صوتی و تصویری

تلویزیون 97 اینچی OLED ال جی با توانایی هوش مصنوعی معرفی شد

ال‌جی در اطلاعیه‌ای امروز از جدیدترین سری تلویزیون‌های OLED خود که در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته می‌شوند، رونمایی کرد. این مجموعه در مورد تلویزیون‌های OLED evo این شرکت صحبت می شود که دارای عملکرد هوش مصنوعی 4 برابر سریع‌تر هستند. پردازنده‌های هوش مصنوعی ال‌جی، فقط برای تلویزیون‌های OLED آن ساخته شده و بخشی از تلویزیون‌های LG SIGNATURE OLED M4 و LG OLED G4 است.

طبق پست وبلاگ این شرکت، هوش مصنوعی جدید، پردازنده هوش مصنوعی α (آلفا) 11، کیفیت تصویر و صدا را بهبود می بخشد. این بدان معناست که آخرین مدل‌ها 30 درصد پردازش سریع‌تر و 70 درصد افزایش عملکرد بصری نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهند داشت. یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته ال‌جی این است که هوش مصنوعی به وضوح کیفیت تصویر و افزایش شادابی رنگ کمک می‌کند. هوش مصنوعی به دلیل ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل تصویر در سطح پیکسل می تواند از عهده این کار برآید.

LG SIGNATURE OLED M4 یک تلویزیون OLED بی سیم بوده و اندازه پنل آن از 65 تا 97 اینچ است. علاوه بر این، تلویزیون‌های OLED از Zero Connect Box استفاده می‌کنند که به سری تلویزیون‌های OLED M4 کمک می‌کند تا ویدیو و صدا را تا حداکثر 4K 144 هرتز به صورت بی‌سیم به کاربران ارائه دهند. ال جی اضافه می کند که این تنها مدل تلویزیون بی سیم است که انتقال تصویر و صدا را تا این سطح ارائه می دهد.

تلویزیون های OLED همچنین دارای AI Sound Pro و بلندگوهای داخلی با صدای فراگیر مجازی 11.1.2 هستند. پردازنده هوش مصنوعی موجود در تلویزیون ها همچنین می تواند صداها را از یک موسیقی متن خاص جدا کند. با Game Optimizer، افراد می‌توانند بین پیش‌تنظیمات مختلف بازی برای ژانرهای مختلف بازی تغییر دهند. تلویزیون‌های OLED جدیدترین نسخه webOS را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که حداکثر از 10 پروفایل کاربر را پشتیبانی می‌کند که می‌توان آنها را مطابق با سلیقه آنها شخصی‌سازی کرد.

تلویزیون ها می توانند توصیه هایی را بر اساس سلیقه کاربر ارائه دهند و صدای آنها را تشخیص دهند. یک ویژگی صفحه اصلی به نام Picture Wizard نیز می تواند به تنظیم کیفیت تصویر ترجیحی کمک کند. علاوه بر این، صفحه اصلی محتوا و برنامه‌هایی را که اخیراً تماشا کرده‌اند نمایش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای دیگر را پخش کنند.

در حالی که جدیدترین تلویزیون‌های OLED در حال حاضر نسخه جدید webOS را اجرا می‌کنند، ال‌جی به مشتریان پیشنهاد می‌کند تلویزیون‌های قدیمی‌تر خود را تحت برنامه webOS Re:New ارتقا دهند. این پیشنهاد ارتقاها را برای پنج سال آینده ارائه می دهد، اما تنها در صورتی در دسترس است که مشتری با دریافت آنها موافقت کند. در حال حاضر، این پیشنهاد در تلویزیون‌های OLED 2022 و تلویزیون‌های QNED Mini LED 8K 2022 در دسترس است، اما همانطور که ال‌جی اشاره می‌کند احتمالاً به دستگاه‌های بیشتری نیز تعمیم می‌یابد.

مدل‌های تلویزیون 2024 همچنین با دستگاه‌های خانگی هوشمندی که Matter را اجرا می‌کنند ارتباط برقرار می‌کنند و دارای گوگل کروم کست داخلی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تلفن‌های همراه خود را با تلویزیون‌های خود جفت کنند. علاوه بر این، تلویزیون‌های OLED ال‌جی و تلویزیون‌های QNED را می‌توان با نوارهای صوتی ال‌جی هماهنگ کرد. با این حال، فقط تلویزیون های QNED که دارای ویژگی 120 هرتزی WOWCAST داخلی هستند می توانند از این ویژگی بهره مند شوند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا