درصدی فضای رنگی DCI-P3 عرضه می شود.

سامسونگ از بهبود راندمان برق و شارژ سریعتر خبر می دهد – با استفاده از آداپتور 140 وات، می تواند باتری 76 وات ساعتی را تنها در 30 دقیقه به 55 درصد برساند که 40 درصد سریعتر از مدل قبلی است. لپ‌تاپ‌ها به بلندگوهای چهارگانه AKG با پشتیبانی از Dolby Atmos (2 ووفر 5 وات و 2 توییتر 2 وات) مجهز شده‌اند. هوش مصنوعی یک بار دیگر وارد عمل می شود و حذف نویز را برای آرایه میکروفون دوگانه ارائه می دهد که سامسونگ آن را به عنوان “کیفیت استودیویی” توصیف می کند.

همچنین، اگر یک جفت گلکسی بادز 2 پرو دارید، می‌توانید از استاندارد جدید بلوتوث LE Audio برای صدای با کیفیت بالاتر و تاخیر کمتر استفاده کنید. گزینه های اتصال بی سیم اضافی شامل Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 است. هر سه لپ تاپ بوک 4 دارای یک پورت HDMI 2.1 هستند (پشتیبانی از 8K @ 60fps، 5K @ 120fps)، اما راه دیگری برای به دست آوردن صفحه نمایش بیشتر وجود دارد – ویژگی Second Screen به شما امکان می دهد تبلت را به مانیتور با استفاده از Duplicate و معمولی تبدیل کنید. حالت ها را گسترش دهید و اکنون حتی می توانید تصویر را بچرخانید.

همچنین یک جفت پورت Thunderbolt 4 و یک پورت USB Type A برای آن دسته از شما که هنوز چنین تجهیزات جانبی دارند، وجود دارد. نسخه پرو در نسخه های 14 و 16 اینچی عرضه می شود که به ترتیب 1.23 کیلوگرم و 1.56 کیلوگرم وزن دارند. هر دو دارای پنل 2880 در 1800 پیکسل با نرخ تازه سازی 48-120 هرتز با 120 درصد DCI-P3 هستند. این یکی را می توان با یک پردازنده اینتل Core Ultra 7 یا Ultra 5 با گرافیک Intel Arc و 16/32 گیگابایت رم، به علاوه 256 گیگابایت-1 ترابایت SSD (و یک اسلات توسعه) پیکربندی کرد. توجه داشته باشید که مدل کوچک باتری 63 وات ساعتی و مدل بزرگتر 76 وات ساعت است که هر دو با شارژ 65 وات USB-C ارائه می شوند.

هنوز هوش مصنوعی بیشتری در اینجا وجود دارد – ویژگی جدید Photo Remaster در برنامه Samsung Gallery برای رایانه امکان لمس سریع و آسان را فراهم می کند و می تواند سایه ها و بازتاب های ناخواسته را حذف کند. برنامه Samsung Studio یک ویرایشگر ویدیویی است که در همه دستگاه‌های گلکسی در دسترس خواهد بود (و پروژه‌ها به‌طور خودکار همگام‌سازی می‌شوند تا بتوانید به کارهایی که روی رایانه لوحی خود شروع کرده‌اید در لپ‌تاپ یا بالعکس) ادامه دهید.

در نهایت، گلکسی بوک 4 پرو 360 تنها در فرم 16 اینچی و وزن 1.66 کیلوگرم عرضه می شود. این صفحه نمایش همانند دو صفحه دیگر است، به جز اینکه لولاها 360 درجه می چرخند تا به تبلت ویندوزی تبدیل شود. یک قلم S در جعبه موجود است. گزینه های پیکربندی اساساً با اینتل Core Ultra 7 و Ultra 5 و 16/32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت/1 ترابایت SSD یکسان است. گزینه های اتصال مشابه Pro را دارد، از جمله آداپتور USB-C 65 واتی برای باتری 76 وات ساعت.

آخرین موردی که باید ذکر شود این است که لپ‌تاپ‌های بوک 4 از طیف وسیع‌تری از مواد بازیافتی نسبت به نسل‌های قبلی استفاده می‌کنند که شامل آلومینیوم، شیشه و پلاستیک می‌شود. سری جدید گلکسی بوک 4 ابتدا در ژانویه 2024 در کره جنوبی عرضه خواهد شد و پس از آن به بازارهای دیگر گسترش خواهد یافت، بنابراین منتظر قیمت باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا