گجت و پوشیدنی

کوالکام تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 را در CES 2024 به نمایش می گذارد

کوالکام هفته آینده یک تراشه VR/MR جدید را به نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس خواهد آورد. اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 به‌روزرسانی استاندارد XR2 نسل 2 است که در ماه سپتامبر معرفی شد. این تراشه برای استفاده در هدست های واقعیت مجازی، هدست های واقعیت ترکیبی و سایر پوشیدنی ها در نظر گرفته شده است.

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 از وضوح تصویر 4.3K در هر چشم پشتیبانی می کند و می تواند با حداکثر 12 دوربین به طور همزمان، برای عبور و مرور و ردیابی بدن، یکپارچه شود. برای این منظور، کوالکام وعده داده که دستگاه‌های دارای این تراشه می‌توانند در کمتر از 12 میلی‌ثانیه به عبور تمام رنگی وارد شوند.

در مورد مشخصات استاندارد، XR2+ Gen 2 می‌تواند محتوا را تا 90 فریم در ثانیه مدیریت کند. این تراشه همچنین با افزایش تقریبی سرعت پردازنده 20 درصدی و افزایش 15 درصدی GPU نسبت به تراشه سال گذشته، در قدرت خام بهبود یافته است. شایان ذکر است که همه اینها برای حفظ فضا روی یک تراشه است. در بسیاری از هدست های واقعیت مجازی فضای زیادی برای این چیزها وجود ندارد.

کوالکام فقط این تراشه را به CES می آورد و هیچ دستگاهی را برای همراهی با آن معرفی نکرده است. با این حال، گفته است که روی چیزی با سامسونگ و گوگل کار می کند که شامل XR2+ Gen 2 باشد. تراشه قبلی XR2 Gen 2 به هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 که اخیراً عرضه شده بود، قدرت می دهد، بنابراین این ارتقاء ممکن است در آینده نزدیک هدست های مستقل قوی تری را نیز ارائه دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا