گجت و پوشیدنی

مایکروسافت در سال 2026 به پشتیبانی از Windows Mixed Reality پایان می دهد

در دسامبر 2023، مایکروسافت بی سر و صدا فاش کرد که Windows Mixed Reality دیگر در حال توسعه نیست. با این حال، منسوخ شدن ویژگی به این معنی است که این کامپوننت ممکن است برای مدتی در دسترس باقی بماند، و این مورد در مورد پلتفرم واقعیت مجازی ناموفق مایکروسافت است. این شرکت اطلاعات جدیدی در مورد Windows Mixed Reality و پایان پشتیبانی آن را برای مصرف کنندگان و کاربران تجاری توضیح داد.

طبق اسناد رسمی، Windows Mixed Reality در تاریخ 1 نوامبر 2026 برای نسخه های ویندوز مصرفی (خانگی و پرو) و در 1 نوامبر 2027 برای نسخه های تجاری ویندوز به پایان عمر خود می رسد. این بدان معناست که مایکروسافت به ارسال به‌روزرسانی‌ها، وصله‌های امنیتی و رفع مشکلات، در کنار ارائه پشتیبانی فنی ادامه خواهد داد. Windows Mixed Reality نیز علیرغم منسوخ شدن آن برای دانلود در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت می گوید مشتریان می توانند حتی پس از نوامبر 2026 و 2027 از هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز خود استفاده کنند. پایان پشتیبانی به این معنا نیست که مایکروسافت دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده را آجر می‌کند یا از استفاده مشتریان از آنها با نرم‌افزارها و بازی‌های سازگار جلوگیری می‌کند. با این حال، این تنها در نسخه‌های ویندوزی که از Windows Mixed Reality پشتیبانی می‌کنند و شامل واقعیت ترکیبی هستند امکان‌پذیر خواهد بود. ارتقاء به نسخه جدیدتر بدون Windows Mixed Reality آن هدست های واقعیت مجازی را ناسازگار می کند.

همچنین شایان ذکر است که از بین رفتن Windows Mixed Reality و پایان پشتیبانی آتی آن بر هدست واقعیت افزوده این شرکت یعنی هولولنز تأثیری ندارد. مایکروسافت اعلام کرد که به پیشرفت‌های هولولنز و مشتریان سازمانی خود متعهد است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا