گوناگون

درب گربه ای Flappie AI مانع از هدیه دادن موش های مرده به حیوان خانگی شما می شود

یافتن فناوری های عجیب و غریب مرتبط با حیوانات خانگی یک سنت CES است و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال Flappie را در نظر بگیرید. این استارت‌آپ سوئیسی درب گربه‌ای مجهز به هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد که اگر بچه گربه‌تان بخواهد طعمه‌ای را که از بیرون گرفته شده، بیاورد، به‌طور خودکار قفل می‌کند.

در سمت در رو به بیرون، یک سنسور حرکت و دوربین دید در شب خواهید دید. Flappie می‌گوید که طی سال‌ها مجموعه‌ای از داده‌های منحصربه‌فرد و اختصاصی را با تمرکز بر تنوع جمع‌آوری کرده است – این به معنای گرفتن تعداد زیادی از گربه‌ها و همچنین طعمه‌ها در شرایط مختلف نوری مختلف است. این شرکت می گوید که سیستم تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی آن در بیش از 90 درصد مواقع دقیق است، به این معنی که گربه شما هنوز هم می تواند یک موش را در داخل آن قرار دهد.

تعدادی کلید دستی در قسمت داخلی در تعبیه شده تا بتوانید هر زمان که بخواهید آن را قفل و باز کنید و همچنین سیستم تشخیص طعمه را خاموش کنید. در نهایت، Flappie می‌گوید که حیوانات خانگی احتمالاً آموزش دیده‌اند که نتوانند هنگام حمل چیزی وارد شوند و وقتی طعمه را رها می‌کنند، قفل درب بلافاصله باز می‌شود تا بتوانند داخل شوند. (یکی از بنیانگذاران Flappie اعتراف کرد که یک گربه باهوش ممکن است بفهمد که موش را رها کند، در را باز کند، آن را برگرداند و سپس بدود. اما هیچ راه حلی غیر قابل اشتباه نیست، درست است؟)

Flappie همچنین دارای تشخیص تراشه در درب گربه خود بود. بنابراین اگر حیوان خانگی شما میکروچیپ شده است، می توانید آن را طوری بسازید که درب گربه فقط برای حیوان خانگی خاص شما باز شود. و البته، یک برنامه وجود دارد که می توانید در را از طریق تلفن خود کنترل کنید. اما اگر تمایلی به اتصال درب Flappie به اینترنت ندارید، همچنان از طریق کنترل های روی درب کار می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا